Negativ utveckling inom EU

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KristianE
    svarade
    Jag gick in och kollade på gruppens pledge.
    I det dokument som skrivsunder hittar jag inte den meningen som du hänvisar till i ditt brev (Banning the import of wild-caught animals and restricting the number of exotic species that can be imported and traded in the EU,”).

    Frågan är om dom har ändrat eller om du har hittat den någon annanstans?
    Länk till deras pledge
    http://voteforanimals.eu/images/uploads/Final_plegde_elections_2014.pdf

    Det som jag ser som lite läskigt är att det är en PDF som man "skriver på". Detta dokument har ingen datummärkning eller någon annan form säkerhet som hindrar dom från att ändra till vad dom vill.
    Tillägg: Jag laddade ner deras Manifesto också, där står ju detta som du hänvisar till. Jag tar för givet att folk är lata och bara läser Pledgen innan dom skriver på vilket nästan är ännu värre. Att man "lurar" folk att skriva på något och sen har en massa tillägg i ett annat dokument som man säkerligen kommer att hänvisa till när det väl är påskrivet.
    Senast redigerad av KristianE; 22 May 2014, 10:35.

    Lämna en kommentar:


  • erikthur
    svarade
    Om inget skett sedan förra seklet då jag skrev ihop ett och annat så borde de ta in inlägg från privatpersoner. Men jag agerade väl mest som spökskrivare/lobbyist till en av våra bättre medicinjournalister på den tiden. Men en gång tog dom in den som en "riktig" debattartikel och jag blev även 300 spänn rikare den gången.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Azur
    Skickade du inlägget i egenskap av privatpersonen Kjell Fohrman eller som talesman för en organisation? De tar inte in inlägg från privatpersoner.
    Som "privatperson" - jag representerar ingen organisation.
    Det är möjligen så som du säger - men det står inte angivet någonstans att de enbart tar in inlägg från organisationer och jag har även sett andra inlägg i dessa (i alla fall de jag håller koll på) som kommer från "privatpersoner". Ingen tidning har heller mailat mig och angivit detta som skäl till att de inte tagit in artikeln.

    Men oavsett vilket - det vore förstås bättre om flera organisationer hade ställt sig bakom debattartikeln men det är ju snart EU-valet så det hanns nog inte riktigt med.

    Dock efter valet kan det nog vara vettigt om akvarieorganisationerna ställer sig bakom ett öppet brev till alla EU-parlamentariker

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Skickade du inlägget i egenskap av privatpersonen Kjell Fohrman eller som talesman för en organisation? De tar inte in inlägg från privatpersoner.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Inget positivt att rapportera om min debattartikel som skickades till tidningarna

    Svenska Dagbladet har ju som sagt redan meddelat om att de inte kunde ta in den. De andra tidningarna svarade varken bu eller bä!!

    Jag har idag läst Göteborgsposten, Expressen, Aftonbladet och Metro och där var den i alla fall inte med.

    Jag har inte läst Sydsvenskan, Dagens Nyheter och ETC. Kan någon annan som har tillgång till dessa tidningar kolla där och meddela mig.

    Jag har även kollat på alla tidningars websidor utan att hitta något.

    Lämna en kommentar:


  • petnym
    svarade
    Ursprungligen postat av laasesku
    Jag kommer att aktivt inte rösta i Eu valet.
    Det är ju om något ett misstag... Genom att inte rösta så får de partier som du absolut inte gillar fler mandat och större inflytande i EU.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nu har dagen gått och jag har bara fått svar från en tidning - Svenska Dagbladet - som meddelade att de inte kunde ta in min artikel. Övriga har som sagt inte svaret och det borde ju då innebära att man imorgon kan läsa artiklen i Göteborgsposten, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro eller vad tror ni
    Självklart så måste det ju va så!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Nu har dagen gått och jag har bara fått svar från en tidning - Svenska Dagbladet - som meddelade att de inte kunde ta in min artikel. Övriga har som sagt inte svaret och det borde ju då innebära att man imorgon kan läsa artiklen i Göteborgsposten, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro eller vad tror ni

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av laasesku
    Sjukt att Sverige är med i Eu. Finns inte så många längre är positiva till Eu. Jag kommer att aktivt inte rösta i Eu valet. För hur kan man rösta på nåt som man inte vill existera. Det är såklart viktigt att rösta i riksdagensvalet och kommunvalet. Men tänk på att denEu röst höjer valdeltagandet vilket legitimerar Sveriges medlemskap trots att det inte finns bra stöd för Eu i sverige. Sveriges mandat i Eu är en piss i sjön i jämfört Tysklands, Frankrikes och Storbritannien. Så det lilla inflytande svenskar har är löjligt. Så sluta lägg röster som ger bort makten till Eu. Hoppas att Storbritannien tar sig ur så kan vi följa efter. Med lågt valdeltagande så är en ny folkomröstning ang sveriges medlemskap mer befogad. För vad är det som är demokratisk med att flytta makten högre upp?

    Exemplet som Kjell tar upp är ännu en detaljfråga som Eu bör skita i. Om det nu är ett sk fredsprojekt så har de tappat den fokusen för länge sedan.
    Nej man kan väl lungt säga att denna fråga inte direkt har ökat förtroendet för vare sig EU eller EU-politikerna

    Lämna en kommentar:


  • laasesku
    svarade
    Sjukt att Sverige är med i Eu. Finns inte så många längre är positiva till Eu. Jag kommer att aktivt inte rösta i Eu valet. För hur kan man rösta på nåt som man inte vill existera. Det är såklart viktigt att rösta i riksdagensvalet och kommunvalet. Men tänk på att denEu röst höjer valdeltagandet vilket legitimerar Sveriges medlemskap trots att det inte finns bra stöd för Eu i sverige. Sveriges mandat i Eu är en piss i sjön i jämfört Tysklands, Frankrikes och Storbritannien. Så det lilla inflytande svenskar har är löjligt. Så sluta lägg röster som ger bort makten till Eu. Hoppas att Storbritannien tar sig ur så kan vi följa efter. Med lågt valdeltagande så är en ny folkomröstning ang sveriges medlemskap mer befogad. För vad är det som är demokratisk med att flytta makten högre upp?

    Exemplet som Kjell tar upp är ännu en detaljfråga som Eu bör skita i. Om det nu är ett sk fredsprojekt så har de tappat den fokusen för länge sedan.
    Senast redigerad av laasesku; 20 May 2014, 16:30.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Det var synd.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Fick ett snabbt svar från Svenska Dagbladet om att de tyvärr inte kunde bereda plats för artikeln

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Jag har nu skickat ett debattinlägg till följande tidningar Göteborgsposten, Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro.
    Det skall bli spännande att se om det ger någon respons.

    Flera av dessa tidningar läser jag inte så om ni ser att min artikel/insändare är införd någonstans så meddela mig så jag kan införskaffa tidningen ifråga.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Som väntat har det inte kommit in något svar idag så imorgon mailar jag ut ett debattinlägg till diverse tidningar

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av petnym
    Nu har det dykt upp ett namn till på listan...

    Just ni finns följande partier representerade:
    S - 6st underskrifter
    V - 2st underskrifter
    Mp - 3st underskrifter
    Fi - 1st underskrift
    Jepp såg att den förste på FI-listan också nu hade skrivit under

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...