startade upp ett multis-kar idag :)
Kollaps
X
-
jao 4 stycken borde funka fint. Bästa i ett så litet borde vara om du får en hane å 3 honor. -
Det är på ynka 40l. Men 4 multisar passar det väl till? Det kommer fler bilder eftersom.Lämna en kommentar:
-
här har ni bild på min hayabusa mal haha:
den gömmer sig lite halft framför äpplesnäckan.
Lämna en kommentar:
-
Här kommer första bilden på mitt blivande multiskar. Limmade fast bakgrunden idag. Den passar inte riktigt men jag tror inte det gör så mycket. Det var en bit som hade blivit liggandes hos handlaren så jag fick den billigt.
Lämna en kommentar:
-
här e 2 bilder iaf:
dom e rätt snabba så det är svårt att få en bra bild, samma gäller malen, den går nog på tjack eller något satan va snabbt den flyger runtLämna en kommentar:
-
varit på tropakvariefiskimport nu och köpte 2 jullar, och en ancistrus mal.
Jag trodde jag köpte dessa:
Men verkar mer som att är ett par av dessa:
Kipilin blir ju större, men jag ska nog byta ut mina kar mot 2 stycken 160liters kar i början av sommar och då kmr väl jullarna passa bättre in.
Lämna en kommentar:
-
Mina multisar har gått ihop i en stor grupp nu, alla är tillsammans =) Det hjälpte tydligen med lite Jullar!
Nu är multisarna vid snäckorna och jullarna vid stenarna. Multisarna ser verkligen underlägsna ut! Men dom säger säkert till, när dom börjar leka på riktigt och få yngel, mm tror jag.Lämna en kommentar:
-
Jag körde i mycket bikarbonat, och hade mycket hålsten när jag mätte senaste, men kom ändå inte upp i 8.. (har inte kollat sen jag slängde in faxegruset och kalkkrosset)
Vad heter sidan där man kan kolla vattenvärdena där man bor?Lämna en kommentar:
-
-
haha okej najs tulle, då är vi en hel grupp med fredrikar nu haha :P.
Battalion:
dom grå/vita gruskornen i sanden köpte jag i en liten zoo butik i gbg, för jag tyckte dom som jobbade där var så trevliga hehe. Det stod inget direkt namn på påsen men det kostade runt 20kr för ett kilo.
I mitt övre kar blir det lite alger på framrutan och på snäckskalen, men i det andra karet är det nästan inga alger alls. Jag gör 1 vattenbyte på kanske 1 å en halv vecka, och då byter jag kanske 25-30% av vattnet. Det verkar som du kanske har högt PH i ditt vatten redan från början, så testa med å slänga i kalkstenar och sen mät ph värdet lite då och då så ser du väl vad du landar på, sen avgör du om du behöver bikarbonat eller icke. (rötter drar ner ph).
Här är nya länkarna, dom borde funka:
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: