Auktion i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    • October 2006
    • 504

    Det slutade ca 20:30 gött jobbat av göteborgs ciklidgrupp, detta gänget lär sova gott inatt.
    Det var väl ingen som trodde att det skulle bli så många poster plus att skrivaren började strula, men jag tycker att det flöt på ändå.
    Tyvärr så var det väl en del säljare som inte fick så mycket, men so what man gör det väl inte för att tjäna pengar.
    Jag själv är helnöjd med hur mycket det bjöds på mina poster. Tack GCS och jag lär komma tillbaka nästa år igen.Janne

    Kommentar

    • Dreama

      • November 2007
      • 286

      Jag tyckte det var det trevligt och kul att vara med och markera platser och placera ut" torrgodset". Tack alla ansvariga för ett väl utfört jobb. Mina Pygme´Svärdbärare simmar pigga omkring i mitt akvarium.


      /Peter.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ja det var en lång (14 timmar) och slitsam dag. En del funkade väl sådär och helt klar är i alla fall
        1/ större lokal krävs nästa år
        2/ enbart föranmälningar av auktionsgods.

        Visst fanns det ytterligare några saker som kunde ha fixats bättre men för det hade det krävts att ovanstående punkter hade funkar bättre.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Nanoräkan
          • May 2011
          • 255

          Bra genomförd auktion tycker jag trots att det var många poster
          Vad fick folk med sig nu då?
          Själv blev det:
          Ett 30 liters Dennerle kar från Kjell
          5 st l136b
          4 st l333
          4 st svenskodlade fjärilsciklider från Kaj
          10 st blå posthorn
          2 påsar sötvattensmossa
          1 påse riccia fluitans

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Nanoräkan
            Ett 30 liters Dennerle kar från Kjell
            Ja det akvariet är ju som sagt en "halvkändis". Dvs det var det akvarium som jag fotade på sid. 25-27 i Nanoboken - fast det var ju nu "strippat"
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Tack allesammans för en mycket trevlig dag!
              nu är även jag hemkommen, fick med mig lite nya fiskar hem
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Nanoräkan
                • May 2011
                • 255

                Ja tyvärr har jag inte boken än men den ska deffenitivt införskaffas
                Har du några bilder på akvariet får du väldigt gärna skicka dem till mig, det hade varit kul att se

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  De malarna (aspidoras) som jag köpte är nog bland de sötaste jag sett!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    Tack alla som kom och bidrog till att auktionen blev vad den faktiskt blev!

                    Vi i Gcg har mycket att reflektera över efter denna auktion. Det var många saker som kunde gjorts bättre, Men det är roligt att höra att de flesta är nöjda ändå.

                    Mvh Tommy Tobiasson

                    Kommentar

                    • Bygert
                      • March 2010
                      • 2169

                      Jag har ägnat bättre delen av natten åt att installera fisk men jag fick ju med mig ungefär vad jag var intresserad av och till rimligt pris så jag får ju vara nöjd. Sen att det var lite med logistiken som kunde fungerat bättre, jo, visst, men nästan ingen gnällde och skött ideellt och med den här mängden utrop så är det inte ett dugg konstigt att det kan strula lite. Inget att haka upp sig på, det var absolut trevligt ändå och tar man med sig lite ideer till nästa gång så kommer det ju bara att bli bättre. Både mängden och bredden på utbudet imponerade så jag tror nog de flesta kunde hitta nåt spännande.

                      Trevligt att se lite känt folk också, särskilt kul var det ju att se självaste Kjell mer självgående än på länge, sånt blir jag faktiskt glad av.

                      Snabbt vidare nu till föreläsning om karp, kl 13 i Forshaga om nån är intresserad. Mycket fisk nu, måntro att man borde sköta det man egentligen skall nån gång också?
                      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Att summera lördagens bravade är ganska lätt om man utgår från hur det verkligen såg ut. Jag tycker GCG gjorde ett kanonjobb på de gubbarna och gummorna som var där och hjälpte till. En stor eloge till er alla, ingen nämd och ingen glömd!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av Nanoräkan
                          Ja tyvärr har jag inte boken än men den ska deffenitivt införskaffas
                          Har du några bilder på akvariet får du väldigt gärna skicka dem till mig, det hade varit kul att se
                          Det finns nog bara de bilder som var i boken - men där var ju å andra sidan en hel del
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            De malarna (aspidoras) som jag köpte är nog bland de sötaste jag sett!
                            Se till att fota dom - de som jag köpte var inte Aspidoras rochai utan när jag kom hem och kollade i påsen så var det Hypancistrus sp. L136B. Snygga visserligen men som sagt inte sådana som jag var ute efter ur fotograferingssynpunkt och de behöver ju också ett "varmvattenkvarium" och något sådant har ju inte jag.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Bygert
                              Trevligt att se lite känt folk också, särskilt kul var det ju att se självaste Kjell mer självgående än på länge, sånt blir jag faktiskt glad av.?
                              Jepp det "går" framåt och det blir också jag glad av Annars var det rejält stelt i lederna i morse (efter allt stol och bordbärandet igår) - men det får man väl leva med. När man blir gammal blir ju allt stelare utom en sak (tyvärr).
                              Tack för de vänliga orden. Trevligt att träffa dig och alla andra besökare.

                              Snabbt vidare nu till föreläsning om karp, kl 13 i Forshaga om nån är intresserad.
                              Ha det så trevligt - låter intressant.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Raskens
                                • April 2006
                                • 933

                                Det var en riktigt trevlig dag igår. Tack alla för det.
                                Skönt att komma hem och bara överlämna inkoppningen till gubben.
                                Agneta

                                Kommentar

                                Arbetssätt...