Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malcus
    • June 2006
    • 555

    Ursprungligen postat av Amaro
    Snart tar jag hem en polypterus senegalus, denna helg blir det nog. Har skaffat en garfish redan, är antingen en florida gar eller en oculatus. Sen har jag beställt en till bleheri snart har man så man är nöjd
    Trevligt, själv hämtar jag upp två st polypterus bichir lapradei imorgon (senare idag blir det.. hehe)

    Kommentar

    • matlo
      • May 2007
      • 295

      Ursprungligen postat av Saftsoppa
      Huuuuga, inte så coolt om handen skulle ryka.

      Det räcker nog inte mer 35cm om handen skall bort ;o
      Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        malcus fan vad kul haha, ordna bilder på direkten då de är i påsen om du kan

        min senegalus jag lagt undan är ca 10cm, ganska klen, men jag antar att den växter fort. min bleheri var typ 8cm då ja fick den, efter 1-2 månader så är den 14 cm
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Malcus
          • June 2006
          • 555

          Ursprungligen postat av Amaro
          malcus fan vad kul haha, ordna bilder på direkten då de är i påsen om du kan

          min senegalus jag lagt undan är ca 10cm, ganska klen, men jag antar att den växter fort. min bleheri var typ 8cm då ja fick den, efter 1-2 månader så är den 14 cm
          De är hemma nu, tyvärr inga bilder än De är små o sk*t klena... måste mata upp dem fort!

          Kul med senegalus och trevligt att bleherin vuxit fort.

          Jag flytta förövrigt runt lite fisk i karen pga. nykomlingarna. En av de små endlicheri'sarna fick flytta till större karet med sina något större släktingar (med risk att den kanske hade kunna äte upp lapsen). Hehe.. Då vart jag orolig o flyttade min channa mucius till 360 baljan. Får se hur allt går nu!

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            hehe okej, min senegalus är också klen som faeeen, måste mata upp han innan han kan gå me de större fiskarna. Vad matar du med? jag kör räkor, kräftstjärt och artemia, tänkte utöka med något mer, ideer?

            haha det e alltid lite nervöst att flytta runt fiskarna då det finns risk, men hoppas inget går fel det blir nog bra.

            Föresten, är channa och polypterus en dålig combo elleR?
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              Nu är senegalusen hemma tog direkt en räkbit bara 1 min efter ja släppte ner den

              är riktigt sugen på att det ska bli söndag igen, får då hem min oculatus. Ps den kommer finnas i akvarielagret från ons till sön. Så de som har vägarna förbi kan ta en titt på den kanske och berätta hur den såg ut :P
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • Malcus
                • June 2006
                • 555

                channa o polypterus brukar funka bra så länge de är i ungefär samma storlek.

                Jag matar med räkor, fisk, mygglarver, mask... sen har jag sett folk som matat med mjölmaskar...? Kanske man ska testa..

                Allt ser ut att gå bra. Endlicherin som fick flytta har vuxit någon cm i stora baljan redan nu. hehe.
                En av lapsen klarade sig tyvär inte Men den andra käkar sin kardinaltetror med största nöje o börjar se lite rund o go ut om magen.
                Förövrigt plockade jag upp ytterligare en endlicheri idag (A)

                Kommentar

                • THE_DUDE
                  • February 2004
                  • 764

                  här e lite nya bilder från mig:
                  http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                  ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                  Kommentar

                  • Amaro
                    • January 2007
                    • 1709

                    Snygga fiskar dude, vad är det för channa? riktigt fin i färgerna, kan det vara en gaucha? eller en lucius kanske?
                    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                    Kommentar

                    • THE_DUDE
                      • February 2004
                      • 764

                      tack amaro!
                      det är 2 channor i det albumet, Aurantimaculata & pleurophthalma.


                      håll ögonen öppna snart kommer februari bilderna
                      http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                      ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                      Kommentar

                      • THE_DUDE
                        • February 2004
                        • 764

                        amaro! du får lägga upp lite nya bilder på dina gars snart
                        http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                        ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                        Kommentar

                        • THE_DUDE
                          • February 2004
                          • 764

                          film på ett nystartat 540:

                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                          (fast filmen blev riktigt kass!) och det ska i många fler & coolare firrar
                          http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                          ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                          Kommentar

                          • Amaro
                            • January 2007
                            • 1709

                            The Dude, syrran kom idag hem från utlandet vilket betyder att digitalkameran is back in the house kommer antagligen lägga upp nya bilder immorn. Pmar dig då dem är uppe.

                            Är det ditt kar du filmat eller? 3st chitala ornata gold, very nice De övriga invånarna var också riktigt snygga, speciellt den där färgglada cikliden.

                            Du kör clean va, inga växter o så, bara sand och sten. Vill själv köra något liknande men jag e lite av en inredningstorsk samt att fiskarna jag har gärna vill ha gömställen
                            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                            Kommentar

                            • Whistler84
                              • November 2007
                              • 850

                              Förra veckan köpte jag två Geophagus sp. "red head". Hittills har de varit skygga och mest gömt sig bakom pumpen. Nu börjar de dock komma fram och jag har ertappat dem ett par gånger med att gemensamt gräva gropar i gruset. Lite påläsning lät mig tyda detta som lekförberedelse.

                              För att hålla oss ontopic så kan man väl kanske diskutera hur "annorlunda" de är, men de är Guldmedlems-listade på artbeskrivningen här på Zoopet, vilket är annorlunda nog för mig.

                              Här har vi hanen:
                              Lärorikt och intressant innehåll i ett enkelt format Alla artiklar Ta del av våra favoritartiklar Vi har publicerat massor av artiklar här på sajten, och utav dessa har vi såklart ett par favoriter. Dessa favoriter har vi sammanställt här nedanför så att du enkelt kan läsa och ta del av dem. Är det svårt att ... Läs mer


                              Och så honan:
                              Lärorikt och intressant innehåll i ett enkelt format Alla artiklar Ta del av våra favoritartiklar Vi har publicerat massor av artiklar här på sajten, och utav dessa har vi såklart ett par favoriter. Dessa favoriter har vi sammanställt här nedanför så att du enkelt kan läsa och ta del av dem. Är det svårt att ... Läs mer


                              Och honan när hon rockar loss lite:
                              Lärorikt och intressant innehåll i ett enkelt format Alla artiklar Ta del av våra favoritartiklar Vi har publicerat massor av artiklar här på sajten, och utav dessa har vi såklart ett par favoriter. Dessa favoriter har vi sammanställt här nedanför så att du enkelt kan läsa och ta del av dem. Är det svårt att ... Läs mer

                              Kommentar

                              • Amaro
                                • January 2007
                                • 1709

                                Jag hade samma fast orangehead. 1 enorm VF hanne och 6st F1 som jag tyvärr fick göra mig av med, riktigt riktigt snygga fiskar. Är inget fan av ciklider direkt men dessa fick mig att öppna ögonen lite och förstå varför det är så många som diggar dem.

                                Är kanske inte en annorlunda fisk, men helt klart en speciell
                                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...