Auktion i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    Nu har jag kollat igenom vad jag har; 3 akvarier, ljusramper, luftpumpar, filter, inredningsmaterial; tegelrör, kolsten, kalksten, grus/engelsk sjösten, skiffer, yngel "kassar", filtermaterial....
    De enda fiskar jag kommer ta med mig är Julidochromis transcriptus (föräldrarna kommer från Åleds akvarium), 2*7 stycken har jag....
    Senast redigerad av tummen; 23 November 2012, 19:09.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • hampusr

      • December 2010
      • 134

      Jag hoppas verkligen att sonen inte blir uttråkad för fort... kan bli rejält långt och bra det här...

      Kommentar

      • Charliena
        • September 2011
        • 300

        Jag får iaf sälja av mig mitt första akvarie ^^ Sen vet man aldrig vad jag släpar hem.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          Ursprungligen postat av Peter79
          Kul, d ska jag se till att besöka! Det är väll knappast någon idé att ta med guppy och platy yngel?

          //Peter
          Tänk bara på att minsta bud är 30:-, och att det alltså måste vara antingen en grupp ganska stora yngel eller MÅNGA små för att någon skall vilja bjuda på dem....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            Jag kommer nog inte bry mig om att föranmäla, jag får åka upp i tid istället.

            Är det någon som kommer ha med sig lite Corydoras? I så fall kommer jag nog inte kunna hålla mig från att bjuda.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Kladdkaka
              • November 2012
              • 88

              Är det någon idé att ta med sig 6 Glödbandstetror?
              Vill ju bli av med dom men är inte så sugen på att åka dit supertidigt (morgontrött som sjutton) och sedan ändå få ta hem dom igen

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag kan nästan lova att du blir av med dem!

                543 poster anmälda i nuläget! Jättebra att föranmäla posterna för att få det att flyta på i morgon!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kladdkaka
                  • November 2012
                  • 88

                  Hmm... Hur förpackar man fiskar på ett bra sätt om man inte har sådana där kraftigare plastpåsar - Flera lager plastpåsar i varann eller glasburk?

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Kladdkaka
                    Hmm... Hur förpackar man fiskar på ett bra sätt om man inte har sådana där kraftigare plastpåsar - Flera lager plastpåsar i varann eller glasburk?
                    Stora plastpåsar.

                    Själv har jag packat bilen full nu ikväll och själklart har jag föranmält allt. Det går oerhört mycket fortare än om man skulle stå där och anmäla alltihop. Om ni inte har föranmält så kom i mycket god tid.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 November 2012, 20:05.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kladdkaka
                      • November 2012
                      • 88

                      Okej
                      Jag får se vad jag hittar här hemma.

                      Föranmälde precis, mycket smidigare så

                      Kommentar

                      • Olle A
                        • January 2002
                        • 1661

                        Nu har jag anmält 11 poster: växter, micromask, guppy "Japan Blue" och ett helt oanvänt innerfilter Fluval U4 (min. pris 300 kr, kostar över 700 i affärerna). Tyvärr har jag inte tillgång till någon utskrivare, så någon utskriven lista kan jag inte ta med mig. Men jag kommer att vara på plats i god tid. Det ska bli riktigt roligt med auktionen!

                        Olle

                        Kommentar

                        • Kladdkaka
                          • November 2012
                          • 88

                          När jag ändå är igång och frågar...

                          Ang. detta:
                          "Vi kommer även i år inte ha det levande framme för beskådan under auktionen, detta på grund av lagkrav. För att alla skall se vad som erbjuds under de bästa förhållandena och inte bara läsa namn så kommer vi visa objekt i webkamera/storbild så alla kan se vad de budar på - (istället för utskrivna bilder som vi hade föregående år).Växter, tillbehör mm kommer även fortsättningsvis ligga framme till beskådan."
                          Hur fungerar detta?

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Gissningsvis från min sida, en webbkamera och storbildsskärm. Många auktioner går till på det viset i tex Tyskland för att folk ska kunna se vad de bjuder på.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Gissningsvis från min sida, en webbkamera och storbildsskärm. Många auktioner går till på det viset i tex Tyskland för att folk ska kunna se vad de bjuder på.
                              Jepp - förhoppningsvis har de fått till detta. Jag brukar tjöta om att jag 1994 var i Chicago på en akvarieauktion (som pågick i nästan ett dygn utan paus) och då visades alla påsar via en kamera, dator och storbildsskärm. Så nu har vi i Sverige äntligen nått det teknikstadie som de hade i USA för 18 år sedan

                              Nu är det uppe i 600 föranmälda poster
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kladdkaka
                                • November 2012
                                • 88

                                Tror det blir att dela upp de på två glasburkar, verkar bli bästa lösningen av det jag har hemma

                                Jag tror jag hänger med på hur det mesta går till nu Ser fram emot imorgon!
                                Själv ska jag se till att INTE ta med mig för mycket pengar - annars kommer jag inte kunna låta bli för många saker...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...