Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Ps har nu uppdaterat min tråd med ganska många foton , bara att ta en titt
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Whistler84
      • November 2007
      • 850

      F1? Är det någon form av gradering?

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        Whistler japp, det betyder alltså att båda föräldrarna är VF/vildfångade och att F1 är första kullen.
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • THE_DUDE
          • February 2004
          • 764

          Ursprungligen postat av Amaro

          Är det ditt kar du filmat eller? 3st chitala ornata gold, very nice De övriga invånarna var också riktigt snygga, speciellt den där färgglada cikliden.

          Du kör clean va, inga växter o så, bara sand och sten. Vill själv köra något liknande men jag e lite av en inredningstorsk samt att fiskarna jag har gärna vill ha gömställen
          japp det är mitt nystartade 540L
          det ska i många fler fiskar, tigerfiskar närmare bestämt! (datnioides)

          ja det är ganska kargt det här karet för växter kan man glömma med hantel ciklider & silver dollars nämligen.
          men jag funderar på att ha i några långsmala grenar... jag är nöjd med den vita bakgrunden annars!
          http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
          ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            Dude, tigerfiskar är riktigt nice, vill själv längre fram köpa hem en. Denna helg får jag föresten kanske hem 2 amazonas kulfiskar, är dock fundersam på om ja ska köpa dem eller inte, dem är väll ganska krävande eller?

            mjoo, de där gör ju sallad av växterna hehe, aa vore snyggt med lite grenar och sånt, föresten, är det där en bakgrund eller är det väggen
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • THE_DUDE
              • February 2004
              • 764

              tigrar är nice ja!

              fast kulfiskar vet jag inget om tyvärr...

              bakgrunden är bara en frigolitskiva bakom karet
              http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
              ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

              Kommentar

              • Zybeer
                • July 2002
                • 699

                Men kom igen ny grabbar, inte kan vi låta den här anrika gamla tråden dö ut heller! Vad händer och sker i era kar? Jag är rätt sugen på att införskaffa ett riktigt rejält sjömonster och låta den gå för sig själv i ett stort kar. Alternativt ett litet stim "Gulper Catfish". Men de gick på 1500:- styck sist jag såg ett butikspris och det känns väl tyvärr lite overkill :/

                //Jens
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                Kommentar

                • THE_DUDE
                  • February 2004
                  • 764

                  nä jag håller egentligen med dig...

                  men varför inte många sjömonster i ett stort kar istället? skulle blir lite trist med bara en fisk (tycker jag alltså)...
                  http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                  ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                  Kommentar

                  • Zybeer
                    • July 2002
                    • 699

                    Ett helt gäng är ju kul men det känns som om jag har "gjort det". Dessutom har jag inte nog med plats för ett flertal styggingar. Det känns som att det vore spännande med en eller ett fåtal riktiga demoner som omväxling

                    Den nuvaranda laguppställningen i karet:
                    Fengäddor (Ornatipinnis, Endlicheri, Senegalus, Palmas, Delhez)
                    Channa Gachua
                    Clarias Batrachus

                    Utöver dessa även några ciklider och en liten Pleco. Mina två Oreochromis Niloticus är faktiskt lite kul endå, de leker jordfräs med hela karet, tuggar i sig alla växter och äter all mat som hamnar i karet. Samt växer så snabbt att Clariasen blir rejält ställd i skamvrån...

                    Jag skulle vilja ha något nytt... Kanske en Wallago Attu eller något annat köttigt monster Eller ett gäng hårdare Channor kanske...

                    //Jens
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                    Kommentar

                    • Daniel Blom
                      • June 2003
                      • 1670

                      Ursprungligen postat av Zybeer
                      Alternativt ett litet stim "Gulper Catfish". Men de gick på 1500:- styck sist jag såg ett butikspris och det känns väl tyvärr lite overkill :/
                      Fast det kan bli en hel del underhållning för pengarna - kolla här.
                      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                      och framgången är given.
                      Samuel Clemens
                      Mina bilder

                      Kommentar

                      • Zybeer
                        • July 2002
                        • 699

                        Ursprungligen postat av Daniel Blom
                        Fast det kan bli en hel del underhållning för pengarna - kolla här.
                        Jo dom är fan inte kloka dom där malarna! Jag undrar om det inte vore värt att lägga 1500 på en ensam jäkel iallafall... Jag är väldigt sugen nu Sen blir de ju inte lika ohanterligt stora som de flesta coola katter...

                        Btw. om någon har sett de lite mindre vanliga fengäddorna (läs: Lapradei, Retropinnis, Congicus) på någon grossistlista eller liknande så skriv en liten rad. Det vore lite kul att samla ihop hela gänget

                        //Jens
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                        Kommentar

                        • oaken
                          • September 2006
                          • 901

                          Ursprungligen postat av Zybeer
                          Jo dom är fan inte kloka dom där malarna! Jag undrar om det inte vore värt att lägga 1500 på en ensam jäkel iallafall... Jag är väldigt sugen nu Sen blir de ju inte lika ohanterligt stora som de flesta coola katter...

                          Btw. om någon har sett de lite mindre vanliga fengäddorna (läs: Lapradei, Retropinnis, Congicus) på någon grossistlista eller liknande så skriv en liten rad. Det vore lite kul att samla ihop hela gänget

                          //Jens
                          Imazo har lapradei.

                          Kommentar

                          • THE_DUDE
                            • February 2004
                            • 764

                            mmm vem skulle inte vilja ha en Wallago attu

                            men jag skulle gärna ta några Oreochromis Niloticus också dom verkar så coola:


                            hur aggressiva är dom/blir dom? nån som vet...
                            http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                            ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                            Kommentar

                            • Zybeer
                              • July 2002
                              • 699

                              Ursprungligen postat av oaken
                              Imazo har lapradei.
                              Den var slut idag när jag ringde min lokala affär och bad dom ta hem en Tog slut förra veckan... Faaan vilken osis!

                              Någon annan som har radarn ute angående de mer ovanliga Fengäddorna?

                              //Jens
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                              Kommentar

                              • Malcus
                                • June 2006
                                • 555

                                Jag fick tag på två lapradei för lite mer än en månad sen o de var riktigt små. Har en kvar nu som är ca 8cm? käkar ganska bra..

                                Jag vill ha tag på congicus!!!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...