Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malcus
    • June 2006
    • 555

    Ursprungligen postat av Zybeer
    Suck... Alla Microlepis var slut och de var på realistan så det kommer nog dröja länge innan man ser dom igen Clownknivarna kom inte överhuvudtaget och ingen vet varför. Roligt... Hittade en channa gachua på den nya listan som jag tingade till nästa leverans om två veckor... Och ett nytt försök med knivarna.

    Fick du dina Endlicheris Malcus? De verkade vara bortplockade från den nya listan hos akvarieteknik...

    Hur var det med Channa Gachuor nu igen? Jag har haft ett ex förut en kortare tid och den gjorde inte så mycket väsen av sig, men var dock ganska liten. Kan man ha två eller tre eller hatar de varandra?

    MVH
    /Jens
    Tråkigt

    Nej, mina endlicheri kom aldrig. Men jag har bokat 2st i en butik som har inne, ska hämta dem imorgon. Hoppas de verkligen är endlicheri!

    Gachua är nog lättast att hålla flera eller ensam i början, har du lite tur kanske du får ett par sen

    Kommentar

    • Zybeer
      • July 2002
      • 699

      Illa det här grabbar, tråden är ju inte ens på första sidan! Det här måste vi styra upp...

      Bokat ett gäng Gachuas som jag plockar hem på torsdag, förhoppningen är att få ett par, verkar inte vara så svårt med dessa små channor.

      Fick du tag i dina Endis Malcus? Mycket fina fenor dom, min är en hejare på att sätta i sig mindre fiskar Mer rovgirig än mina andra helt klart.

      Kom igen nu ni andra, lite uppdateringar tack

      MVh
      /Jens
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

      Kommentar

      • Freke
        • December 2006
        • 159

        Dude hur stor balja har du dina monster i?? Ingen av dom fiskarna blir ju under 1m Skulle vara din "kafu pike" Själv har jag 2st +30cm pacus å en 15cm kafu pike eller Hepsetus odoe som den heter hade en 15cm Scleropages jardinii (arowana) men den blev fisk mat nu i dagarna när en av pacusarna blev hungrig =( Alla mina spoted gar har blivigt fiskmat å min odoe. Skall byta upp mig till ett 1100l kar om nån vecka.. Sen har jag 7st RBP i ett mindre kar tills att jag bytt fått hem det nya.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

        Kommentar

        • Malcus
          • June 2006
          • 555

          Ursprungligen postat av Zybeer
          Illa det här grabbar, tråden är ju inte ens på första sidan! Det här måste vi styra upp...

          Bokat ett gäng Gachuas som jag plockar hem på torsdag, förhoppningen är att få ett par, verkar inte vara så svårt med dessa små channor.

          Fick du tag i dina Endis Malcus? Mycket fina fenor dom, min är en hejare på att sätta i sig mindre fiskar Mer rovgirig än mina andra helt klart.

          Kom igen nu ni andra, lite uppdateringar tack

          MVh
          /Jens
          Hur många gachuas bokade du?

          Mjo, jag fick tag i dem. Men de jag hade bokat var delhezis.. så vart tillbaka med dem. Men sen så fick min lokala butik in två små rackare som jag tog de tryckte i sig 15 neoner på 1 natt! Haft dem i mindre än en vecka och ser redan ut som om de vuxit lite..
          Sen kommer det en till på dryga 10cm nästa helg

          Är nog dags att skaffa större kar för mig fram mot jul. 540L karet börjar se trångt ut redan nu när fiskarna inte är speciellt stora. 12 Fengäddor på 10-25cm, 1 datnioides microlepis 15cm, 1 datnioides polota 8cm+, 1 channa lucius 10cm+, + diverse andra firrar... ni kan kolla hela lisstan på min zoon.
          Men sen när jag dessutom införskaffat 2 endli endli och att ytterliggare en endli endli kommer om 2 veckor så blir det nog mer än fullt... hmmmm..
          Får bli ett kar på minst 1 kubikmeter.

