AE-magasinet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Axman
    • January 2013
    • 188

    Toppen! Kanon att se en riktig entusiast-tidning så att säga, som dessutom är professionell!

    Välgjort, snyggt, proffsigt och framförallt kul med människor som vill lite extra.

    Enda negativa jag har är nog fontstorleken. På 10-tums windowsplatta i edge med upplösningen 1366x768 så är fontstorleken lite jobbig så man får zooma, den blir lite liten och suddig annars, och när det gäller vanlig dator så har jag ingen datorskärm utan kör tvn som skärm och sitter ca 2 meter från en 55" i 1920*1080. Fick zooma och ha mig där så jag orkade inte läsa så mycket som jag ville.

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Ursprungligen postat av admin
      Kan ni som har problem prova denna länken? Det är helt annan teknik och jag vill att ni provar innan jag rekommenderar

      http://www.christianalfredsson.com/t...klidbladet.pdf
      Det fungera mycket bättre då det är bara en sida åt gången så man ser mycket bättre, även på en Samsung S6 Edge. Det är en vanlig PDF fil som jag kan se det som du sen har en "plugin" för att visa på webbsidan misstänker jag.

      EDIT: Kanon när man kan välja full bredd nere i mitten och då får uppe tecken storleken och sedan bara skrolla ner för att läsa hela tidningen. Och man Kah jo också uppe i höger hörna ladda ner filen till sin enhet och ha den offline.

      Dock så kräver det att AE startar en webbsida för att kunna ha denna lösning då man inte kan använda viewern ihop med Facebook. Jag har inte sett att de har en webbplats med domänen AEmagasinet.se men å andra sidan så har de väl det för domänen är tagen och reggat 2015-09-26 hos one.com och går man till den så vill den ha en inloggning. Så de har nog en domän för det. Sen är frågan bara om man kan köra viewern hos one.com som är lite begränsad i vad de tillåter och erbjuder. Hoppas det går och det är en lösning de kan använda :-)
      Senast redigerad av Webo; 23 November 2015, 22:14.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        Ursprungligen postat av fisheye
        Hej,
        Jag har bara hunnit ögna igenom. Men klart impad att ni rott detta i land. Kul. Ser att jag får sitta med min tablet och kolla in. Själv läser jag alla magasin via en webbtjänst (readly men det finns andra) och tycker det funkar utmärkt. Jag har kollat tjänsten men det finns inget om akvarier... Det här blir super till söndagen eller så.

        Tack för ert arbete!

        fisheye
        Där finns inga svenska akvarietidningar med den engelska Pratical Fishkeeping finns ju: https://on.readly.com/GB/bauer-consu...al-fishkeeping om du vill läsa den.

        EDIT: Sen finns där massor annat trevligt att läsa om man på webbsidan söker efter aquarium samt freshvater (vet ej om man får samma via appen på sin enhet):
        Klicka på bilden för större version

Namn: readly.jpg
Visningar: 1
Storlek: 218,8 KB
ID: 2173369
        Senast redigerad av Webo; 23 November 2015, 22:30.
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          Ursprungligen postat av fisheye
          Hej,
          Jag har bara hunnit ögna igenom. Men klart impad att ni rott detta i land. Kul. Ser att jag får sitta med min tablet och kolla in. Själv läser jag alla magasin via en webbtjänst (readly men det finns andra) och tycker det funkar utmärkt. Jag har kollat tjänsten men det finns inget om akvarier... Det här blir super till söndagen eller så.

          Tack för ert arbete!

          fisheye
          Readly vore en dröm, vi får se hur framtiden ser ut för magasinet.
          Om du ställer in readly på internationella magasin (ändrar land från bara sverige) kommer du mycket riktigt åt PFK som Webo påpekar här nedan.
          Sen är det fantastiskt kul att den stora delen av feedbacken är positiv och att mycket av det som kan förbättras berör läsbarheten och tekniken. Den kan vi ju absolut göra något åt. Hade känts tyngre om artiklarna och bilderna hade lett till uppror

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Webo
            Där finns inga svenska akvarietidningar med den engelska Pratical Fishkeeping finns ju: https://on.readly.com/GB/bauer-consu...al-fishkeeping om du vill läsa den.

            EDIT: Sen finns där massor annat trevligt att läsa om man på webbsidan söker efter aquarium samt freshvater (vet ej om man får samma via appen på sin enhet):
            Idén med AEmagasinet är ju att det numera finns en svensk akvarietidning [emoji6]
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Axman
              Toppen! Kanon att se en riktig entusiast-tidning så att säga, som dessutom är professionell!

              Välgjort, snyggt, proffsigt och framförallt kul med människor som vill lite extra.

              Enda negativa jag har är nog fontstorleken. På 10-tums windowsplatta i edge med upplösningen 1366x768 så är fontstorleken lite jobbig så man får zooma, den blir lite liten och suddig annars, och när det gäller vanlig dator så har jag ingen datorskärm utan kör tvn som skärm och sitter ca 2 meter från en 55" i 1920*1080. Fick zooma och ha mig där så jag orkade inte läsa så mycket som jag ville.
              Tack så mycket för responsen. Formatet och läsbarheten är under full utveckling på redaktionen.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Idén med AEmagasinet är ju att det numera finns en svensk akvarietidning [emoji6]
                Ja och det tackar vi för. ☺ 👍👍
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • fisheye
                  • November 2010
                  • 488

                  Tack för tipset om PFK. Jag hade inte hittat den tidigare men det har faktiskt hänt med andra magasin också.

                  fisheye

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Webo
                    Där finns inga svenska akvarietidningar med den engelska Pratical Fishkeeping finns ju: https://on.readly.com/GB/bauer-consu...al-fishkeeping om du vill läsa den.
                    Nåja det stämmer kanske inte riktigt att det inte alls finns svenska akvarietidningar. Visst de som finns säljs ju inte i affärerna utan är medlemstidningar men det finns säkert många som är medlemmar (som jag) i NCS (Ciklidbladet), Poecilia Scandinavia (Poeciliabladet), SKS (Killiposten) bara för att få dessa tidningar.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Webo
                      • August 2014
                      • 1968

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Nåja det stämmer kanske inte riktigt att det inte alls finns svenska akvarietidningar. Visst de som finns säljs ju inte i affärerna utan är medlemstidningar men det finns säkert många som är medlemmar (som jag) i NCS (Ciklidbladet), Poecilia Scandinavia (Poeciliabladet), SKS (Killiposten) bara för att få dessa tidningar.
                      Nu var det ju i appen Readly som frågan rörde och där finns inga svenska akvarie tidningar ☺
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Webo
                        Nu var det ju i appen Readly som frågan rörde och där finns inga svenska akvarie tidningar ☺
                        Sorry det missade jag (vad nu appen readly är för något )
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Det är en app för mobila enheter där man kan läsa tidninga,r som finns i pappersform i pressbyrån t.ex., online. Man kan även ladda ner dessa tidningar i digital form för att att läsa dem offline när man t.ex. saknar uppkoppling. Man kan säga att det är tidnings version av Spotify. Vill du veta mera så kolla här www.readly.se
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Så himla snyggt!

                            Jag blir så stolt när jag tänker på denna tidning <3 och responsen den har fått. Jag skulle kunna skriva ett alldeles för långt inlägg om det så jag låter bli.
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • Killroy
                              • July 2013
                              • 40

                              Tack för en kanon tidning.
                              Enkla,jordnära reportage,snygg design och väl genomarbetad.

                              Dock lite lång,förstår att man vill att allt ska vara perfekt och slå knockout på första magasinet men innehållet hade räckt till 2 st tidningar på 20 sidor styck.
                              Tror inte att någon hade klagat om det kom ett nu och ett i december på 20 sidor styck.
                              Istället för ett på 40 sidor nu och nästa är osäkert när det släpps.

                              Men ett bra intiativ med många eldsjälar inblandade.
                              http://akvariekarlskrona.se

                              http://facebook.se/carlskronaakvarieforening

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Likan
                                Så himla snyggt!

                                Jag blir så stolt när jag tänker på denna tidning <3 och responsen den har fått. Jag skulle kunna skriva ett alldeles för långt inlägg om det så jag låter bli.
                                Mysig känsla! Synd men klokt, Linda! Gas och broms måste ju fungera perfekt för att vi ska få ett riktigt bra liv
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...