Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nu börjar det dra ihop sig - ser fram emot kvällens match
    Ha nu riktigt kul Kjell hoppas på en tuff och välspelad match.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      Ursprungligen postat av Animaniac
      Ja, och jag tror Sverige kan klara det. De säger att Sverige inte har slagit Tyskland på 18 år (om jag minns rätt), men å andra sidan har Tyskland inte imponerat den här turneringen, vilket däremot Sverige har gjort. Om jag inte minns fel så var det väl längese´n nå´n överhuvudtagen slog Tyskland, tills häromdagen, det var väl Norge som slog dem då? Så det känns inte riktigt som samma Tyskland längre. Sverige å sin sida känns bättre och solidare än tidigare.

      Och Pia Sundhage verkar ha fört in spelglädje, och en känsla av att det är kul att spela fotboll, i laget, och med en så´n stämning i laget kan man nog gå långt.
      Jag håller fullständigt med. I em sammanhang har tyskorna varit fullständigt överlägsna, men under deras hemma vm 2011 slogs de ut av japanskorna i kvarten en stor missräkning, det satte nog sina spår.

      Kjell ha det så trevligt på Ullevi.

      //Johan
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Tack för det - ser fram emot matchen även om det inte startar så bra då molnen just nu (först gången på väldigt länge) hänger mörka. Regn vill vi inte ha.

        Och vi vill också att Tysklandstrenden skall brytas eftersom Tyskland leder mot Sverige med 7 vinster mot 0. Sverige har aldrig tidigare tagit poäng mot Tyskland i något mästerskap.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          F-n också!
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Nejdå, de filmar inte alls, tyskarna
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Det sura är #1, Hammarström var nära att ta bollen... #2, en försvarare var på väg ikapp den... #3, den kunde lika gärna gått utanför...

              Och så Sveriges bortdömda mål. Och bollen som gick i stolpen och ut... Sverige spelade bra, men slarvade för mycket. Och ni får tycka att jag gnäller, men tyskarna filmade till sig flera tidsödande frisparkar... Vet inte om Sveriges bortdömda mål var offside, eller för att tyskan ramlade, i så fall filmade de till sig den 1-0-segern...

              Jaja, grattis Tyskland.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                En riktigt bra match där Sverige spelade bäst, men Tyskland gjorde målen och då vinner man. Visst Sveriges avslutningar satt inte i andra halvlek men Sverige kämpade då som galärslavar och är man trött då är inte skärpan perfekt.

                Sverige ägde andra halvlek, men den första gick nog på poäng till Tyskland även om de första 5-10 minuterna och de sista 10 minutrarna var Sveriges.

                Domarn var bra - fast om Sveriges bortdömda mål var korrekt bortdömt vet jag inte - det skedde alldeles för långt ifrån där jag stod.

                Så som sagt - mitt tips slog tyvärr in men jag är ändå inte besviken på att jag gick dit för det var en riktigt bra match och det var härlig stämning och hade det bara inte varit det där med att flest mål vinner så......
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  Detta var otroligt tungt, det var länge sedan jag var så emotionellt engagerad.
                  Sådana ögonblick är ju alltid minnesvärda. Tyvärr gick det inte vägen denna gången.
                  Det kändes bekant, likt herr fotbollen.
                  Jag måste tyvärr citera Gary Lineker " Fotboll är ett enkelt spel. 22 spelare sparkar på en boll i 120 minuter och sedan vinner alltid tyskarna" (tyskorna).
                  // Johan
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Ja, det var ju tråkigt det här!
                    Kosovare Asllani kunde ju knappt hålla sig för gråt efteråt, tycker riktigt synd om dem...

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Ja, det var ju tråkigt det här!
                      Kosovare Asllani kunde ju knappt hålla sig för gråt efteråt, tycker riktigt synd om dem...
                      Även Schelin... Och det som gör det ännu surare är att de tydligen inte ens får spela om bronset, de får ingenting, och de var värda betydligt mer än ingenting...
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Även Schelin... Och det som gör det ännu surare är att de tydligen inte ens får spela om bronset, de får ingenting, och de var värda betydligt mer än ingenting...
                        Jodå de får brons - förlorarna i semifinalen i EM (både för herrar och damer) har aldrig spelat någon match om vem av de bägge förlorarna som skall bli 3 eller 4 och det tycker jag är helt OK.

                        Nu ser jag fram emot att titta på kvällens nordiska semifinal på TV och framförallt på finalen. Jag hoppas nu bara att alla de som har köpt biljetter till finalen nu också går dit även om nu inte Sverige spelar - vore skamligt för Sverige annars. Svenska landslagets insats är definitivt inget att skämmas för
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Jodå de får brons - förlorarna i semifinalen i EM (både för herrar och damer) har aldrig spelat någon match om vem av de bägge förlorarna som skall bli 3 eller 4 och det tycker jag är helt OK.
                          Hur vet man då vem av semiförlorarna som ska få bronset? Delar de på det, och så blir det ingen fyra? Eller går de på målskillnad och så´na saker?

                          Hur som helst, jag tror på Norge ikväll, och se´n hoppas jag de sätter dit tyskorna i finalen
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Hur vet man då vem av semiförlorarna som ska få bronset? Delar de på det, och så blir det ingen fyra? Eller går de på målskillnad och så´na saker?

                            Hur som helst, jag tror på Norge ikväll, och se´n hoppas jag de sätter dit tyskorna i finalen
                            De ger båda förlorarna i semifinalen brons, Kjell har försökt förklara det för dig tidigare. Det är inte bara i EM-fotbollen som man gör så utan även i andra idrotter. Jag tycker att det är mest rättvist. Att förlora en match om tredje pris är värre än att förlora en final.
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ja, han har väl sagt att man inte spelar bronsmatch, men inte varför, om jag inte missat nå´t...

                              Hur som helst så håller jag som sagt på Norge, tror de har störst chans att tvåla till tyskorna i finalen, och det vore trevligt, om inte annat för att vore kul med nå´n annan EM-vinnare för en gångs skull.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                Fotbolls EM

                                1 - 1 vid full tid, Danmark är mästare på att krångla sig vidare. Har inte sett matchen så jag vet inte vem som har filmat, fast det får vi nog reda på.
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...