AE-magasinet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Killroy
    Tack för en kanon tidning.
    Enkla,jordnära reportage,snygg design och väl genomarbetad.

    Dock lite lång,förstår att man vill att allt ska vara perfekt och slå knockout på första magasinet men innehållet hade räckt till 2 st tidningar på 20 sidor styck.
    Tror inte att någon hade klagat om det kom ett nu och ett i december på 20 sidor styck.
    Istället för ett på 40 sidor nu och nästa är osäkert när det släpps.

    Men ett bra intiativ med många eldsjälar inblandade.
    Tack så mycket Killroy! Det känns gott att höra.
    Nu är ju tidningen ett slags förstlingsverk dvs. ingen av oss i redaktionen eller som författare har gjort detta. Många av oss har aldrig skrivit en artikel, jag har inte skrivit en krönika etc. Så hela denna enorma urladdning är ett slags test där vi hela gänget spänt bågen maximalt för att testa vad vi går för och där vi försökt uttrycka vår djupa kärlek till vår hobby. Tror att det också märks på artiklarna.
    Responsen efteråt har i grund och botten varit bedövande varm och lyftande tillbaka. Både från många organisationer och av centrala personer inom denna intressesfär. Vi som jobbat med tidningen är nog fortfarande i ett chockliknande tillstånd. Din och andras respons är nästan svår att ta in. Lite som att man har en för liten hylla för alla presenter man får. Så just nu så är det i redaktionsgruppen som efter ett rejält bröllop. Vi måste ta igen oss. Men av goda skäl.

    Det jag kan glädja alla våra läsare med är att det kommer att bli fler nummer i framtiden. Flera genomduktiga akvarister som vi känner en ödmjuk respekt för har erbjudit sig att skriva artiklar. Vi håller på att formera oss som grupp så att det blir en effektiv stabil organisation. Det vi lider brist på just nu är nog personer som är duktig på korrekturläsning t.ex. Så de av er som tycker att ni vill bidra till ännu bättre nummer framöver. Hjälpa oss med uppdrag, artiklar, sakkunskap, idéer. Hör av er!
    Vill ni skriva direkt till oss kan ni skriva bl.a. till mig på johnny@aemagasinet.se eller gå in på vår FB-sida #aemagasinet

    Jag och flera tar hand om ditt ärende framöver så snart vi kan. Nu börjar det närma sig jul och vi kommer till viss del att chilla och njuta lite. Efter årsskiftet så börjar vår redaktion spänna musklerna igen.
    Glöm inte att ju fler som brinner för vår hobby, ju starkare röst kan vi få.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Jag ska ärligt erkänna att jag var lite tveksam till AE-magasinet, tänkte medetsamma att den skulle bli någon sorts konkurrent till Zoopet, men så är det ju inte.
      Jag älskar AE-magasinet trots att den är besvärlig att läsa på min laptop.
      Jag lyfter på hatten åt alla inblandade, som ägnar sin fritid åt oss nördar
      Tack!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Inger H
        Jag ska ärligt erkänna att jag var lite tveksam till AE-magasinet, tänkte medetsamma att den skulle bli någon sorts konkurrent till Zoopet, men så är det ju inte.
        Jag älskar AE-magasinet trots att den är besvärlig att läsa på min laptop.
        Jag lyfter på hatten åt alla inblandade, som ägnar sin fritid åt oss nördar
        Tack!

        //Inger
        Kul att höra Inger
        Tror säkert att du inte var ensam om dom farhågorna. Då vi började spåna på projektet var det från en utgångspunkt att göra något för hobbyn, inte konkurrera med det som redan fanns. Bli bron mellan öarna såattsäga.
        Kan AEmagasinet fungera som en anslagstavla för alla föreningar/grupper/falanger osv inom hobbyn har vi lyckats. Då hobbyn växer och zoopet mfl. Svämmar över av nya intressenter, då är vi glada!


        Skickat från min iPhone med Tapatalk

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          Tack för det fina jobb ni lagt ner!

