Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millmir
    • February 2008
    • 266

    Ursprungligen postat av tessilago
    Här kommer lite mer stuff! Jag var på fotoseminarium förra veckan och fick tipset att våga ta ut svängarna lite och våga testa en ny vinkel. Här är resultatet. Modeller: Neptunus och Nautilus, p. motoro och p. reticulata.

    Skulle haft lite bättre utrustning bara.

    Underbara bilder! Gillar den lite mörka tonen i bilderna som jag personligen tycker att deras färger kommer fram mycket bättre. Riktigt bra jobbat!
    Mvh Calle
    -------------------------------------------------
    720 SA 170 T 54 A

    Kommentar

    • Malcus
      • June 2006
      • 555

      Ursprungligen postat av tessilago
      Här kommer lite mer stuff! Jag var på fotoseminarium förra veckan och fick tipset att våga ta ut svängarna lite och våga testa en ny vinkel. Här är resultatet. Modeller: Neptunus och Nautilus, p. motoro och p. reticulata.

      Skulle haft lite bättre utrustning bara.
      Det är helt underbart, tok bra bilder! Thumbsup Tässss!

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        Malcus goes......Cool

        well.. Köpte en hajmal idag ^^ ska mata den o låta den växa en hel del ;D

        Kommentar

        • Malcus
          • June 2006
          • 555

          Lite nya bilder från mig finns här!

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            Malcus, fina bilder, gillar arowanan, tror nog det blir mitt nästa drag.

            Ska på kommande torsdag köpa mig en till gachua samt beställa några bleheris och en arowana, vet inte vilken art det är, men det fanns några månader sedan ett par arowanor med guldsilver färg som hade lite orange färg på fenorna, någon som vet latinska namnet? Sen har ja fan bestämt mig att köpa en endlicheri också, det är dags

            Ps, det kan gå åt skogen med mina inköpsplaner då ekonomin är schiesse för tillfället.

            Föresten, till er som håller eller hållt P.senegalus. Min är nu ca 16cm, det verkar som att den slutat växa eller börjat växa riktigt långsamt. Blir de inte ca 40cm som det står på artsbeskrivningen eller? hur stora har era blivit och på hur lång tid om ni vågar gissa.

            Har också märkt att dem tar jävligt mycke tid på sig då de äter, la in den i det stora karet igår, de andra fiskarna snor dens mat pga den segar så mycket. Kan dock bero på att den får lite halvstora bitar, för stora för att den ska svälja det på direkten.
            Senast redigerad av Amaro; 03 May 2008, 00:56.
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • Malcus
              • June 2006
              • 555

              Ursprungligen postat av Amaro
              Malcus, fina bilder, gillar arowanan, tror nog det blir mitt nästa drag.

              Ska på kommande torsdag köpa mig en till gachua samt beställa några bleheris och en arowana, vet inte vilken art det är, men det fanns några månader sedan ett par arowanor med guldsilver färg som hade lite orange färg på fenorna, någon som vet latinska namnet? Sen har ja fan bestämt mig att köpa en endlicheri också, det är dags

              Ps, det kan gå åt skogen med mina inköpsplaner då ekonomin är schiesse för tillfället.

              Föresten, till er som håller eller hållt P.senegalus. Min är nu ca 16cm, det verkar som att den slutat växa eller börjat växa riktigt långsamt. Blir de inte ca 40cm som det står på artsbeskrivningen eller? hur stora har era blivit och på hur lång tid om ni vågar gissa.

              Har också märkt att dem tar jävligt mycke tid på sig då de äter, la in den i det stora karet igår, de andra fiskarna snor dens mat pga den segar så mycket. Kan dock bero på att den får lite halvstora bitar, för stora för att den ska svälja det på direkten.
              Tack

              Det du kan räkna med att lyckas få tag på är jardini och silver arowana. Min e formosus.

              Har aldrig sett senegalus på 40cm, så jag tvivlar på att de blir så stora. Min största är ca 25cm och kanske 3 år gammal. Sen har jag en annan senegalus på 22cm som är ett år. De växer segt!!! Blir nog inte mycket större än 25-30cm.
              Nu när det är sommar i luften tycker jag du ska gå ut och gräva mask till din senegalus. De tycker den är kalas

              Kommentar

              • Aircut64
                • July 2007
                • 1207

                Jag borde också dra ut o fixa kryp till firrarna O___o

                Kommentar

                • Amaro
                  • January 2007
                  • 1709

                  njaa gillar inte o pilla med maskar fan. Men vi får se, kanske gör det för fiskarnas skull.

                  Har föresten köpt ny inredning till karet, 15kg dragonstone, blev sjukt snyggt. Ska börja ordna bilder nu då karet är fint
                  If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                  Kommentar

                  • Malcus
                    • June 2006
                    • 555

                    ....fegis... *host* hehe

                    Ser fram emot bilder!

                    Kommentar

                    • CizziB
                      • January 2004
                      • 115

                      Ursprungligen postat av Amaro
                      15kg dragonstone,
                      Dragonstone?? Har aldrig hört talas om den sorten...
                      Det som inte tar död på en, gör en starkare!

                      Kommentar

                      • Radioaktiva Räkor
                        • May 2007
                        • 1760

                        Algae Control - Get some advice for your algae problems. Control algae in your aquarium with the solutions given here.


                        Sån sten tror jag det är.

                        //C
                        With a licence to krill!
                        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                        Kommentar

                        • Amaro
                          • January 2007
                          • 1709

                          Det finns sten som går under namnet dragonstone, trodde det var de jag hade köpt men det var leopardsten jag köpt. Men men, dessa sjuka namn säger inte så mycket om hur stenarna ser ut direkt.

                          Dem jag har är gråa med vitt inslag, någon typ av klippsten som är rikligt detaljerat, ser ut som bergkross, att man hamrat ut dessa från någon klippa. Varje sten har skitsnygg form och fårorna i stenen får det hela och se ut som ett miniberg. Svårt att förklara men ni får se bilder om någon dag. Köpte nästan upp hela butikens samling av denna sten. Blev 16kg, finns 1-2kg kvar som jag funderar på att köpa nästa gång jag drar förbi.

                          Köpte föresten en till channa gachua idag nu har jag 2 gachua och 1 bleheri. Ska försöka samla på mig fler innan förbudet slår in.

                          Radioaktivaräkor, en del av stenarna påminner om formen på de stenar du länkat, är dock inte samma sten
                          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                          Kommentar

                          • Zybeer
                            • July 2002
                            • 699

                            Grymt tråkigt det här med det kommande Channaförbudet... Inte har man särskilt mycket plats att hamstra till heller för tillfället.

                            Jag är dock väldigt sugen på att skaffa en grupp på fyra eller så Gachua och se om man kan få till ett par. Har ett 150 L kar med räkor som jag är sugen på att köra något nytt i. Gachuan är ju inte så in i helsicke dyr heller.

                            Jag har även fått tag i en liten grupp Oreochromis Mossambicus som ska få flytta in i ett tomt kar och fungera som yngelsprutor Fengäddorna måste ju få sitt! Och av vad jag har hört är det knappt någon fisk i världen som slår Mossambican när det gäller produktivitet! De kommer på torsdag, ska bli grymt spännande.

                            Är även sugen på att testa lite saltvatten. Ett Red Sea Max eller möjligen ett Clownhotell om budgeten spricker. Ett mindre saltkar mest för de lägre djuren/korallerna och att se vad som kravlar fram ur den levande stenen....

                            Så många projekt så lite tid Sen jagar jag fortfarande exotiska Fengäddor över hela landet...

                            Lev väl

                            //Jens
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                            Kommentar

                            • THE_DUDE
                              • February 2004
                              • 764

                              lite nya bilder:


                              http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                              ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                              Kommentar

                              • Amaro
                                • January 2007
                                • 1709

                                Måste bara berätta om mitt kap idag. Hade 2st L-134 som vägrade bli sålda. Lyckades byta ut dessa 2 (mycket fina exemplar, lekmogna mm) mot 4st channa gachua

                                Har nu 6st gachua och tyvärr bara en bleheri. Blir nog inga fler bleheris då dem e för dyra just nu.

                                Har fått hem 3st gachua nu, den fjärde kommer nästa vecka. Funderar dock på att lägga på lite cash så jag får hem en polypterus delhezi istället för ytterligare en gachua. Några erfarenheter av delhezi?
                                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...