Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Inga fler som vill komma, det finns plats för ett par till!


    VÄSTMÖTE I FOTOTS TECKEN
    Program
    : Vi samlas hos affären TropAkvariefiskimport vid Kaggeledstorget, Göteborg. Efter att ha kollat in affären beger vi oss hem till Ferengi som bor i närheten. Där kommer vi dels att kolla på foton från Zoopetvästs resa till Planted Aquarium och besök hos tyska affärer. Vi kommer också att prata en hel del om fotografering och då speciellt om foto av fiskar.
    Tid: Söndagen den 3/3. Vi samlas kl. 12.30 i affären och kollar runt där en halvtimma innan vi gemensamt åker till Ferengi.

    Anmälda: (totalt 15 vuxna kan komma)
    Kjell Fohrman
    Ferengi
    ansjo + yngel
    PiaJo
    Animaniac
    Knax
    Noisy + bättre hälft
    Maria-Sjöjungfru
    Raskens
    Lillfrasse + 2 ligister
    staan + 2 ligister
    Totalt 12 vuxna anmälda + 5 barn

    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
    Goldmedlem (och deras anförvanter)
    Gott humör på träffarna

    Kan väl även nämna att vi på detta möte får diskutera och bestämma vad vi skall göra senare under våren
    det har kommit förslag på
    A/ Universeum-besök
    B/ Möte med övernattning på vandrarhem vid Kinnekulle (bl.a. fotokurs med Photoshop-utbildning - photoshop kommer vi inte att hinna med på mötet hos Ferengi)
    C/ Växtträff med diskussioner om CO2 etc.
    D/ Stockholmsresa till affärer och offentliga akvarier (Aquaria oxch Skansenakvariet)
    E/ Besöka det nyöppnade Offentliga akvariet (den blå planeten) i Köpenhamn
    F/ Grillfest till våren
    G/ Kräftskiva till hösten
    H/ Julfest
    I/ Ullaredsbesök hos Jörgen

    Har ni några andra förslag så nämn dom så att vi kan ta upp dom
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      Prioriterar MAF´s auktion
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        Ballar också ur träffen den 3/3. Det blir tvunget att lägga lite tid på familjen den dagen istället, på sista tiden har det varit så mycket med allt att jag känner att jag försummat dem. Ha så kul!
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Knax
          Ballar också ur träffen den 3/3. Det blir tvunget att lägga lite tid på familjen den dagen istället, på sista tiden har det varit så mycket med allt att jag känner att jag försummat dem. Ha så kul!
          Vad tråkigt , tror du inte att de klarar sig utan dig ett par timmar, du får kompensera på lördagen istället jag som trodde vi skulle samåka.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Knax
            • November 2012
            • 1148

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Vad tråkigt , tror du inte att de klarar sig utan dig ett par timmar, du får kompensera på lördagen istället jag som trodde vi skulle samåka.
            Klart vi skulle ha samåkt - det hade varit jättekul! Men det lutar åt en dag i skidbacken i Ulricehamn, så det blir svårt att "smita iväg"... Om det blir plötsligt vårväder med massor av tö, kan det möjligen bli av.
            // Mats, a.k.a. Knax



            "All's well that ends." - Unknown

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Bra och jag hoppas att det blir töväder snart för jag är trött på isgatorna som är just nu.....
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Knax
                • November 2012
                • 1148

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Bra och jag hoppas att det blir töväder snart för jag är trött på isgatorna som är just nu.....
                Aye, jag med! Gillar snö, men is är inte lika kul. Det blir tö i mitten av nästa vecka, men sedan fryser det på igen, enligt gällande prognos. Knaggligt är väl antagligen bara förnamnet!
                // Mats, a.k.a. Knax



                "All's well that ends." - Unknown

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Vad tror ni som är kvar om vi ska skjuta på träffen eftersom det är så många avhopp? Känns lite tråkigt då ämnet var efterfrågat av en del och kanske vi skulle fundera på ett annat upplägg?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    För mig går det bra vilket som, känns lite tråkigt när det skaran bara minskas ju närmare träffen är , hade hoppats på att det skulle vara tvärtom.
                    Om det beslutas att skjuta eller ändra på träffen så säg bara till vart jag skall befinna mig och när så kommer jag
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Knax
                      • November 2012
                      • 1148

                      Jag vill hemskt gärna vara med på detta, ämnet är verkligt intressant, men timingen funkade inte denna gång. Ni kommer att få hemskt tråkigt utan mig. Joodå. Skämt åsido så hatar jag att dra mig ur, men jag lovar att jag inte har något annat val denna gång.

                      Så jag får väl hoppas att vi skjuter fram det någon eller några veckor, så kan jag vara med.
                      // Mats, a.k.a. Knax



                      "All's well that ends." - Unknown

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Trist med alla avhopp jag kommer befinna mig i Landvetter med omnejd i vilket fall. På Lördagen skall vi åka till Diskus Varberg och Jörgen en sväng.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det känns lite som en boktitel från en känd deckarförfattarinna nu...

                          VÄSTMÖTE I FOTOTS TECKEN
                          Program
                          : Vi samlas hos affären TropAkvariefiskimport vid Kaggeledstorget, Göteborg. Efter att ha kollat in affären beger vi oss hem till Ferengi som bor i närheten. Där kommer vi dels att kolla på foton från Zoopetvästs resa till Planted Aquarium och besök hos tyska affärer. Vi kommer också att prata en hel del om fotografering och då speciellt om foto av fiskar.
                          Tid: Söndagen den 3/3. Vi samlas kl. 12.30 i affären och kollar runt där en halvtimma innan vi gemensamt åker till Ferengi.

                          Anmälda: (totalt 15 vuxna kan komma)
                          Kjell Fohrman
                          Ferengi
                          ansjo + yngel
                          PiaJo
                          Animaniac
                          Noisy + bättre hälft
                          Maria-Sjöjungfru
                          Raskens
                          Lillfrasse + 2 ligister
                          staan + 2 ligister
                          Totalt 1
                          11 vuxna anmälda + 5 barn

                          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                          Goldmedlem (och deras anförvanter)
                          Gott humör på träffarna

                          Kan väl även nämna att vi på detta möte får diskutera och bestämma vad vi skall göra senare under våren
                          det har kommit förslag på
                          A/ Universeum-besök
                          B/ Möte med övernattning på vandrarhem vid Kinnekulle (bl.a. fotokurs med Photoshop-utbildning - photoshop kommer vi inte att hinna med på mötet hos Ferengi)
                          C/ Växtträff med diskussioner om CO2 etc.
                          D/ Stockholmsresa till affärer och offentliga akvarier (Aquaria oxch Skansenakvariet)
                          E/ Besöka det nyöppnade Offentliga akvariet (den blå planeten) i Köpenhamn
                          F/ Grillfest till våren
                          G/ Kräftskiva till hösten
                          H/ Julfest
                          I/ Ullaredsbesök hos Jörgen

                          Har ni några andra förslag så nämn dom så att vi kan ta upp dom
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • noisy
                            • October 2006
                            • 338

                            Jag ligger efter med examensarbetet så jag lämnar återbud jag med och det innebär två avhopp till. Skulle det vara så att jag arbetar ikapp så anmäler vi oss igen men det är inte troligt. Jag kommer antagligen att ha fullt upp med skolarbete tills skoltiden är över i slutet av mars. Att prata om framtida möten vore en rolig sak att vara med på. Det gäller verkligen pratstunden om vad ni fick uppleva på er resa också. Bestämmer ni er för att flytta fram mötet tills april så skulle det glädja oss men annars får vi träffas på något kommande möte i stället.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Jag har pratat med Ferengi, och det funkar även för honom att skjuta fram mötet till i april. Eftersom så många som är intresserade av mötet men av olika orsaker inte kan delta, känner jag det som en fördel om vi kan skjuta på mötet.
                              Kjell är som bekant bortrest, men då det bara är 9 närmast sörjande kvar, så har nog träffen tappat lite av sitt värde. Vi satsar på ett nytt datum i ev. april, så tar säkert Kjell tag i detta när han kommer hem.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Maria - Sjöjungfru

                                • January 2004
                                • 4236

                                Ok för mig med...
                                Maria - Sjöjungfru

                                Kommentar

                                Arbetssätt...