Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #46
    Ursprungligen postat av Guy Palm
    Håller med om att det var en filmning, och jag får ta tillbaka mitt påstående om ärliga damspelare. Värre tröjdragningar än båda lagen hade i straffområdet får man leta efter.
    Då såg vi samma match verkar det som Domaren verkade släppa en hel del.
    Senast redigerad av Shepard; 14 July 2013, 19:40.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #47
      Ryssarna kan filma de också Den där borde bli Oscarsnominerad.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #48
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Ryssarna kan filma de också Den där borde bli Oscarsnominerad.
        Lägg av är det det enda du tittar på - det var ingen fällning och ingen filmning. Hon slog i engelskans ben och snubblade.

        Annars en rätt tråkig match som hettade till först på slutet: Ser fram emot kvällens match mellan Spanien och Frankrike - de övertygade bägge rätt rejält i sina resp. första matcher och lär bli etta och tvåa i gruppen.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #49
          Riktigt bra match även om dom tog ut varandra lite eftersom det var 2 riktigt bra lag. Frankrike går nog till final.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #50
            Nu ser jag fram emot kvällens match Sverige mot Italien och hoppas att Sverige klarar minst oavgjort.
            Guy är du på plats och hejar - Sverige spelar ju i Halmstad ikväll och även kvartsfinalen om de får minst oavgjort ikväll......
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              #51
              Bra jobbat det kändes stabilt, dock tycker jag att Italien hade en märklig
              taktik då de vilade stjärnor.

              // Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #52
                Instämmer - för även om Sverige var lite "sega" i första halvlek så var det ändå väldigt stabilt som du skriver. Hade Italien ens något skott på mål i första halvlek.

                Efter "explosionen" i början av andra var det dock klart. Nu ser vi fram emot kvartsfinalen
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Erikderek
                  • March 2013
                  • 718

                  #53
                  Mycket bra start på andra halvlek, det jag tar med mig som ett stort GILLA är när Fisher är missnöjd med domaren i slutet på matchen (och drar på sig en varning). Enligt mig skall det inte vara varning, lite "dialog" får domaren tåla på den här nivån, det är ändå den absolut högsta nivå och då skall spelarna kunna få visa missnöje i ögonblicket, så länge de inte gör en "Chelsea" vilket innebär att domaren omringas av upprörda spelare.

                  Fisher är klassiskt lagkapten ämne.

                  EK
                  Vardagsrum akvariet - Malawi
                  Projekt; Ny generation - SA

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    #54
                    Fotbolls EM

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Nu ser jag fram emot kvällens match Sverige mot Italien och hoppas att Sverige klarar minst oavgjort.
                    Guy är du på plats och hejar - Sverige spelar ju i Halmstad ikväll och även kvartsfinalen om de får minst oavgjort ikväll......
                    Ja jag var på plats och såg en mycket bra match, Sverige väntade med att göra mål
                    tills de skulle göra mål framför den läktare jag satt på. Det var på den läktaren som CampSweden hade lagt ut alla blå/gula flaggor. Har även biljett till söndag.
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      #55
                      FanZone på Stora Torg och CampSwedens marsch genom Norre Katts Park i Halmstad i samband med EM-matchen Italien - Sverige
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av Guy Palm; 17 July 2013, 07:37.
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #56
                        Ursprungligen postat av Guy Palm
                        Ja jag var på plats och såg en mycket bra match, Sverige väntade med att göra mål
                        tills de skulle göra mål framför den läktare jag satt på. Det var på den läktaren som CampSweden hade lagt ut alla blå/gula flaggor. Har även biljett till söndag.
                        Trevligt. Du får heja på dom rejält på söndag så att dom vinner - i så fall får ju jag heja på dom i semifinalen

                        Mycket underligt förövrigt att man inte går efter målskillnad när de bästa treorna skall tas fram utan om 2 treor hamnar på samma poäng så avgör lotten!!!!!!!

                        Tycker också TV-sändingen (TV4) är tämligen nonchalant då de knappt alls rapporteradefrån den andra matchen igår.
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 17 July 2013, 09:35.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          #57
                          Fotbolls EM

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Trevligt. Du får heja på dom rejält på söndag så att dom vinner - i så fall får ju jag heja på dom i semifinalen

                          Mycket underligt förövrigt att man inte går efter målskillnad när de bästa treorna skall tas fram utan om 2 treor hamnar på samma poäng så avgör lotten!!!!!!!

                          Tycker också TV-sändingen (TV4) är tämligen nonchalant då de knappt alls rapporteradefrån de andra matchen igår.
                          Ja jag har biljett till söndag också så jag skall göra allt jag kan för att du skall få se Sverige i semifinalen. TV 4 borde inte få sända idrott, sämre finns inte. När vi skulle in på Örjans Vall kom en bil och kryssade bland allt folk. Patrik Ekvall, på tal om nonchalans
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #58
                            TV4 är skräp rent allmänt, både vad det gäller programmen, och all reklam. Som på den tiden då de inte fick bryta för reklam mitt i, men la in veckans boktips mitt i Formel 1-sändningarna, för att kringgå det Genomskinligt? Japp... Nej, heja Claes Ericsson säger jag, som stämde TV4 för att de bröt hans film för reklam.

                            Men lite från Finland-Danmark visade de ju. Finland spelade 0-0 mot Italien, och 1-1 mot Danmark (även om Danmark kanske skulle vunnit med 2-1, eftersom det bortdömda offsidemålet inte var offside, vad jag förstod), så de kanske inte är så dåliga, det kanske var Sverige som gjorde dem dåliga, när vi slog dem med 5-0.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #59
                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Men lite från Finland-Danmark visade de ju. Finland spelade 0-0 mot Italien, och 1-1 mot Danmark (även om Danmark kanske skulle vunnit med 2-1, eftersom det bortdömda offsidemålet inte var offside, vad jag förstod), så de kanske inte är så dåliga, det kanske var Sverige som gjorde dem dåliga, när vi slog dem med 5-0.
                              Varför kan du inte lyfta fram det positiva i spelet och inte alltid sitta och leta fel ?
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #60
                                Ursprungligen postat av Guy Palm
                                Varför kan du inte lyfta fram det positiva i spelet och inte alltid sitta och leta fel ?
                                Jag letade inte fel, snarare lyfte jag fram det positiva i att Sverige vann med 5-0, det vill säga Sverige lyckades inte slå Finland för att Finland var dåliga, utan för att Sverige var bra. Det är väl snarare positivt?

                                Det känns istället som att det alltid är du som sitter och letar fel, hos mig... Det här är inte den första tråden där du tydligen har bestämt dig för att racka ner på det mesta jag skriver, vi har pratat om det förr, även efter den gången du bad om ursäkt.
                                Senast redigerad av Shepard; 17 July 2013, 16:48.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...