startade upp ett multis-kar idag :)
Kollaps
X
-
Min erfarnenhet säger att många snäckor man har i sitt multiskar är för tunga. Själv stack jag över till Köpenhamn och köpte riktiga neothaumasnäckor från Tanganyikasjön. Dessa snäckor rekommenderar jag starkt även om många av snäckorna är för små. -
Mina simmar upp till ytan och tar flingorna girigtMen första veckan ville dom inte göra det. Men börja mata dom med typ frusen artemia och granulat.
Jullarna lever ju typ över ytan, så med dom är det iaf inga problem.
Lämna en kommentar:
-
har hört att dom kan vara lite blyga för att komma upp till ytan, så testa att mata med typ räkmix som sjunker lite fortare. Jag matar mina med flingfoder och räkmix, och ibland kmr dom upp till ytan så fort man är vid karen ehheLämna en kommentar:
-
Ett mega stort kar med en enorm multiskoloni vor verkligen något!
Mina multisar oroar mig något, jag kan bara hitta 4 st, och bara 2 eller 3 håller till vid snäckorna. Resten gömmer sig, förhoppningsvis, vid revet. Och försökte mata dem med mitt spirulinaflingfoder, men ingen verkade jätteintresserad, de bara gömde sig.Lämna en kommentar:
-
hehe ett 1125 liters kar med multisar hade varit någotsjälv ska jag nog ta och köpa ett 240liters kar och ha multisar i, det är mycket i "min värld" haha
.
Jo det var nog ett tag sen du skrev här, eller a, en väldans massa sidor bakåt! Du är välkommen tillbaka hehe
Lämna en kommentar:
-
Väldans va denna tråden växte fort hehe
Var väl typ 20 sidor sen jag skrev själv
hemma hos mej rektigt sprutar det ut yngel
Har snart över 200 multisar i mitt 157 liters.
Ocellatus har nu en kull som är mycket efterlängtad.
känns som det är dax för större kar snart
Ska eventuellt byta lägenhet och det finns en bit i det nya vardagsrummet som man kan ställa ett 1125 liters......tål att tänkas på
//PeterLämna en kommentar:
-
Här kommer karet som det är nu:
Det går att skymta nån multis i högra hörnet och vid "lejonklippan", som jag kallar den haha.Lämna en kommentar:
-
Nu har jag knäppt några bilder. :P Det är fan svårt att ta bild i vatten! :O
Med blixt (ger skärpa/dålig färg):
Utan blixt (någorlunda rätt färg/oskärpa):
Några hittade skal ganska snabbt.
3 st av de 6 håller hittils till vid snäckorna, 1-2 brukar vara vid "lejonklippan" i mitten (se bild nästa post) och den sjätte vet jag inte var den är.Jag har dock sett en multis inne i "revet", så den kanske gömmer sig där.
Mvh FredrikLämna en kommentar:
-
-
najs! Tänkte på det, om du har en hög och relativt stor sten hög så kan du ju skaffa ett par jullar senare (helt såld i jullar nu) haha
!
Jag köpte en ancistrus mal igår, tänkte ha den i det karet jag bara har multisar, men den blev rätt hårt mobbad i nästan en timme, så jag flyttade den till det andra karet och där funkar den skit bra. Så ska nog köpa en zebra snäcka och köra ner i karet med bara multisar, börjar bli ganska mycket alger nu.
Lämna en kommentar:
-
Idag Köpte Jag Multisar!!!!Håller på att koppa in dem i detta nu.
Köpte 6 st, hoppas på det bäst på könsfördelningen.
Det roliga är att de små, ej könsmogna multisarna på Lagret inte alls kostade 100kr/st, utan 80kr/st. Jag sa att jag tyckte det var ett för högt pris, varav han svarade: "oj, det är fel pris. 80kr/st ska det va för de små", typ.
Har köpt in mer sten till karet också, blev riktigt nice. Självklart är batterierna slut i kameran (laddar dem typ 5 timmar men de håller ändå bara runt 2 användningar sen är de tomma), så ni får vänta lite på bilder.
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: