startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• FredrikH
    svarade
    Instämmer.

Lämna en kommentar:

• Danne och Anzo
    svarade
    Grattis,både på födelsedagen och till ynglen

Lämna en kommentar:

• CrillePille
    svarade
    jaha.. då har man bebisar...=)
    redan när jag fick mina Occelatusar så va där en liten hona som va JÄKLIGT beskyddande om sin lilla svarta tanganjyka snäcka.. så idag när jag satt och studerade dem så såg jag nåt som rörde sig inne i snäckan när hon var ute o käkade... så tittade det fram några yngel i hålet... *waahh*
    fan va glad jag blev...
    dock har jag inte så stora förhoppningar på att de överlever.. både den ena Occelatus-hanen och några Brevisar visar stort intresse för just den snäckan.. så de vet väl va som finns där inne..
    dock har jag ett stenröse och lite växter (en javaormbunke och en afrikansk anubis) så om man har tur så kanske nån klarar sig..?
    vet inte va ni har för erfarenheter av just Occelatus..?

fan bästa födelsedagspresenten jag fått idag..=)

Lämna en kommentar:

• Leonard
    svarade
    Nu har jag 2st Gabon räkor i mitt Tanganyika kar! =) Dom är coola och mina fiskar skadar dom inte om räkorna inte sitter mitt i deras revir, vilket dom har lärt sig nu!

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    honorna verkar inte behöva vara särskilt stora för att kunna lägga rom, mina honor e bra mycket mindre än hanarna faktist.

Lämna en kommentar:

• FredrikH
    svarade
    Jag lääängtar tills mina når vuxen storlek!!!

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    sådär, idag lämnade jag in 7stycken multis,1 gökmal och en julle till herkules. Bytte fiskarna mot lite tillbehör.

Fiskarna i det undre karet bor nu på golvet i köket :P. 3 hanar 2 honor, 2 ancistrusar och en hel del multis yngel som överlevde flytten.

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    imorn km jag nog lämna in alla mina fiskar i det övre karet till (herkules hoppas jag). För jag målar om i mitt rum, och jag har kommit fram till att det blir lättast att bara behålla fiskarna i ett av karen. och då väljer jag det karet med yngel i

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    heh aa det är ett jävla meck med att få det att funka ;p. Synd faktist.

Lämna en kommentar:

• FredrikH
    svarade
    Hehe jo växtakvarium gick aldrig bra för mig helelr då jag hade det, och jag vet inte om det går så bra för mina valisnera i multiskaret nu heller. De blad som är längst blir liksom lite genomskinliga på kanterna och lite bruna, vet inte om det är alger eller vad.
    De yngre bladen och de nya plantorna som kommer hela tiden är hela och limegröna. (:

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    här är en bild på gökmalen som går i ett av karen:

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    jo jag hade kakadua ciklider för några månader sen, himla fin fisk men usch vad jag hatar växt akvarium. Går alltid åt helvete för mig :P. Så jag får la se hur det blir om jag gör ett växt akvarium ;p
    Senast redigerad av fredd; 12 May 2007, 12:44.

Lämna en kommentar:

• FredrikH
    svarade
    En rolig grej i mitt ena kar är när nån av ancistrusarna simmar bort till snäckorna och lägger sig, 3-4 multis kmr direkt och "kollar läget". Om ancistrusen ligger still tänker dom inte på han men så fort han rör sig så är dom framme och kollar direkt så inget händer hehe.
    hahaha ^^

Nice med malawi, med tanganyika is the shit. ;P
    Jag är dock sugen att ha Paletter igen, eller kakaduor..

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    hehe jadu :P.
    240l: blir det nog malawi. Röd zebra och acei, sen någon mal och zebra snäckor.

180l: Prinsessor och 1 eller 2 gökmalar. sen kanske kanske kanske något par med snäcklekare.

Om jag sparar mina 63liters kar blir det snäcklekare i det ena och kanske ett försök på växtakvarium i det andra :P.

Så tror jag det blir, men det blir nog annorlunda när allt är klart ;p.

En rolig grej i mitt ena kar är när nån av ancistrusarna simmar bort till snäckorna och lägger sig, 3-4 multis kmr direkt och "kollar läget". Om ancistrusen ligger still tänker dom inte på han men så fort han rör sig så är dom framme och kollar direkt så inget händer hehe.

Några av mina yngel har växt till sig ganska bra, men samtidigt finns det flera som inte alls är stora. Kanske är nya yngel?

Lämna en kommentar:

• FredrikH
    svarade
    Jäklar va du skaffar kar, vad ska du ha i alla? =p

edit: stavning ._.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...