          Kommentar

          • THE_DUDE
            • February 2004
            • 764

            Ursprungligen postat av Freke
            Dude hur stor balja har du dina monster i?? Ingen av dom fiskarna blir ju under 1m Skulle vara din "kafu pike"
            har inget stort ännu utan bara några stycken halvstora, det räcker i nu läget... tror aldrig nån av mina firrar kommer uppnå 1m.
            http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
            ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

            Kommentar

            • Zybeer
              • July 2002
              • 699

              Jag bokade 3 Gachuas men fick bara en... Riktigt fin dock, runt 10 cm och ganska grov och välgödd. Nu kör den kamp mot min clarias dygnet runt

              Vad schysst att du fick tag på endlicheris till slut! Dom är väldigt fina. Verkar ju ha bra aptit också

              Jag tog även hem två Clown knivfiskar. Fattar inte varför jag har sådana problem med denna fisk. De borde väl vara ganska härdiga? De försvann in i en grotta och bakom en rot direkt och nu efter fyra dagar har jag knappt skymtat dom. De har aldrig ätit eller ens varit ute och simmat bara tryckt stilla i något hörn... Lite tråkigt. Förra gången jag hade en Clown gjorde den något liknande och var sedan död relativt snabbt. Någon som vet vad det är för "fel" på dessa knivar och hur man fixar det?

              MVH
              /Jens
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

              Kommentar

              • kvert
                • November 2005
                • 320

                Hallå igen.
                Har haft lite problem att få min vargtetra att äta, hade en period här under sommaren där han vägrade äta. Det är dock annorlunda nu, numera är han glupsk som f**! Lite lycka i höstrusket alltså =)
                Mina pbass käkar o växer dom också. Måste snart ta bort plexiglaset som delar av akvariet, kommer bli krig då.
                Så om det är någon som är sugen på 3st ca 25cm Cichla ocellaris(tror jag det är) så hör av er.
                mvh Gustav

                Kommentar

                • Malcus
                  • June 2006
                  • 555

                  okej, min channa gachua är nära 20cm nu

                  Mina endlicheris har vuxit rejält! När jag köpte dem (förra onsdagen) så mätte de ca 6-7cm. Tog upp dem o mätte dem en gång till i går, o båda är 9cm!!

                  Ang dina nya chitala.
                  Vad är det för andra firrar i karet?
                  Du vet att de är ganska så ljuskänsliga, vill gänra ha lite dunkelt ljus. Sen kan du ju testa o köpa ~10 neontetror o slänga i karet.
                  Men ljuset går iaf o dämpa med hjälp av högväxande växter eller flytväxter.

                  cheers!!

                  Kommentar

                  • kvert
                    • November 2005
                    • 320

                    update; Pbass är nu borta, så nu har vargen alla möjligheter att bli stor och elak >)

                    Kommentar

                    • THE_DUDE
                      • February 2004
                      • 764

                      hur stor är den nu? ta lite bilder!
                      http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                      ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                      Kommentar

                      • kvert
                        • November 2005
                        • 320

                        jag antar att han hade kunnat bli bra mkt större under den tid jag har haft honom, men han har som sagt strejkat lite när det gäller maten :/
                        Ska försöka fixa lite bilder!

                        Kommentar

                        • Vandal
                          • January 2006
                          • 1655

                          finns det nån i denna tråden som hållt bågfena (Amia calva), såg dem på en film och för länge sen på danmarks akvarium. Såg hur lika de var ormhuvudena, men ändå diggade jag dem mer eftersom de var lite biffigare... går de att få tag på överhuvudtaget?
                          over and out /Petter
                          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • Malcus
                            • June 2006
                            • 555

                            Ursprungligen postat av Vandal
                            finns det nån i denna tråden som hållt bågfena (Amia calva), såg dem på en film och för länge sen på danmarks akvarium. Såg hur lika de var ormhuvudena, men ändå diggade jag dem mer eftersom de var lite biffigare... går de att få tag på överhuvudtaget?
                            Tror inte det :/ kanske går om du importerar själv...

                            Kommentar

                            • ray
                              • January 2002
                              • 954

                              Ursprungligen postat av Vandal
                              finns det nån i denna tråden som hållt bågfena (Amia calva), såg dem på en film och för länge sen på danmarks akvarium. Såg hur lika de var ormhuvudena, men ändå diggade jag dem mer eftersom de var lite biffigare... går de att få tag på överhuvudtaget?
                              De är inte så vanliga i akvariebutikerna men såg en på Akvariekällaren i Örebro förra året .... så det är möjligt
                              ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                              Kommentar

                              • THE_DUDE
                                • February 2004
                                • 764

                                oj! där ser man... du skulle köpt en, minns du pris?
                                http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                                ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...