AE-magasinet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joeyk
    • August 2010
    • 153

    #61
    Har bara kommit igenom halva ännu, hittills har den varit väldigt givande. Informativ, roliga artiklar och framförallt snyggt! Dock är den inte som Webo och några till har sagt särskilt lättmanövrerad från en telefon eller padda. Men grymt jobbat!

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #62
      Tack Johan! Uppskattar verkligen din respons. Det som fungerar minst bra är just nu är att läsa i mobilen. Så de idéer som du och flera tar upp är saker som vi tittar på. En del kommer att lösa sig när plattformen utvecklas. En del får vi se hur vi ska lösa om det ska släppas en speciell mobilversion, pdf. etc. Allt är ju också kopplat till hur mycket tid det ska läggas på en i grunden helt ideell produkt. Hoppas att det ni upplever som ett hinder inte blir ett hinder för att nå det vi vill ha fram.
      Jag rekommenderar flera att testa den på dator med skärm eller via en laptop i nuläget.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Preben_T
        • September 2012
        • 5

        #63
        Håller med alla tidigare postare, mycket bra jobbat, kanon helt enkelt!!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #64
          Ursprungligen postat av Preben_T
          Håller med alla tidigare postare, mycket bra jobbat, kanon helt enkelt!!
          Så roligt att höra att du uppskattat magasinet, Preben.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Christer5
            • July 2015
            • 915

            #65
            Mycket bra med fina bilder och mycket fin information och åsikter,synd att det inte finns som tidning

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #66
              Fungerar det att skriva ut?
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #67
                Ursprungligen postat av HWH
                Fungerar det att skriva ut?
                Inte i sin nuvarande form. Om vi kompletterar med en Pdf-version gissar jag att det går utmärkt. Men då försvinner all möjlighet till film etc.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #68
                  Ursprungligen postat av Christer5
                  Mycket bra med fina bilder och mycket fin information och åsikter,synd att det inte finns som tidning
                  Tack Christer. Som läget är idag så blir det alldeles för stora kostnader att trycka den och på så sätt helt omöjligt att hålla det ideellt. För oss känns det viktigt att den är just ideell och att vi inte är ute efter vinst annat än allt som gör vår hobby bättre.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Christer5
                    • July 2015
                    • 915

                    #69
                    Förstår att det inte är möjligt att trycka någon upplaga och det är som du säger ett mycket lovvärt ideellt arbete
                    Senast redigerad av Christer5; 23 November 2015, 09:29.

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      • October 2002
                      • 604

                      #70
                      Kul med en ideell webbtidning! Bra miniartiklar för nybörjaren. Bra sammansättning av text och bilder!
                      Jag hade svårt att se hela sidan på min bärbara 15". Var ju tvungen att skrolla ner så jag kunde se vem skrivit artikeln, men när jag kollade på 20" skärmen var allt bra. Går det att lägga till text på sidan där info finns om olika föreningar?
                      Wilhelm
                      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                      www.ciklid.org www.aquafish.info

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        #71
                        Åh tack Wilhelm! Din respons värmer mycket. Första numret är låst tyvärr. Vi ville att olika föreningar skulle få se vad vi är och vad vi kan skapa så man kan välja att stå med information i AEmagasinet framöver.
                        Eftersom det är ideellt så är det ju utan kostnad. Allt under förutsättning hur mottagandet blir. Hela processen från idé till magasinet som det ser ut nu är som en graviditet om man nu får uttrycka sig så. Nu verkar förlossningen ha gott bra.
                        När vi landat efter denna urladdning i redaktionen så kommer vi att utvärdera vad ni och andra sagt om oss och utvärdera.
                        Men finns intresse så maila mig på johnny@aemagasinet.se så tar vi kontakt med er ifall det blir som vi hoppas dvs. en fortsättning.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          #72
                          Tack för AE-magasinet. Det känns riktigt stort med er satsning just i dessa tider då det mesta klumpas ihop och trycks in på Facebook och de få kvarvarande akvarieföreningarna haltande tynar bort. Det finns behov av, sug efter och definitivt utrymme för en akvarietidning på svenska.
                          Det är en snygg tidning! Ni har skrivit informativa och intressanta artiklar, jag suger dock på karamellen och spar med nöje lite läsning.
                          Stor applåd.
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #73
                            Ursprungligen postat av Marten88
                            Tack för AE-magasinet. Det känns riktigt stort med er satsning just i dessa tider då det mesta klumpas ihop och trycks in på Facebook och de få kvarvarande akvarieföreningarna haltande tynar bort. Det finns behov av, sug efter och definitivt utrymme för en akvarietidning på svenska.
                            Det är en snygg tidning! Ni har skrivit informativa och intressanta artiklar, jag suger dock på karamellen och spar med nöje lite läsning.
                            Stor applåd.
                            Blir så himla glad att du känner som vi dvs. att vår hobby är för spännande och värdefull för att bara tyna bort.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              #74
                              Nu går jag och mediterar mig till ett fridfullt sinne bortom Paris och ängslan. Tack för idag Zoopet. Nu förbereder jag mig för ett möte med John Blund. Vi syns i någon tråd framöver.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                #75
                                Ja jag bara sitter och ler..
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...