Monsterfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    Nu var det inte Kjell som låg bakom det uppropet utan Patrik Rosen i Maf,. Patrik gick också ut med uppmaningen sprid detta Det publicerades bl.a här, plantswap, NCS, goc, Diskussällskapet, saltvattenguiden, loricariidae div klubbsidor etc Så man kan ju tycka att någon från MFK borde varit inne på något av dessa forum o tagit det till er. För mötet i varberg var öppet o fritt för alla intresserade att anmäla sig till.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Ursprungligen postat av kaj.p
      Nu var det inte Kjell som låg bakom det uppropet utan Patrik Rosen i Maf,. Patrik gick också ut med uppmaningen sprid detta Det publicerades bl.a här, plantswap, NCS, goc, Diskussällskapet, saltvattenguiden, loricariidae div klubbsidor etc Så man kan ju tycka att någon från MFK borde varit inne på något av dessa forum o tagit det till er. För mötet i varberg var öppet o fritt för alla intresserade att anmäla sig till.
      Eller så hade någon kunnat informera hos oss?
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        kjell, kjell, kjell.. tycker det är roligt att du håller dig undan denna tråd.. jag tror inte du har tillräckligt på fötterna för att uttala dig om vad vi håller på med.. Du sitter och pikar oss men tar inte emot något..

        vi håller på med artregister, men för de fiskar vi tycker är relevanta.. och har du dessutom inte besökt mfk (vilket jag är helt säker på att du gjort eftersom du vet vad som säljs där och vad som händer) så bör du väl inte uttala dig om huruvida vi är seriösa akvarister eller inte? Du har blivit inbjuden för att själv göra en kontroll av våra kar för att se vad som händer eller inte.. Varför vill du inte det? Du blir tom upphämtad? Om jag får tolka situationen är du rädd att du inte hittar det du VILL hitta.. Eftersom du av någon anledning verkar vara så respekterad av dessa människor påverkar din trångsynthet andra.. det är som en dagisfröken som projicerar en rädsla för spindlar på barn..

        Det du ska veta om MFK är att det är ett demokratiskt forum där yttrandefrihet råder, det är dessutom i mångt och mycket en skapelse som sprungit ifrån sitt mål.. i början var det bara en plats på internet där ett gäng fisknördar diskuterade en passion då Zoonen inte var tillräckligt organiserad (bara en enda lång tråd) och zoopet hela tiden försöker hålla "oss" tillbaka.. Att vi inte har ett artregister gör inte oss till en mindre seriös sida även om vi håller på med det.. Dessutom skulle inte du tycka om det artregistret eftersom vi ofta inte tycker likadant.. Om du verkligen vill åstadkomma något kan du ju bli medlem och vara en motpol ^^


        Vi är alla överens om att många som har monster inte borde ha det, du står och pissar på oss som faktiskt försöker informera så gott som möjligt.. Du kallar oss mer eller mindre alltid mindre vetande, du kanske borde stanna upp och fråga dig själv; Vet JAG verkligen mest om den här arten, kanske det vore bättre om JimmyAs svarade på det här?

        Angående att göra reklam på din sida, tror du inte att din sida pallar konkurrensen från en oseriös sida utan artregister på lite drygt 300 medlemmar som egentligen varit igång sedan sent 2009? OM någon på vår sida undrar över något som avhandlas bättre här har vi inga problem med att skicka dem till dig? Det har hänt flera gånger.. Det vi inte gillar är att folk får skit här och en potentiell likasinnad blir avskräckt för att de mer eller mindre blir utskällda det första som händer.. Därför länkar vi självklart till vår sida.. Vi har inga regler mot det.. Vill du lägga in en skrift som skickar småfiskhållare hit ska jag personligen klistra den åt dig så det är det första de ser när de går in under "övrig fisk"..

