AE-magasinet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #31
    Halloj Boys & Girls!
    Stort Grattis till er som jobbat med denna publikation.
    Ser fram emot många sköna stunder av läsning, det här har ni gjort mycket bra!

    Kommentar

    • simka
      • November 2013
      • 326

      #32
      Ursprungligen postat av Bluewing
      Alla respons och även problem noteras. Den plattform vi valt är kopplat till att vi vill kunna visa mera filmiska inslag mitt i tidningen. Men vi ska se om det går att köra en pdf-version parallelt. Men ni ska veta att det finns urhäftiga idéer för framtiden.
      Jag tycker möjligheten med video tar det traditionella tidningskonceptet till en helt ny nivå. Jag älskar att ni använder de tekniker som finns för att kunna förmedla ännu mer. En bild sägs ju säga mer än 1000 ord, hur många ord säger då en videofilm?

      I övrigt är jag så imponerad av vad ni har skapat. Det är så uppfriskande att det finns eldsjälar som fortfarande gör sådana här saker och ger hela hobbyn en rejäl sjuss framåt. Jag har bland annat fått upp ögonen för strömvattenkar - och då har jag bara läst 1/3 av AE än!
      450L Malawi - Pågående projekt
      180L Malawi - Avvecklat
      60L Rasboror & tetror - Avvecklat

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #33
        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Halloj Boys & Girls!
        Stort Grattis till er som jobbat med denna publikation.
        Ser fram emot många sköna stunder av läsning, det här har ni gjort mycket bra!
        Åh tack Mats! Det här är ju vår baby och du vet hur det är med ens barn att man tycker de är vackrast smartast etc. Så det är härligt med respons utifrån. När du och andra mer objektivt kan se på det vi själva trott på.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #34
          Ursprungligen postat av simka
          Jag tycker möjligheten med video tar det traditionella tidningskonceptet till en helt ny nivå. Jag älskar att ni använder de tekniker som finns för att kunna förmedla ännu mer. En bild sägs ju säga mer än 1000 ord, hur många ord säger då en videofilm?

          I övrigt är jag så imponerad av vad ni har skapat. Det är så uppfriskande att det finns eldsjälar som fortfarande gör sådana här saker och ger hela hobbyn en rejäl sjuss framåt. Jag har bland annat fått upp ögonen för strömvattenkar - och då har jag bara läst 1/3 av AE än!
          Underbart med en respons som det du ger nu. Det känns verkligen inspirerande. Tack, Simka.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #35
            Ett problem jag får är Youtube film som är lagt in som t.ex "Shooting macro using Manfro...". Trycker jag på bilden så spelas den upp men jag får jag bara en liten del av bilden och där finns ingen länk så man kan få upp filmen i fullskärm (kanske för att man inte ser hela bilden?).

            Till de som inte vet och vill se filmen helt så kan ni trycker på texten "Shooting macro using Manfro..." i bilden istället så öppnas en ny webbsida med filmen och man kan då se allt :-)
            Senast redigerad av Webo; 22 November 2015, 10:02.
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #36
              Tack för tipset Morten
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                #37
                Roligt med tips på nya arter i karet. hittade Corydoras sp. Gold Stripe som jag ska sätta upp på listan då jag har mörk botten och då kan få se den i sin härliga färg bättre och jag försöker att hitta fisk som har mycket färg.
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #38
                  Det var lite tanken Morten med hela magasinet att det skulle inspirera folk till att hitta nya arter, nya områden och utöka engagemanget för sin hobby.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    #39
                    Det är kul att se alla positiva kommentarer. <3

                    Tack ska ni ha!
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Webo
                      • August 2014
                      • 1968

                      #40
                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Det var lite tanken Morten med hela magasinet att det skulle inspirera folk till att hitta nya arter, nya områden och utöka engagemanget för sin hobby.
                      Och det lyckades ju också :-)

                      TACK.
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        #41
                        Ursprungligen postat av tonpet
                        Väldigt proffsigt och bra gjort. Gillar blandningen av artiklar.
                        Bara att lyfta på hatten och säga grattis till er alla.
                        Åh vad mycket glädje du sprider med en sådan kommentar. Tack!

                        Ursprungligen postat av ptb
                        otroligt givande att få se så många tycker om tidningen =) och god morgon även här // Anders
                        Ja visst är det härligt Andera. Man blir alldeles varm inombords. God morgon
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Christer5
                          • July 2015
                          • 915

                          #42
                          Ursprungligen postat av Webo
                          Ett tips till de som läser tidningen på datorn är att om ni använder Internet Explorer eller Google Chrome så tryck på F11 så får ni webbläsaren i fullskärm och tidningen blir större. När ni vill gå tillbaka till vanligt utseende så tryck på F11 igen.

                          EDIT: Glömde att skriva att bäst blir det om man har vald full screen mode vid att trycka på ramen nere till höger (4de ikon från höger in mot mitten).
                          Även om jag gör som du säger så blir texten för liten för att läsa,öppnat i stationär dator.

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            #43
                            Ursprungligen postat av Christer5
                            Även om jag gör som du säger så blir texten för liten för att läsa,öppnat i stationär dator.
                            Ja det kan det jo bli om man har hög upplösning och kanske inte så stor skärm och då man man zooma med mushjulet istället. I fullskärmsläge så får du dock mera plats för att se tidningen istället för att platsen uppe och nere används till annat.

                            Jag är ju kanske bortskämd med 30" skärmar ☺
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              #44
                              Enklast om texten är för liten trots allt, även om det är kantigt är ju att använda zoom-knappen, den med +symbol längst ned för att zooma in om texten känns för liten. Dokumentet kan ju sedan "dras runt" genom att hålla ned musknappen.Det finns nackdelar med denna form. Det gör det. Hoppas att du upplever fördelarna som övervägande efter att ha läst igenom magasinet.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                #45
                                Jag har tyvärr inte hunnit läsa än, men jag har bläddrat igenom och det ser ju oerhört bra ut tycker jag!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...