AE-magasinet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    Låter bra! Det är väldigt snygg design på magasinet, hade lätt varit värt 60kr som pappersmagasin!

    Kommentar

    • taste
      • December 2011
      • 33

      Gleder meg til mer Tanganika....

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Robot
        Låter bra! Det är väldigt snygg design på magasinet, hade lätt varit värt 60kr som pappersmagasin!
        Designen är mycket en produkt av Tommy Vestlie här i forumet som gjort ett hästjobb i nivå med en hel hjord ardennerhästar med denna tidning. Tror inte någon här kan föreställa sig den kopiösa tid som han lagt ner. Sedan har en verklig estet inom bl.a. aquascaping Christian Brams bidragit med en elegant touch i slutfinishen på det hela. Sedan har designen stötts och blötts i otaliga diskussioner tills det har reducerats till det du tycker om.
        Så jag blir himla glad för deras skull att du tycker så.
        Dilemmat med pappersupplaga är att den behöver bli ganska stor för att det ska bli rimliga priser. Är man beredd att betala 200:- för ett magasin? Så eftersom detta projekt är en baby för oss inblandade och att vi hela tiden söker ett positivt kreativt flow där AEM ska limmas inom våra livspussel så är pappersupplagan en idé för framtiden. Jag skulle själv vilja ha den i papper.
        Målet så här långt är att vi ska se hur det utvecklas under ett år. Sedan utvärderar vi. Er uppskattning och idéer här (som du nu ger Robot) och via vår FB-sida #AEmagasinet är det som ger oss syresättning av detta projekt.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Robot
          • February 2004
          • 1174

          Vi får väl hjälpa till att marknadsföra magasinet så det går att få till en rejäl upplaga och ett vettigt pris.

          Om det går att producera 4-6 nummer per år så skulle de kunna säljas även i akvarie- och zoobutiker samt till prenumeranter.

          Jag kan plocka fram mina akvarieböcker från 1950 eller vad det nu är så ser man hur trevligt det är med snygg design!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Robot
            Vi får väl hjälpa till att marknadsföra magasinet så det går att få till en rejäl upplaga och ett vettigt pris.

            Om det går att producera 4-6 nummer per år så skulle de kunna säljas även i akvarie- och zoobutiker samt till prenumeranter.

            Jag kan plocka fram mina akvarieböcker från 1950 eller vad det nu är så ser man hur trevligt det är med snygg design!
            Jag älskar verkligen "pappersakvarietidningar" (prenumererar just nu på ca. 10 st) och avskyr nättidningar.

            Inte desto mindre så tycker jag faktiskt att de gör helt rätt som satsar på ett nättidning. Det krävs ofantligt mycket mer jobb att göra en papperstidning och då tänker jag inte på jobbet att skriva artiklar och layout utan allt jobb med hela säljprocessen och bokföring etc.. Dessutom innebär det en stor investering att ge ut en papperstidning och innebär också en stor risk.

            Visst slår detta väl ut och blir en succé så kan det kanske bli en papperstidning i framtiden - det vore kul och något som jag ser fram emot.
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 January 2016, 22:40.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Klicka på bilden för större version

Namn: ae_teaser_1_nr_2.jpg
Visningar: 74
Storlek: 36,1 KB
ID: 2351096

              Nästa nummer närmar sig, alla akvaristvänner!!!
              Senast redigerad av Bluewing; 20 February 2016, 17:26.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • simka
                • November 2013
                • 326

                Ursprungligen postat av Bluewing

                Nästa nummer närmar sig, alla akvaristvänner!!!
                Det är vi många som ser fram emot!
                450L Malawi - Pågående projekt
                180L Malawi - Avvecklat
                60L Rasboror & tetror - Avvecklat

                Kommentar

                • Apistojohan
                  • January 2014
                  • 262

                  Ursprungligen postat av simka

                  Det är vi många som ser fram emot!
                  Enig i det!
                  Haninge akvarieförening

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av simka

                    Det är vi många som ser fram emot!
                    Ursprungligen postat av Apistojohan

                    Enig i det!
                    Det var riktigt trevligt att höra. Tror jag faktiskt kan lova en riktigt vällagad och aptitretande anrättning nu i nr. 2.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Titta här vad vi har på gång!!

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        Jag ser fram emot nästa nummer.
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • toggaj
                          • November 2009
                          • 220

                          Ursprungligen postat av Webo
                          Jag ser fram emot nästa nummer.
                          Jag med/Johan

                          Kommentar

                          • Christer5
                            • July 2015
                            • 915

                            En efterlängtad tidining som inte bara behandlar ciklider är efterlängtad,kanske AE kan bli denna tidning som kan fylla ett stort tomrum.Jag är beredd att betala vad det kan kosta att ta fram en sådan tidning ett antal gånger om året,all heder till er som jobbar med detta.

                            Kommentar

                            • MVN
                              • September 2009
                              • 181

                              Ursprungligen postat av simka

                              Det är vi många som ser fram emot!

                              Helt klart, frågan är bara hur jag har kunnat missa den här tråden tidigare och då även aemagasinet

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av MVN


                                Helt klart, frågan är bara hur jag har kunnat missa den här tråden tidigare och då även aemagasinet
                                Jag tror det är lätt hänt MVN. Nuförtiden är det ett informationsbrus som gör att en sådan här (i mina ögon viktig) händelse som ett nytt Akvaristiskt magasin som dessutom är gratis lätt försvinner ibland allt annat. Syftet med magasinet är inte egentligen att vara häftigt utan att vara väl grundat i våra rötter som akvarister. Vi skriver om sådant som du kanske annars hade hört på en akvarieförening. Så att du ska bli sugen, taggad, intresserad av din egen hobby och vilja träffa andra som kan nytt såsom i en förening eller NCS m.fl. Så vi vill väcka till nyfikenhet för vår hobby helt enkelt. Nummer 1 ligger ju tidigare i tråden bara att avnjutas. Från oss till dig Vi vill att vår hobby ska växa och bli större!
                                Nummer två håller på att tillagas för fullt just nu.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...