        Jaja, antingen tar du det här framåt eller så gör du inte det, du är absolut ingen på vår sida av hobbyn, du känner säkert alla gamla rävar etc, det säger jag inget om men vill du få inflytande kan du lika gärna jobba på samma sida av planhalvan istället.. Det ligger som sagt i vårt intresse att försvåra för de oseriösa men om du även sitter och försöker trycka ner och förlöjliga de seriösa skjuter du dig bara i foten..


        För att ha en åsikt måste man vara helt övertygad om att man har rätt, men ska den åsikten tas seriöst får man även vara villig att ändra den efter omständigheterna.. Visar du mig en boll som jag inte sett tidigare så kommer jag att erkänna bollen oavsett om du är kjell fohrmann och det är en obehaglig boll, inte blunda för den och argumentera för att inget någonsin kan vara helt runt och därför komma på ett annat namn för bollen..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Tanken hade inte slagit dig att informera uppropet på MFK. Det är ju hemmaplanen för många av dessa fiskar.
          Känns lite som så att dina grannar har startat en förening om att göra en cykelväg över din trädgård men dom har inte informerat dig. Vips en dag ser du cykel-bengt komma cyklandes utan för ditt vardagsrum.

          Hade nog varit några från MFK som hade varit intresserad av att diskutera den hära listan. Nu känns det ju lite som att denna diskussionen dog pga. vi inte får ta del av någonting.
          Eller så hade någon kunnat informera hos oss?
          Ni är rätt makalösa - som kaj skrev så startade Patrik ett upprop där han skrev att den som såg det och var aktiv på någon annan hemsida skulle lägga in det där.
          Jag tror att Patrik själv la in det på ciklid.se och plantswap.se eftersom han är aktiv där. Sedan las det in på ytterligare ett tiotal hemsidor (av de som läst uppropet) - men uppenbarligen fanns det inte en enda som är aktiv på MFK som hade någon helst koll på andra sidor, eller för den delen så kanske de hade koll på andra hemsidor men brydde sig inte om frågan. Jag la in det på Zoopet eftersom jag är aktiv här.

          Nu är det alltså mitt fel att jag inte la in det på er hemsida - jamen hallå där. Ni mordhotar mig på er hemsida och sedan är det mitt fel om ni inte får info om vad som händer.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Jag dyker gärna upp på nästa zoopet-träff och informerar lite.. Räcker nog att tala ostörd i 10 minuter för att skapa ett "oss" istället.. Vi är som sagt inte heller ett toppstyrt forum med specifika mål så jag kan självklart inte tala för alla men inom personalen har vi självklart riktlinjer.. inte för att jag tror att det finns ett intresse från ert håll men skulle det vara intressant så skulle jag underhållas iaf..

            För att underlätta nivån här finns det en "hotlink" till att ignorera tobbe R på hemsidan.. ^^
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Jag trodde att båda sidorna var klara med tjafset, men tydligen vill folk läsa den andra sidans inlägg med värsta möjliga tolkning istället för konstruktiv kritik.

              Ena sidan yrkar på att betalande medlemmar är lakejer som skickas ut med unisona åsikter och enbart är ute efter att attackera. Den andra skriker "djurplågare" och akvaristikens wannabe-gangstas.

              Min tolkning av vad sidorna egentligen säger är:
              Zoopet: MFK är ett förhållandevis litet forum utan speciellt tung trafik och därför levereras inte alla nyheter direkt dit. Dock så håller ett flertal medlemmar även på större forum och kan därmed förmedla nyheter och info till andra medlemmar i MFK.

              Istället för att bara skriva om hur mycket bättre MFK-forumet är (på bortaplan) kan man istället länka till info passande till ämnet och lite mera artigt hänvisa till MFK. Tyvärr saknas en så grundläggande sak som artbeskrivningar för tillfället, vilket skulle underlätta infosökning.

              MFK: Vår info anses inte lika värd som andras, vilket beror på oseriösa icke MFK-kopplade akvarister. Vi känner oss även förbisedda i ett ämne som berör oss och tycker trots den ringa storleken på forumet att vi borde få info direkt och saker som berör oss.

