startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    Ursprungligen postat av Roulie
    Har inte skrivit nåt i den här tråden på ett tag nu, men här kommer lite uppdatering av mitt kar.

    Köpte som sagt två nya multisar för några veckor sedan, för att om möjligt få lite fart på de tre jag redan hade.
    Nu har det varit en del kamper om revir och så och sandhögarna jag hade sedan tidigare har både bytt plats litegrann och blivit typ tre gånger så stora

    Har inte sett några tecken på lek än, men nu verkar det som att byggnationen av högar har avtagit så om dom är nöjda med inredningen nu så kanske dom kommer igång med leken strax förhoppningsvis
    det kanske gör susen med lite nya firrar hur länga har du haft karet igång ?? de kommer nog snart leka, så länge du har både honor och hanar bara så tog väl ca 3 veckor eller nått innan mina satte igång. och när de väl börjar så blir det bara mer o mer

    //kim
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

    Kommentar

    • neon_kimpan
      • August 2005
      • 1733

      Ursprungligen postat av netweaver
      Jag hittade inte kameran igår, har bara limmat bakgrunden ska limma ytterligare idag om jag hinner, den var inte riktigt rak men lägger ut lite bilder när jag hittat kameran igen.

      Tog en bild med mobilen slänger in den inte rätt färger och suddig och så men men....

      [ATTACH]4623[/ATTACH]

      Ska fixa kalkkross och lägga i sand och fylla det i helgen.
      Därav min önskan om lite bilder
      ahh, snygg bakgrund vad äre för nån ?
      MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

      Kommentar

      • Roulie
        • January 2006
        • 152

        -> neon_kimpan

        Karet har varit igång rätt länge nu, vet inte riktigt hur länge, men åtminstone ett par månader.
        Jag hoppas verkligen att det är både hanar och honor i karet, men helt säker är jag inte

        -> netweaver

        Satan vilken snygg bakgrund!
        Vart har du köpt den och hur mycket fick du punga ut?
        720 l - Sällskapsakvarium
        60 l - Endlers, Guldancistrus och Amanoräkor

        Kommentar

        • neon_kimpan
          • August 2005
          • 1733

          jag har tänkt att ha ca 8st multisar och jag skulle gärna vilja ha någon mer som inte är så stor. skulle denna funka tror ni ? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=114

          //kim
          MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

          Kommentar

          • netweaver
            • May 2006
            • 486

            Ursprungligen postat av Roulie
            ->

            -> netweaver

            Satan vilken snygg bakgrund!
            Vart har du köpt den och hur mycket fick du punga ut?
            Jag köpte den i zoobutiken på Burlöv center det är ingen BTN, jag har spanat på dom länge men inte haft nåt kar att köpa tills förrän nu.
            Den kostade 495,- Mycket fin detaljrikedom den verkar vara välgjord men låter det vara osagt tills den suttit i karet ett tag.
            \\
            Nybörjare varje dag jag vaknar

            Kommentar

            • netweaver
              • May 2006
              • 486

              Ursprungligen postat av neon_kimpan
              ahh, snygg bakgrund vad äre för nån ?

              Tack se tidigare svar vet inte vad det är för tillverkare tyvärr.
              Ska ta en bättre bild sen när jag hittad min kamera.
              \\
              Nybörjare varje dag jag vaknar

              Kommentar

              • netweaver
                • May 2006
                • 486

                Ursprungligen postat av neon_kimpan
                jag har tänkt att ha ca 8st multisar och jag skulle gärna vilja ha någon mer som inte är så stor. skulle denna funka tror ni ? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=114

                //kim

                Var och bokade multisar idag då skulle dom även ta hem denna som ska funka med multisarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=115
                Den blir inte så stor iheller de du förslår blir ju lite större kan kanske bli problem på sikt.
                \\
                Nybörjare varje dag jag vaknar

                Kommentar

                • neon_kimpan
                  • August 2005
                  • 1733

                  den jag föreslog blir ju ifs bara en ca större enligt arbetsbeskrivningen. och den lever ju inte heller i snäckor vilket jag tycker är bra. annars blir det väl kanske bråk o så om snäckorna. men jag vet inte fastade lite
                  för jullen där
                  hur många multisar ska du ha föresten ??

                  //kim
                  MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

                  Kommentar

                  • netweaver
                    • May 2006
                    • 486

                    Ursprungligen postat av neon_kimpan
                    den jag föreslog blir ju ifs bara en ca större enligt arbetsbeskrivningen. och den lever ju inte heller i snäckor vilket jag tycker är bra. annars blir det väl kanske bråk o så om snäckorna. men jag vet inte fastade lite
                    för jullen där
                    hur många multisar ska du ha föresten ??

                    //kim
                    Tänkte ha ca 6-8 kanske och ett par eller två Gul ocellatus, dom hade bara 3 multisar inne som jag bokat får köra in karet med dom och vänta på att dom får hem fler. Använder iofs "inkört" vatten osv men vill vänta lite med att fylla karet med fler.
                    \\
                    Nybörjare varje dag jag vaknar

                    Kommentar

                    • netweaver
                      • May 2006
                      • 486

                      Hittade kameran lägger upp 2 nya bilder, var inne i butiken idag och dom visste inte vem som tillverkade bakgrunden men tydligen skulle den vara framställd i Polen.
                      Nån som vet mer kanske?

                      Inläggen är kanske lite off-topic men som sagt vill gärna se hur era multisar bor och bidrar gärna själv med lite bilder.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: fram.jpg
Visningar: 2
Storlek: 210,2 KB
ID: 2094355

                      Klicka på bilden för större version

Namn: sidan2.jpg
Visningar: 2
Storlek: 338,6 KB
ID: 2094356
                      \\
                      Nybörjare varje dag jag vaknar

                      Kommentar

                      • CBR
                        • January 2005
                        • 292

                        Ursprungligen postat av neon_kimpan
                        jag har tänkt att ha ca 8st multisar och jag skulle gärna vilja ha någon mer som inte är så stor. skulle denna funka tror ni ? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=114

                        //kim
                        Jag kör mina multisar ihop med ett gäng transcriptus. Det funkar inte sådär jättebra hos mig trots ett stort röse, multisarna gör ständigt utfall och jullarna håller sig på samma plats hela tiden.

                        Ska göra en helrenovering i karet snart och sätta in en slimline och ordna ett nytt röse, förhoppningsvis blir det lite bättre då.

                        netweaver: Är säkert Aquael, är det enda polska märke jag känner till.
                        The Zone

                        Kommentar

                        • solbacka
                          • January 2004
                          • 3952

                          Varit i kristianstad och letat snäckor hela dagen . fanns inga någonstanns. Varit i 4 mataffärer, 2 akvarieaffärer och en thaiaffär. I akvarieaffären hade de andra konstgjorda snäckor men jag vill ha ådanna som ser ut som vinbärssnäckor. Var har ni hittat era? Finns de att beställa från internet? Jag har köpt några kalkhaltiga stenar som jag ska banka i mindre bitar även en säck sand från biltema så nu ska jag äntligen starta upp mitt multiskar.
                          Vad har ni för belysning? Jag har ju nu lånat min ramp till mitt 275l som behöver mycket ljus (växtkar) kan man ha vilket ljus som helst? tex. en vanlig lampa som lyser ner till de?
                          350l Diskus 275l SA växt
                          100l tanganynika
                          Min dagbok Mina bilder
                          Min alldeles egna zoon

                          Kommentar

                          • tulle89
                            • March 2006
                            • 1183

                            Ursprungligen postat av solbacka
                            Varit i kristianstad och letat snäckor hela dagen . fanns inga någonstanns. Varit i 4 mataffärer, 2 akvarieaffärer och en thaiaffär. I akvarieaffären hade de andra konstgjorda snäckor men jag vill ha ådanna som ser ut som vinbärssnäckor. Var har ni hittat era? Finns de att beställa från internet? Jag har köpt några kalkhaltiga stenar som jag ska banka i mindre bitar även en säck sand från biltema så nu ska jag äntligen starta upp mitt multiskar.
                            Vad har ni för belysning? Jag har ju nu lånat min ramp till mitt 275l som behöver mycket ljus (växtkar) kan man ha vilket ljus som helst? tex. en vanlig lampa som lyser ner till de?

                            Vet att Guy Palm här på zoopet beställde sina från http://cichlidecentret.biz//group.asp?group=1516 men om de har ännu vet jag inte.

                            Men ica affärer ska väll ha tror jag, förmodligen med fyllning men det e ju bara gott...

                            //MVH Tulle
                            Med Vänliga Hälsningar Tulle

                            Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                            Kommentar

                            • solbacka
                              • January 2004
                              • 3952

                              Jag var på ica maxi idag.. fanns bara musslor...
                              350l Diskus 275l SA växt
                              100l tanganynika
                              Min dagbok Mina bilder
                              Min alldeles egna zoon

                              Kommentar

                              • tulle89
                                • March 2006
                                • 1183

                                Jag har hittat vinbergssnäckor ungefär hemma vid mig o du bor ju inte så jättelångt bort så visst borde de finnas hos dig osså?

                                När det har regnat och fortfarande är så lite lagom blött i marken så ge dig ut o se om det inte finns några där ute. Fast nu när jag tänker efter så är det kanske inte bästa perioden o hitta "vilda" nu kanske .

                                Hmm, svårt det där du. Hoppas det löser sig varjefall!

                                //MVH Tulle
                                Med Vänliga Hälsningar Tulle

                                Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                                Kommentar

                                Arbetssätt...