70-växtkub mot alla odds?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    #31
    Har många apistogramma-arter har du nu ansjo?

    MVH/Freddan

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Jag har bara tre än så länge. Men det finns fler sorter som skulle kunna få flytta hem till mig det är bara platsen som saknas (än så länge).
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        #33
        Okej! Samma antal som mig då. Funderar på att skaffa apistogramma elizabathae, som då skall få gå själva i ett 60 liters kar och se om man kan få lite lek på dom.

        Men vad jag förstått så kostar dom en del, eller?

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #34
          Ja, om du får tag i några.
          Jag Googlade lite på dem nu och de är väldigt lika mina VF som jag köpte på Duisburgmässan. Jag vet inte om Kaj tar med något par till auktionen i Göteborg men risken är ganska stor att de blir dyra.
          Senast redigerad av ansjo; 08 November 2008, 21:57.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            #35
            Aa, dom e ganska ovanliga vad jag har hört. Hoppas kunna hitta dom, men annars så finns det ju fler häftiga apistogramma arter, och hoppas att någon/några arter får följa med hem från auktionen.

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #36
              Ursprungligen postat av 127bubbel
              Okej! Samma antal som mig då. Funderar på att skaffa apistogramma elizabathae, som då skall få gå själva i ett 60 liters kar och se om man kan få lite lek på dom.

              Men vad jag förstått så kostar dom en del, eller?

              MVH/Freddan
              En gammal tråd med lite info, men den kanske du redan har hittat?

              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #37
                Lite bilder på rampen som grossisten har tagit, det ska bli kul att grilla lite växter under denna elslukare!
                Klicka på bilden för större version

Namn: AQ-9717.jpg
Visningar: 2
Storlek: 67,9 KB
ID: 2103277
                Klicka på bilden för större version

Namn: AQ-9717-2.jpg
Visningar: 2
Storlek: 49,5 KB
ID: 2103278
                Till helgen blir det förhoppningsvis igångkörning om HSB jobbar, det är alltid lättare att fixa och slabba lite om man slipper höra förmaningarna som kommer ganska lätt annars!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  #38
                  Brukar du få mycket lek på dina apistogramma då?

                  Har tittat lite på Panduro nu och har fastnat för att detta skall bli min 4:e sort apistogramma. Dom är riktigt läckra.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #39
                    De som jag köpte i förra veckan går fortfarande kvar i affären då jag inte vill flytta dem mer än nödvändigt. Däremot är de VF Apistorna som jag har på gång nu. Där går 2+2 men det funkar inget vidare, utan den största hannen håller på med båda honorna samtidigt och jag tror nog att där är lek inom någon vecka.
                    Men å andra sidan har jag trott det ganska länge nu, och hannen simmar som ett stort S ibland och har utsärrade fenor och ibland är det simning med huvudet neråt som gäller.

                    Hoppas att det funkar fint med dina Panduro, om det nu blir dessa. Eller så kanske du ska vänta tills efter auktionen, det kan alltid dyka upp lite Ap:or där med kanske...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      #40
                      Ja, jag har nästan bestämt mig för att skaffa 1+3 Panduro men dessa skall få gå själva i ett 65 liters kar.

                      Har förresten lek på g tror på mina agassizii då honan börjar få lite äggläggningsrör ochbåda har varit ganska ilskna på sistone. Kakaducikliderna har redan lekt men honan käkade som väntat upp rommen efter ett par dagar, och Borellisarna har hittat ett ställe med mycket växter och rötter som dom tatt som sitt bo. Är dock vanlig Borelli jag har inte Opal som mats.

                      Och ja det lär bli någon apistogramma som får följa med hem frå auktionen.

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • flygrc
                        • June 2006
                        • 2755

                        #41
                        Liksom om jag räknar rätt så har helgen passerat, inga bilder på kuben än?

                        Just dom måtten hade passat mig perfekt, har en ledig hörna i vardagsrummet.
                        (tänker inte avslöja det än på ett tag, he he)
                        Får väl lugna mig lite eftersom jag precis startat upp ett annat kar men man måste ha sina projekt att fundera på. Jag har tråden på bevakning!
                        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #42
                          Ursprungligen postat av 127bubbel
                          Har förresten lek på g tror på mina agassizii då honan börjar få lite äggläggningsrör ochbåda har varit ganska ilskna på sistone. Kakaducikliderna har redan lekt men honan käkade som väntat upp rommen efter ett par dagar, och Borellisarna har hittat ett ställe med mycket växter och rötter som dom tatt som sitt bo. Är dock vanlig Borelli jag har inte Opal som mats.
                          Har du ett kar med alla dessa Apistos eller har du delat upp dem på flera kar?

                          Ursprungligen postat av flygrc
                          Liksom om jag räknar rätt så har helgen passerat, inga bilder på kuben än?

                          Just dom måtten hade passat mig perfekt, har en ledig hörna i vardagsrummet.
                          (tänker inte avslöja det än på ett tag, he he)
                          Får väl lugna mig lite eftersom jag precis startat upp ett annat kar men man måste ha sina projekt att fundera på. Jag har tråden på bevakning!
                          Du har säkert räknat rätt, men helgen som gick jobbade jag 12 timmars och då blir det inte mycket tid över, däremot blir det nog en liten tur till shoppen i morgon för att plocka hem lite sand och växter. Skulle nog tippa på att fisken får ta den vägen med.
                          Det är lite lugnare som sagt att pilla med detta om inte HSB är hemma!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Maria - Sjöjungfru

                            • January 2004
                            • 4236

                            #43
                            Äh, skyll på jobbet, du vill bara hålla oss på halster
                            Maria - Sjöjungfru

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #44
                              Det är ingen risk!
                              Det får nog bli ett litet race med karet i morgon, nackdelen är att det är lite svårt att få tag i vettiga växter häromkring. Men det får bli lite lättare växter nu i början så kan man alltid byta ut dem efterhand.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                #45
                                Jepp! Har dessa apistogramma tillsammans. Visst Borelli e väl den mesigare utav dom men dom svarar ändå upp bra mot dom andra. Därför vill jag inte störa balansen där i, så därför blir några Panduro som får gå i ett eget kar och dona lite.

                                MVH/Freddan

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Har du ett kar med alla dessa Apistos eller har du delat upp dem på flera kar?


                                Du har säkert räknat rätt, men helgen som gick jobbade jag 12 timmars och då blir det inte mycket tid över, däremot blir det nog en liten tur till shoppen i morgon för att plocka hem lite sand och växter. Skulle nog tippa på att fisken får ta den vägen med.
                                Det är lite lugnare som sagt att pilla med detta om inte HSB är hemma!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...