              Baktala oss inte på förhand, vi är en start sammansvetsad grupp och håller ihop. Vi jobbar på ett annorlunda sätt jämte mot andra forum och det fungerar lite annorlunda.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                För att underlätta nivån här finns det en "hotlink" till att ignorera tobbe R på hemsidan.. ^^
                Lägg av med sånt jäkla trams. Tål ni inte att läsa hans inlägg så lär er att låta bli.

                Jag kan ju lägga in en central "hot link" på alla som jag tycker skriver korkade inlägg - men då blir ju forumet lite rumphugget.

                Tycker absolut att du skall skriva ihop ett föredrag om stora fiskar som du skickar ut info till alla akvarieföreningar om att du kan hålla - det är en fråga som gärna kan diskuteras i föreningarna så det vore ett välkommet tillskott i den alltför magra föredragsfloran.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Ni är rätt makalösa - som kaj skrev så startade Patrik ett upprop där han skrev att den som såg det och var aktiv på någon annan hemsida skulle lägga in det där.
                  Jag tror att Patrik själv la in det på ciklid.se och plantswap.se eftersom han är aktiv där. Sedan las det in på ytterligare ett tiotal hemsidor (av de som läst uppropet) - men uppenbarligen fanns det inte en enda som är aktiv på MFK som hade någon helst koll på andra sidor, eller för den delen så kanske de hade koll på andra hemsidor men brydde sig inte om frågan. Jag la in det på Zoopet eftersom jag är aktiv här.

                  Nu är det alltså mitt fel att jag inte la in det på er hemsida - jamen hallå där. Ni mordhotar mig på er hemsida och sedan är det mitt fel om ni inte får info om vad som händer.
                  Nu använder DU "vi" och "ni".. Det var ju det vi skulle undvika.. annars säg rätt ut att du inte respekterar oss, kommer att göra allt för att misskreditera oss och struntar i argument..

                  Om det fanns ett intresse hade det ju varit vettigt att informera på vår hemmaplan? Många är inte heller särskilt aktiva på andra forum.. Inte kärntruppen hur som helst..

                  Mm, VI mordhotar DIG? lugna ner dig nu, jag tror (men är inte helt säker) att det nämndes på skoj något att backa över dig med bilen eftersom du och (moderator?) hade tankat på samma bensinmack? ett mordhot ser nog lite annorlunda ut.. vad en enskild individ säger kan knappast användas mot en del av en hobby? Greppa inte efter halmstrån nu..

                  Möt oss nu så kanske det händer något..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • 022helpek
                    • November 2010
                    • 626

                    Ursprungligen postat av Freke
                    Men skall man hårddra det så borde vi förbjuda alla Katter oxå. Hur många köper inte en "sommar" katt. Klart kostar en katt 10kr så är det lätt att missköta den för det är ingen större förlust i plånboken. Å tröttnar man slänger man bara ut den. Får man ungar man inte orkar ta hand om eller sälja, slänger man dom i en container osv.. Hur vanligt som helst detta jag rabblar upp.. Å jag har aldrig fått nån info om hur en katt skall ha det när man köper den. Oftast e det privat men det spelar ju ingen roll katten far ju illa ändå..

                    Så skall vi göra det lätt för oss så skapar vi ett förbud mot ALLA djur som kostar under 1000kr för e nått dyrt så vill vi ha valuta för pengarna å då tar vi han om det...

                    I verkligheten funkar detta dock inte utan vi alla gör vad vi kan för att ta hand om våra djur & dom som inte lyckas eller missköter det kan vi inget göra åt..
                    Som djurpsykolog vet jag att det arbetas hårt i kattkretsar att grattiskatterna skall försvinna - att alla katter skall kosta mycket pengar så att folk tog hand om dem.
                    Men katter och monsterfiskar har det gemensamt att folk tröttnar på dem, dör ifrån dem och i monsterfiskarnas fall så växer de ur även de största 6000L karen om man har otur!
                    - vad som händer med katterna vet jag men vad händer med monsterfiskarna när det inte längre finns plats för dem? Släpps de ut i naturen? Så gör man med rödörade sumpsköldpaddor - Göteborg hade ett stort bestånd innan de här hårda vintrarna, så gör man med leguaner - jag själv har påträffat en två meter lång leguan i ett träd en höstdag i Umeå, så gör man med papegojor - London har ett stort bestånd av amasonpapegojor i frihet, senaste fallet var en engelsk bulldog valp 4MÅN gammal som lämnades här i stockholmstrakten på grund av att den förmodligen skulle blivit för dyrbar i veterinärkostnader när den hade en missbildad tarm...

                    Monsterfiskar är mycket stora och jag undrar om alla har kapaciteten att ta ihjäl ens en piraya ännu mindre muränor och hajar. Få kommer att hamna hos veterinär eller fiskare för slakt... Det här är oxå en aspekt som man borde fundera runt när det gäller de fiskar som är mycket stora...
                    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
                    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
                    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Lägg av med sånt jäkla trams. Tål ni inte att läsa hans inlägg så lär er att låta bli.

                      Jag kan ju lägga in en central "hot link" på alla som jag tycker skriver korkade inlägg - men då blir ju forumet lite rumphugget.

                      Tycker absolut att du skall skriva ihop ett föredrag om stora fiskar som du skickar ut info till alla akvarieföreningar om att du kan hålla - det är en fråga som gärna kan diskuteras i föreningarna så det vore ett välkommet tillskott i den alltför magra föredragsfloran.
                      Point taken..

                      Och då kanske jag kan räkna med Kjell Fohrmans stöd i att få hålla föredraget (självklart efter att du läst det så du vet vad du gör och bedömt det efter kvalitet, inte hur våra åsikter skiljer sig ang hobbyn) så har även herrn gjort något?
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Nu använder DU "vi" och "ni".. Det var ju det vi skulle undvika.. annars säg rätt ut att du inte respekterar oss, kommer att göra allt för att misskreditera oss och struntar i argument....
                        Uppriktigt sagt så bryr jag mig minimalt - jag är medlem i ett antal med akvarieorganisationer men bara i sådana som handlar om fiskar som jag är intresserad av eller i föreningar som ger ut akvarietidningar.
                        Jag hade som sagt förr stora fiskar och stora akvarier. Nu har jag inte det längre och då är jag inte heller så intresserad av fiskar som jag ändå inte kan hålla.

                        Om det fanns ett intresse hade det ju varit vettigt att informera på vår hemmaplan? Många är inte heller särskilt aktiva på andra forum.. Inte kärntruppen hur som helst..
                        Det svarade jag på ovan

                        Mm, VI mordhotar DIG? lugna ner dig nu, jag tror (men är inte helt säker) att det nämndes på skoj något att backa över dig med bilen eftersom du och (moderator?) hade tankat på samma bensinmack? ett mordhot ser nog lite annorlunda ut.. vad en enskild individ säger kan knappast användas mot en del av en hobby? Greppa inte efter halmstrån nu..
                        Ja det är ju jäkligt skoj att skriva på ett forum att man skall köra över folk med sin bil. Vi har olika syn på vad som är skoj. Denne ensklilde individ var dessutom moderator på ert forum.

                        Möt oss nu så kanske det händer något..
                        Sätt ihop ett riktigt föredrag då med info - så kanske ni kan vända er ut från er egen krets med info.
                        Jag bjöd in dig till att agera på ett positivt sätt för hobbyn - du kommer kanske inte att bli inbjuden att hålla föredrag på något Zoopetträff eftersom det inte existerar några Zoopetträffar med föredrag. Men jag är ju medlem i akvarieföreningar så om du kommer dit så kommer jag säkert att gå.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Point taken..