          När man har ett intresse läser man gärna det man kommer över, detta magasin hörde till gruppen "sevärt och intressant" . Men Jag tror som kilroy att ni kan spara på ideerna ni har så ni inte alldeles tar ut er 😛 . Vi vill nämligen ha många nummer framöver! Blandningen av tips och artiklar till nya och gamla i hobbyn är välkommet. En del uttryck som används kan behöva ett litet förtydligande inom parantes för oss som inte har alla termer på plats. 🙃
          Ju längre man håller på med något dessto mer inser man hur mycket mer det finns att lära och förbättra. Tänk så tråkigt det skulle vara annars!

          Så tack än en gång till alla inblandade eldsjälar.
          // Annicka

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1448513997.063428.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,3 KB
ID: 2173376
            För senaste information gå gärna till vår sida på Facebook #aemagasinet
            Senast redigerad av Bluewing; 26 November 2015, 05:02.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Rufus
              Tack för det fina jobb ni lagt ner!

              När man har ett intresse läser man gärna det man kommer över, detta magasin hörde till gruppen "sevärt och intressant" . Men Jag tror som kilroy att ni kan spara på ideerna ni har så ni inte alldeles tar ut er  . Vi vill nämligen ha många nummer framöver! Blandningen av tips och artiklar till nya och gamla i hobbyn är välkommet. En del uttryck som används kan behöva ett litet förtydligande inom parantes för oss som inte har alla termer på plats. 
              Ju längre man håller på med något dessto mer inser man hur mycket mer det finns att lära och förbättra. Tänk så tråkigt det skulle vara annars!

              Så tack än en gång till alla inblandade eldsjälar.
              Helt rätt inställning, Rufus Tack för dina tankar, tips och det gläder oss att du trivs med det vi skapat.
              Det är ju så att vi som skriver, gör det för att det är roligt helt enkelt. Du får nog se första numret som en förälskelse. Många av oss hade längtat efter att få skriva sedan länge och tror vi behövde få satsa ordentligt.
              Vi tar ett nummer i taget så får vi se vad vi landar framöver.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Knax
                • November 2012
                • 1148

                Hmmm... Måste man vara medlem på Facebook för att läsa?

                Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                // Mats, a.k.a. Knax



                "All's well that ends." - Unknown

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Knax
                  Hmmm... Måste man vara medlem på Facebook för att läsa?

                  Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                  Nej. Du finner det här: https://indd.adobe.com/view/a44a0673...2-9ce0bfb5d16b
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Tack, Mathias! Länken hade rullat ur den lista på inlägg som jag kunde läsa utan inloggning.

                    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • Bygert
                      • March 2010
                      • 2169

                      Lite strul först att få upp detta på datorn - ödesdigert(!) fel, jo just det ja. Fast det var nog datorn som fått nåt sånt där ryck som de får ibland bara för att de känner för att krångla lite. Men, nu då. Jo, en gång i forntiden, då man byggde akvarier i spånplattor och hade en massa annat kul och konstigt för sig, då kom det en tidning som hette Akvariet. Spännande artiklar, bra blandning och ett sätt att se vad som hände på akvariefronten. Sen gick eldsjälen och dog och så småningom försvann den tidningen. Det har gjorts nåt försök att dra igång nåt men det har liksom inte velat sig.

                      Det har varit väldigt tomt. Det fanns helt klart ett hål att fylla. Nu ser det ut som det kommit en värdig uppföljare, det är bra, jäkligt bra helt enkelt. Sen är det ju så att jag som i det här sammanhanget kanske är lite konservativ ju egentligen vill ha tidning på papper. Fast jag inser ju att det för med sig ekonomiska tråkigheter. Så kör på bara, det ser väldigt lovande ut!

                      Rent av så bra att jag kan tota ihop nån artikel om det skulle vara nån hjälp. Kemi, juridik, inhemskt, hojta till om det är intressant.
                      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                      Kommentar

                      • jozi81
                        • January 2011
                        • 917

                        Ursprungligen postat av Bygert
                        Lite strul först att få upp detta på datorn - ödesdigert(!) fel, jo just det ja. Fast det var nog datorn som fått nåt sånt där ryck som de får ibland bara för att de känner för att krångla lite. Men, nu då. Jo, en gång i forntiden, då man byggde akvarier i spånplattor och hade en massa annat kul och konstigt för sig, då kom det en tidning som hette Akvariet. Spännande artiklar, bra blandning och ett sätt att se vad som hände på akvariefronten. Sen gick eldsjälen och dog och så småningom försvann den tidningen. Det har gjorts nåt försök att dra igång nåt men det har liksom inte velat sig.

                        Det har varit väldigt tomt. Det fanns helt klart ett hål att fylla. Nu ser det ut som det kommit en värdig uppföljare, det är bra, jäkligt bra helt enkelt. Sen är det ju så att jag som i det här sammanhanget kanske är lite konservativ ju egentligen vill ha tidning på papper. Fast jag inser ju att det för med sig ekonomiska tråkigheter. Så kör på bara, det ser väldigt lovande ut!

                        Rent av så bra att jag kan tota ihop nån artikel om det skulle vara nån hjälp. Kemi, juridik, inhemskt, hojta till om det är intressant.
                        Kul!!
                        Arvet efter "akvariet" är ingenting man bara tar, så vi får väl se hur vi lyckad förvalta en sådan komplimang!!

                        Just nu har vi lite "semester" i redaktionen även om många nog fortsätter och fundera på artiklar och uppslag. En fortsättning med iallafall ett nummer till kommer det bli även om vi inte törs sätta datum ännu.

                        Just det du erbjuder är ju framtiden, att vi alla bidrar och ser till att AEmagasinet kan fortsätta vara en plattform för alla sidor av hobbyn och ett sätt för alla forum/föreningar att rekrytera och synas!
                        Så jag lovar att vi återkommer i den frågan Bygert!!

                        Sen kan jag bara säga att det var/är sjukt kul!


                        Skickat från min iPhone med Tapatalk

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1449383164.325516.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,4 KB
ID: 2173474
                          Vårt mål är att vara så breda som möjligt, inte bara över tid utan även i varje enskilt nummer. Det bör finnas något för alla inom hobbyn i magasinet. Därför behöver vi alla tips från er vad ni vill läsa om. Trots att vi har en stor redaktion kommer vi även i framtiden bjuda in gästförfattare vilket ökar bredden ytterligare. Efter nyår kommer jobbet inför nästa nummer sätta igång på allvar. Alla tips uppskattas! //redaktionen
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            En personlig reflektion nu.
                            Läst igenom all er respons på vår tidning nu så här på morgonen. Fortsatte sedan läsa på AEmagasinets Facebook-sida.
                            I början när vi precis släppte detta premiärnummer då var vi i redaktionen som lyckliga barn på julafton och samtidigt som stolta föräldrar på BB. Sedan kom en returvåg av värme, kärlek, uppmuntran, erbjudanden, kunskap, tacksamhet och annat i en strid ström som fick oss att kippa efter andan och sedan hamna i en för mig och flera i redaktionen aldrig tidigare upplevd positiv chock.
                            Om man kan bli nästan bedövad av andras och egen glädje så blev det faktiskt så.
                            Det tog ett tag att hämta sig helt enkelt.
                            När nu denna helt underbara bedövning nu så smått sätter sig så inträder en ny känsla. Att allt detta engagemang och värme som vi mött behöver tas om hand för att sedan ge tillbaka. Detta omvandlas till en positiv beslutsamhet att detta magasin verkligen har en framtid och det som började som en längtan, en dröm känns nu som en realitet. Lite som att husbygget precis startat och att man längtar efter att få vara en del i den processen. Så från att vara som ett lyckligt barn finns nu en mogen beslutsamhet att föra detta vidare. Har aldrig tidigare upplevt detta som känns nu runt en hobby. Tänk att en digital tidning kan bli som en språngbräda för ens egen personliga utveckling. Det känns så häftigt. Så oerhört energigivande.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              AEmagasinet har så här långt haft 2500 läsare
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Webo
                                • August 2014
                                • 1968

                                👍👍
                                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...