Fotbolls EM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #61
    Ursprungligen postat av Animaniac
    Jag letade inte fel, snarare lyfte jag fram det positiva i att Sverige vann med 5-0, det vill säga Sverige lyckades inte slå Finland för att Finland var dåliga, utan för att Sverige var bra. Det är väl snarare positivt?

    Det känns istället som att det alltid är du som sitter och letar fel, hos mig... Det här är inte den första tråden där du tydligen har bestämt dig för att racka ner på det mesta jag skriver, vi har pratat om det förr, även efter den gången du bad om ursäkt.
    Inte bara jag som reagerar på att du måste leta fel i alla matcher.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #62
      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Inte bara jag som reagerar på att du måste leta fel i alla matcher.
      Jag letar inte fel i alla matcher, t.ex den du nyss påstod att jag letade fel i, vilket jag inte gjorde, det var som sagt tvärtom. Däremot är du rätt ensam om att försöka leta fel hos mig hela tiden, som i nyss nämnda inlägg, där du uppenbarligen missförstod mig helt... Man börjar ju undra, det är som sagt långt ifrån det första inlägget, eller första tråden, där du gnäller på mig titt som tätt. Trodde det skulle bli bättre när du bad om ursäkt.

      Nej, nu tänker jag fortsätta kolla på Norge-Tyskland, och glädjas med Norge, som leder med 1-0.
      Senast redigerad av Shepard; 17 July 2013, 19:45.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #63
        Grattis Norge
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #64
          Ursprungligen postat av Animaniac
          Grattis Norge
          ........och Island. Får Sverige nu möta Island i nästa match? eller blir det trean i grupp C.
          Om nu Sverige vinna kvartsfinalen så är risken stor att det blir Tyskland i semifinalen - inte helt kul för Sverige brukar ha svårt för Tyskland. Visst har Tyskland underpresterat hitintills men ändå.

          Särklassig sämst som vanligt TV-sändningen. Jag kollade på Tyskland-Norge och reportrarna var sanslöst usla på att tala om hur det gick i den andra matchen - trots att den var viktig för Sveriges del.

          Helt annan sak - Himla skönt att Elfsborg är vidare till tredje omgången av CL trots att de har en match kvar i dubbelmötet
          En riktig målkavalkad stod de för.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #65
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            ........och Island. Får Sverige nu möta Island i nästa match? eller blir det trean i grupp C.
            Om nu Sverige vinna kvartsfinalen så är risken stor att det blir Tyskland i semifinalen - inte helt kul för Sverige brukar ha svårt för Tyskland. Visst har Tyskland underpresterat hitintills men ändå.

            Särklassig sämst som vanligt TV-sändningen. Jag kollade på Tyskland-Norge och reportrarna var sanslöst usla på att tala om hur det gick i den andra matchen - trots att den var viktig för Sveriges del.

            Helt annan sak - Himla skönt att Elfsborg är vidare till tredje omgången av CL trots att de har en match kvar i dubbelmötet
            En riktig målkavalkad stod de för.
            Kul att Island vann, gillar när underdogs skräller, om de inte gör det mot Sverige förstås Det där lottningssystemet verkar ju dock lite mysko.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #66
              Fotbolls EM

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              ........och Island. Får Sverige nu möta Island i nästa match? eller blir det trean i grupp C.
              Om nu Sverige vinna kvartsfinalen så är risken stor att det blir Tyskland i semifinalen - inte helt kul för Sverige brukar ha svårt för Tyskland. Visst har Tyskland underpresterat hitintills men ändå.

              Särklassig sämst som vanligt TV-sändningen. Jag kollade på Tyskland-Norge och reportrarna var sanslöst usla på att tala om hur det gick i den andra matchen - trots att den var viktig för Sveriges del.

              Helt annan sak - Himla skönt att Elfsborg är vidare till tredje omgången av CL trots att de har en match kvar i dubbelmötet
              En riktig målkavalkad stod de för.
              Inte helt säkert att Tyskland går till semifinal, Italien har ett bättre lag att ställa upp med än när man mötte Sverige. Deras klart bästa spelare var t.ex bara avbytare mot Sverige, men gjorde Italiens tröstmål när hon kom in
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #67
                Så var gruppspelet klart - nja inte riktigt för nu återstår ju lottningen av vilket av Danmark och Ryssland som skall gå vidare - usch vad dumt

                Det blir nu i alla fall Ryssland eller Island som Sverige får möta i kvartsfinalen och det är väl hugget som stucket och man kan väl tycka att Sverige på hemmaplan borde klara vilket som.
                I semifinalerna tror jag att det blir Sverige-Tyskland och Frankrike-Norge. I finalen Tyskland mot Frankrike och där vinner Frankrike för de har ju imponerat ruggit mycket hitintills.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  #68
                  Frankrike har verkligen imponerat som sagt och de lär gå till final, men där tror ja att de får möta Sverige, men vem som vinner där vågar jag inte gissa.
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #69
                    Danmark vann lottdragningen - så nu möter vi Island på söndag.
                    Osis för Ryssland som ju dessutom skulle haft en straff i slutet i sin match - hade de fått den och satt den så hade de varit vidare
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #70
                      Jo, det där lottningssystemet känns ju rätt mycket som en nödlösning. Jaja, Sverige bör väl klara av Island.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Guy Palm
                        • March 2002
                        • 5720

                        #71
                        Måste ändå vara imponerad över Norden i detta EM, av fem deltagande lag går fyra vidare till kvartsfinal. Lottningssystemet är urdumt men försvinner till nästa EM, då kommer det att vara 24 lag som deltar i Frankrike 2016. Tippar också på en final mellan Frankrike och Sverige.
                        Guy
                        ,Poecilia,SKS,GOC,

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #72
                          Ursprungligen postat av Guy Palm
                          Måste ändå vara imponerad över Norden i detta EM, av fem deltagande lag går fyra vidare till kvartsfinal. Lottningssystemet är urdumt men försvinner till nästa EM, då kommer det att vara 24 lag som deltar i Frankrike 2016. Tippar också på en final mellan Frankrike och Sverige.
                          Kommer det verkligen att bli hela 24 lag i EM nästa gång - då kommer det väl knappat att krävas någon kvalificering längre!!!!!
                          Inte ens för herrarna har det tidigare (nästa gång är det 24) varit 24 lag utan 16 i slutspelet.

                          Vad gäller resultatet så hoppas jag att ni får rätt och jag fel
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            #73
                            Fel av mig det skall vara 16 lag
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #74
                              Ursprungligen postat av Guy Palm
                              Fel av mig det skall vara 16 lag
                              ja det verkar mer logiskt - då lär vi dessutom slippa den korkade lottningen nästa gång
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #75
                                Guldfisk Islands "vapen" mot Sverige - nja, si sådär kul http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17165481.ab
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...