                          Och då kanske jag kan räkna med Kjell Fohrmans stöd i att få hålla föredraget (självklart efter att du läst det så du vet vad du gör och bedömt det efter kvalitet, inte hur våra åsikter skiljer sig ang hobbyn) så har även herrn gjort något?
                          ja som sagt - jag tycker att det vore ett intressant föredrag och du skall självklart skriva det som du vill. Det är väl bara bra om åsikterna är olika - ett föredrag där alla håller med blir ofta rätt ointressanta.
                          Diskussionen IRL blir där ofta också bättre än på forum.

                          Själv skall jag upp till Uddevalla och hålla föredrag om 1,5 veckor om "Är akvarister miljösvin eller miljövänner" - jag hoppas verkligen på en livlig diskussion efteråt
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Ursprungligen postat av 022helpek
                            Som djurpsykolog vet jag att det arbetas hårt i kattkretsar att grattiskatterna skall försvinna - att alla katter skall kosta mycket pengar så att folk tog hand om dem.
                            Men katter och monsterfiskar har det gemensamt att folk tröttnar på dem, dör ifrån dem och i monsterfiskarnas fall så växer de ur även de största 6000L karen om man har otur!
                            - vad som händer med katterna vet jag men vad händer med monsterfiskarna när det inte längre finns plats för dem? Släpps de ut i naturen? Så gör man med rödörade sumpsköldpaddor - Göteborg hade ett stort bestånd innan de här hårda vintrarna, så gör man med leguaner - jag själv har påträffat en två meter lång leguan i ett träd en höstdag i Umeå, så gör man med papegojor - London har ett stort bestånd av amasonpapegojor i frihet, senaste fallet var en engelsk bulldog valp 4MÅN gammal som lämnades här i stockholmstrakten på grund av att den förmodligen skulle blivit för dyrbar i veterinärkostnader när den hade en missbildad tarm...

                            Monsterfiskar är mycket stora och jag undrar om alla har kapaciteten att ta ihjäl ens en piraya ännu mindre muränor och hajar. Få kommer att hamna hos veterinär eller fiskare för slakt... Det här är oxå en aspekt som man borde fundera runt när det gäller de fiskar som är mycket stora...

                            Detta är som sagt något vi jobbar med.. Men precis som i ditt jobb är det oftast så att vi får ta konsekvenserna, inte ge råd.. Det är sällan någon kommer till oss och frågar; jag har som maxgräns 1000L, så nu när jag är medveten om det ska jag plugga duktigt, köpa mitt stora kar direkt och ställa det i förrådet och så vilken fisk rekommenderar ni?

                            Det är oftare så att medlemmar hittar oss efter att ha gjort felköp som de fastnat för, det är oftast inte förrän 2a gången mfkare gör det rätt.. de fastnade för hobbyn iom ett felbeslut och sitter därmed i en dålig sits.. Då kan de komma till oss utan att få skit för det och kunna underlätta för fisken tills den måste avlivas (vilket vi rekommenderar).. Nu låter det som att vi är guds bästa barn, det är vi självklart inte.. men vår grundidé är ju självklart att ge våra djur ett drägligt liv..

                            Det väldigt lite salt på vår sida så hajar och muränor är inte något vi haft att göra med särskilt mycket.. Däremot förstår jag din poäng.. Det är just detta vi jobbar mot, vi försöker snarare hindra folk från att köpa stora arter som vi vet kommer sluta som plågade.. Det är ju ofta vi med stora kar som gör "räddningar" på blocket osv.. Vilket egentligen har motsatt effekt då det leder till att affärerna ser att det gick åt många paroonhajar och köper in fler.. Precis som med sommarkatter.. Dessvärre motverkar hjärtat hjärnan ibland..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av 022helpek
                              Som djurpsykolog vet jag att det arbetas hårt i kattkretsar att grattiskatterna skall försvinna - att alla katter skall kosta mycket pengar så att folk tog hand om dem.
                              Men katter och monsterfiskar har det gemensamt att folk tröttnar på dem, dör ifrån dem och i monsterfiskarnas fall så växer de ur även de största 6000L karen om man har otur!
                              - vad som händer med katterna vet jag men vad händer med monsterfiskarna när det inte längre finns plats för dem? Släpps de ut i naturen? Så gör man med rödörade sumpsköldpaddor - Göteborg hade ett stort bestånd innan de här hårda vintrarna, så gör man med leguaner - jag själv har påträffat en två meter lång leguan i ett träd en höstdag i Umeå, så gör man med papegojor - London har ett stort bestånd av amasonpapegojor i frihet, senaste fallet var en engelsk bulldog valp 4MÅN gammal som lämnades här i stockholmstrakten på grund av att den förmodligen skulle blivit för dyrbar i veterinärkostnader när den hade en missbildad tarm...

                              Monsterfiskar är mycket stora och jag undrar om alla har kapaciteten att ta ihjäl ens en piraya ännu mindre muränor och hajar. Få kommer att hamna hos veterinär eller fiskare för slakt... Det här är oxå en aspekt som man borde fundera runt när det gäller de fiskar som är mycket stora...
                              Instämmer helt. Det är inte så vanligt att folk släpper ut sina fiskar i naturen och i regel så dör de ju rätt snabbt i naturen så de hinner inte ställa till med några problem, men att det överhuvudtaget förekommer då och då är illa nog.

                              Nämnde tidigare i tråden att jag deltog på ett fisksymposium som arrangerades av myndigheterna och där pratade jag med den sperson som då var högste ansvarig för dessa frågor på SJV. Hon betraktade akvariefiskar (utifrån den aspekt som du tar upp) som en tickande bomb och ville med andra ord egentligen helst att de helt skulle försvinna.

                              Så jag instämmer som sagt helt med dig.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Uppriktigt sagt så bryr jag mig minimalt - jag är medlem i ett antal med akvarieorganisationer men bara i sådana som handlar om fiskar som jag är intresserad av eller i föreningar som ger ut akvarietidningar.
                                Jag hade som sagt förr stora fiskar och stora akvarier. Nu har jag inte det längre och då är jag inte heller så intresserad av fiskar som jag ändå inte kan hålla.

                                Om du är minimalt intresserad av att främja vår verksamhet borde du ju rimligtvis vara lika intresserad av att stjälpa den eller förlöjliga utövare?

                                Det svarade jag på ovan

                                Det gjorde även jag..

                                Ja det är ju jäkligt skoj att skriva på ett forum att man skall köra över folk med sin bil. Vi har olika syn på vad som är skoj. Denne ensklilde individ var dessutom moderator på ert forum.

                                Som sagt, det var olyckligt om det hände men jag misstänker att du inte är traumatiserad? Vad som är roligt är självklart en bedömningsfråga och jag kan hålla med dig att under de omständigheter du fick höra (läsa kan du ju inte gjort eftersom du inte är på vår hemsida) detta var det nog inte särskilt roligt.. du har MFK's ursäkt (även om jag nu uttalar mig om något jag inte vet har hänt eller vet något om) för ett skämt som gick illa.. hoppas du kan godta den..

                                Sätt ihop ett riktigt föredrag då med info - så kanske ni kan vända er ut från er egen krets med info.
                                Jag bjöd in dig till att agera på ett positivt sätt för hobbyn - du kommer kanske inte att bli inbjuden att hålla föredrag på något Zoopetträff eftersom det inte existerar några Zoopetträffar med föredrag. Men jag är ju medlem i akvarieföreningar så om du kommer dit så kommer jag säkert att gå.
                                Vi ökar stadigt och har fötter i många läger.. Även zoopetare (med flera) är Mfkare och tvärtom.. Eftersom detta är en nagel i ögat kanske du kan tänka dig att klämma in något.. Jag känner speciellt att det skulle vara roligt att få tala till tvivlare.. Och precis som du säger, folk håller bättre ton öga mot öga.. Dessvärre kan jag nog inte komma till Uddevalla men det hade varit roligt att se dig live..
                                Senast redigerad av ettfettbranamn; 09 January 2011, 19:20.
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...