Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raskens
    • April 2006
    • 933

    Ok för mig oxå...
    Agneta

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag har pratat med Ferengi, och det funkar även för honom att skjuta fram mötet till i april. Eftersom så många som är intresserade av mötet men av olika orsaker inte kan delta, känner jag det som en fördel om vi kan skjuta på mötet.
      Kjell är som bekant bortrest, men då det bara är 9 närmast sörjande kvar, så har nog träffen tappat lite av sitt värde. Vi satsar på ett nytt datum i ev. april, så tar säkert Kjell tag i detta när han kommer hem.
      När Kjell är hemkommen så kanske han kan se till så att vi får ihop ett annat datum i slutet på mars/början på april nu när träffen inte blir av på söndag.

      Det är alltid roligt att träffa er "närmast sörjande" men ju fler som kan komma desto roligare är det och det hade varit mycket trevligt om Ferengi vill öppna sitt hem för oss ett annat datum så att vi får se hans kar och fiskar.


      Det här med att gå igenom "årsprogrammet" kan vi väl göra nästa gång vi träffas för det finns mycket roliga saker som är uppskrivna som förslag
      Senast redigerad av PiaJo; 24 February 2013, 09:02.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Christer5

        Man tycker att det borde vara mer tryck på att anmäla sig till dessa träffar,en bidragande orsak kan vara som du skriver Pia är att träffa dom närmast sörjande och många känner sig nog utanför och vill kanske inte därför närvara.

        Nu menar jag inte att att det är fel att ni som är så väldigt aktiva och trivs ihop och bidrar med så mycket kunskap på detta forum inte skall vara dom som är tongivande på dessa träffar.

        Det vara bara en liten fundering från min sida

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Christer5
          Man tycker att det borde vara mer tryck på att anmäla sig till dessa träffar,en bidragande orsak kan vara som du skriver Pia är att träffa dom närmast sörjande och många känner sig nog utanför och vill kanske inte därför närvara.

          Nu menar jag inte att att det är fel att ni som är så väldigt aktiva och trivs ihop och bidrar med så mycket kunskap på detta forum inte skall vara dom som är tongivande på dessa träffar.

          Det vara bara en liten fundering från min sida
          Hjälp till och uppmuntra nya personer att "våga" anmäla sig och komma när det är dags träff så att det inte är bara är de som är "närmast sörjande" som kommer då...
          Senast redigerad av PiaJo; 24 February 2013, 11:12.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Ferengi
            • August 2008
            • 399

            Trist med avhopp och inställd träff - men det kommer fler dagar som tur är!

            Känner dock inte igen mig i Christers5 beskrivning av att vara antingen väldigt aktiv här på forumet eller besitta en massa kunskap.
            Däremot tycker jag det är kul att träffa likasinnade för att berika intresset för min hobby. Det som är bra med både detta forum samt träffar är den totala avsaknaden av besserwisser attityd mot de som "kan" mindre. Istället upplever jag ett genuint intresse att hjälpa alla oss som har en massa frågor om allt möjligt inom denna hobby samt trevlig, avslappnad attityd.

            Så om fler vill komma är det bara att hålla koll på denna tråd - kan garantera både ett trevligt bemötande och en lärorik bekantskap.

            Kommentar

            • Christer5

              Jag vill bara förtydliga att jag är mycket nöjd av att tillhöra Zoopet och all den hjälp jag har erhållit från er duktiga akvarister

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag förstår hur du menar Christer, ingen kritik mot någon men att man måste vara öppen mot nya deltagare, men det känner inte jag är något problem. Samtidigt lär man inte känna någon på kort tid och det gäller åt båda hållen.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Charliena
                  • September 2011
                  • 300

                  Haha, det var lite jobbigt att träffa er stora och "etablerade" grupp i början men när man väl kommer in i det så är det ju görsköj! Sen får man ju massa kunskap och bollplank

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Ferengi
                    Trist med avhopp och inställd träff - men det kommer fler dagar som tur är!

                    Känner dock inte igen mig i Christers5 beskrivning av att vara antingen väldigt aktiv här på forumet eller besitta en massa kunskap.
                    Däremot tycker jag det är kul att träffa likasinnade för att berika intresset för min hobby. Det som är bra med både detta forum samt träffar är den totala avsaknaden av besserwisser attityd mot de som "kan" mindre. Istället upplever jag ett genuint intresse att hjälpa alla oss som har en massa frågor om allt möjligt inom denna hobby samt trevlig, avslappnad attityd.

                    Så om fler vill komma är det bara att hålla koll på denna tråd - kan garantera både ett trevligt bemötande och en lärorik bekantskap.
                    Ja, det var tråkigt att det blev så lågt deltagarantal att det blev inställt men som du säger det kommer ju många fler dagar vi kan ha träff på

                    Ursprungligen postat av Christer5
                    Jag vill bara förtydliga att jag är mycket nöjd av att tillhöra Zoopet och all den hjälp jag har erhållit från er duktiga akvarister
                    Tycker det är roligt att du är med på träffarna och du är även förlåten för det kortet på mig där jag ser helt galen ut, hihii

                    Ursprungligen postat av Charliena
                    Haha, det var lite jobbigt att träffa er stora och "etablerade" grupp i början men när man väl kommer in i det så är det ju görsköj! Sen får man ju massa kunskap och bollplank
                    Precis så kände jag det med på den första träffen jag var med på, det var både skakiga ben och fjärilar i magen som jag träffade Kjell och company första gången på parkeringen i i Kungsbacka.
                    När jag träffade alla de andra som var med så kände jag det både välkomnande och att det var en god stämmning trots att man var en nykomling.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      Tråkigt att det inte blev någon träff för er del, och lite tråkigt för min del som inte har körkort att de flesta träffarna är lite högre upp i landet. Men om sådär ett år ska det nog bli ändring på det
                      Jag får hoppas det blir en trevlig träff när den nu blir..och har ni inget annat för er på söndag så är det ju auktionen i Malmö..

                      Jag har ju heller inte varit på så många träffar, tror det bara är Kögemässan jag varit på med er och håller med om att det var ett trevligt bemötande Jag som är lite yngre bemöts ofta på två helt olika vis, antingen, som av er, med största vänlighet, eller tvärt om..vissa tror inte jag kan ett dugg eller är seriös..

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Jepp himla tråkigt att det blev inställt - men 9 stycken vuxna anmälda var väl ändå helt OK tycker jag, men men inget att göra något åt.
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 March 2013, 08:12.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ni som bor i eller nära Falköping - glöm inte mötet där nu på lördag (9/3) - mer info återfinns på "Möten och utställningar" på första sidan. Skall bli kul att komma dit.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Lasse
                            • October 2002
                            • 1965

                            Hej

                            När ni var och besökte mig i höstas så var det en person som sa att intresse fanns för att ta över en del när jag bytte ut min belysning. Tyvärr mins jag inte vem det var men personen i fråga kan ju skicka mig ett PM för nu är belysningen utbytt. så här ser det ut nu.


                            Klicka på bilden för större version

Namn: fullt.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,1 KB
ID: 2146632


                            MVH Lasse
                            Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Vi ses i Falköping om några timmar (börjar kl. 13.00)
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Just tillbaka från mötet i Falköping. Riktigt kul men ca. 50 deltagare som kom på detta möte och det var ändå bara det andra mötet i denna nystartade förening. Som sagt - jättekul att var där och lycka till i fortsättningen med era möten.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...