@battalion: jag köpte mina för 80kr/st, ej könsmogna. Dyrt, jag vet, men är man desperat så är man.
Jag har 4 nu, ska nog inhandla 3 st till då jag får dem för halva priset nu.
Senast redigerad av FredrikH; 19 April 2007, 19:30.
fan, en av mina multisar har betett sig lite konstigt och gått väldigt högt upp i karet. Och nu för en liten stund sen så tänkte jag att jag skulle göra ett vattenbyte i båda karen. Men då märkte jag att jag hade yngel i det undre akvariet ! Gud så najs!!
Jo konstigt att ingen affär i borlänge hade...
Pratade med zoo i måndags och troligtvis så har deras grossister inga mulitsar nu Men det finns fler affärer att höra med! Så på nåt vis får jag nog tag i dom!! Hoppas jag!
/Hans
Var just in på zoo och kikade om dom hade fått in några multisar åt mig, men icke Dom hade beställt men grossisten hade glömt lägga i dom?!?!?! Och nästa leverans är inte förräns om två veckor tråkigt.. men men då hinner iaf neontetrorna som går där nu skita in karet lite mer
Föressten, hur mycket gav nu för era multisar?
hehe okej knepigt det där. Hade inte kunnat tänka mig att dom käkar varandra ;p.
I mitt ena kar är en av hanarna sjuk / utmobbad, han går väldigt högt i karet och så fort han kmr ner så är dom andra på han. Var 9 fiskar i det karet från början, nu är det 5. Om det inte är bättre imorn kmr jag nog avliva han också. segt iaf.
Jag kollade i filterhörnan och det var ingen fisk där. Dock så när jag gått igenom all skit där så flög det runt vad som verkade vara "fiskrens"..
Så jag tror att de har dött och blivit uppätna/förmultnade.
Ringde Lagret och får halva priset iaf på ny fiskar.
Ja du ser i "storstan" finns det kör med din fluval du temp jag har mina i 24-25 fungerar bra (beror på tempen i rummet) Se kön på små yngel kan inte jag men hanar är större syns bra när de blir äldre. Skulle va kul om någon har något bra sätt att se skillnad på dessa
mvh erik l
Jo konstigt att ingen affär i borlänge hade...
Pratade med zoo i måndags och troligtvis så har deras grossister inga mulitsar nu Men det finns fler affärer att höra med! Så på nåt vis får jag nog tag i dom!! Hoppas jag!
du hade la 6 multisar från början? 2 av dem kan ju inte bara gå upp i rök? Har du kikat vid pumpen å så ifall dem har hoppat/trängt sig in där?
Det stämmer.
Jag tänkte också på det, men jag har alltid haft vattennivån minst 3 cm under kanten till filterhörnan. Det vore jobbigt om de kunde hoppa in där.. Ska kolla när jag kommer hem.
Har tagit ut all inredning förutom skalen, och hittar totalt 4 multisar. De andra är försvunna.
Ska ringa till Lagret och kolla om jag kan få 2 nya eller iaf en rabatt på fler. Skulle nog vilja ha 3 st till!
Det är roligt att kolla på dem nu när de är samlade vid snäckorna. Men skulle vara kul med fler än 4 som sagt, har ju mer än tillräckligt med snäckor och ordentligt med plats.
Har gjort totalt 2 vattenbyten nu för att få bort grumligheten, och det börjar bli bättre nu. Men märkte nu att vattnet var grönfärgat - alger? Är det pga mitt växtlysrör?
Mina multisar gillar verkligen när det är snäckskal (typ blåmussla, platta) i sanden, då kan dom gräva ut mellan skalen, så att det blir grottor! Rekomenderas!
Aha! Jag har en del sådana, men jag undvek att stoppa i dem eftersom de just var platta.
Mina multisar gillar verkligen när det är snäckskal (typ blåmussla, platta) i sanden, då kan dom gräva ut mellan skalen, så att det blir grottor! Rekomenderas!
Lämna en kommentar: