70-växtkub mot alla odds?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av ansjo

    Min A.panduro hanne har nu börjat visa de rätta takterna då en av honorna visat intresse för lek och han jagar iväg varenda fisk i närheten, trots att det kan vara en skalar som är 24458 gånger större än han själv! Snacka om att vara kaxig!
    Hmmm, vad var det jag sa....
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Nu är det sorg i huset, min A.viejita hanne har gått vidare. Jag såg att ena ögat var svullet på honom för någon vecka sedan och det brukar aldrig gå vägen, och det gjorde det inte denna gången heller.
      Jaja, det blir till att beställa en ny hanne till honorna till jul och hoppas att de inte är slut hos grossisten.
      Annars händer det inte så mycket i karet, jag har ökat på ljustimmarna med MH lampan men vågar inte dra på för fullt ännu då algerna kommer ganska fort som det redan är. Jag vill även byta själva MH-lampan så jag slipper det blå ljuset och det ska snart ske.
      Skalarerna visar inga mer lektendenser, däremot har jag utökat med 4 st småttingar till som är syskon med de jag redan hade.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        Synd med din viejita hanne. Du skulle ha kört med en medecin som heter Oktozin så hade han blvit frisk. Denna medecin kör jag jämt med oavsett sjukdom på fisken då detta hjälper mot nästan allt, och det hjälper mot svullna ögon. Denna medecin har räddat många utav mina firrar, så nu vet du vilken medecin jag tycker att du skall ha hemma jämt.

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Då ska jag prova den medicinen om det händer igen.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            Tycker jag att du absolut skall göra, den är utmärkt. Behandlar själv i mitt kar nu då Borelli grabben inte viljat äta på några dagar plus att han var väldigt blek i färgen. Nu lite senare är han piggare och har sina vackra färger igen och håller på med sina honor.

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Grattis till 11000 inlägg

              Eftersom jag vet att de inte är ihopskrapade i OffTopic trådarna utan att du seriöst hjälper massor av Zoopetare så blir det dubbelt grattis
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Markus1984
                • November 2008
                • 2606

                Oktozin lät spännande, en multi-medicin! ;O
                Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Grattis till 11000 inlägg

                  Eftersom jag vet att de inte är ihopskrapade i OffTopic trådarna utan att du seriöst hjälper massor av Zoopetare så blir det dubbelt grattis
                  Nja, jag har nog ett och annat inlägg där i början på min karriär med! Men tack ändå!
                  Ursprungligen postat av Markus1984
                  Oktozin lät spännande, en multi-medicin! ;O
                  Ska nog ta en slurk nästa gång jag får huvudvärk och se om den verkligen är så bra!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    Hur går det med dina Panduro? Håller hannen fortfarande på gång lite med honorna eller?


                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Nja, han kan kaxa upp sig ganska duktigt mot de andra fiskarna, men honorna bryr han sig inte så mycket om än så länge. Han saknar storleken om man säger så!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Jimmy.VBG
                        • February 2006
                        • 112

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Grattis till 11000 inlägg

                        Eftersom jag vet att de inte är ihopskrapade i OffTopic trådarna utan att du seriöst hjälper massor av Zoopetare så blir det dubbelt grattis
                        Jag får också stämma in å gratulera, men med tanke på hur gammal han e,
                        så borde han ha fler inlägg.
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=791378

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Gammal och erfaren kanske? Det är tur att man inte ser ut som 17 iaf!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jag kan numera titulera mig grönalgsodlare.
                            Det har den senaste vecka börjat accelerera en grönalgsodling på mina rutor, men bara där konstigt nog. Men jag kan se att de små Ancistrusarna jag köpte på auktionen kan jobba, där de gått fram är det helt rent medans man knappt ser in i karet där det fått vara ifred.
                            Jag ska ta kort på det när jag kommer hem från jobbet och lägga in, det ser skitkul ut.
                            Jag ger dessa alger samtidigt ett par veckor till som de är synliga, sedan bör de vara utfasade om de inte triggas av skitljuset som jag har från min MH.

                            Skulle beställt en ny MH-lampa från Imazo, men det visade sig att inköpspriset var dubbelt så dyrt som en lampa kostar i Tyskland, så jag väntar tills vi ska dit i februari med Zoopetväst.
                            Att deras MH-lampa sedan var på 14000K gör inte saken bättre då det blir för blått ljus för mina ögon det med.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Markus1984
                              • November 2008
                              • 2606

                              fisk fisk!

                              Tjena ansjo, du får gärna kika in i min lilla tråd och trolla bort lite funderingar och frågetecken kring mitt 70L med Panduro..du är en av dom vars råd jag värderar högt på denna sida.
                              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Jag kan numera titulera mig grönalgsodlare.
                                Det har den senaste vecka börjat accelerera en grönalgsodling på mina rutor, men bara där konstigt nog. Men jag kan se att de små Ancistrusarna jag köpte på auktionen kan jobba, där de gått fram är det helt rent medans man knappt ser in i karet där det fått vara ifred.
                                Jag ska ta kort på det när jag kommer hem från jobbet och lägga in, det ser skitkul ut.
                                Jag ger dessa alger samtidigt ett par veckor till som de är synliga, sedan bör de vara utfasade om de inte triggas av skitljuset som jag har från min MH.

                                Skulle beställt en ny MH-lampa från Imazo, men det visade sig att inköpspriset var dubbelt så dyrt som en lampa kostar i Tyskland, så jag väntar tills vi ska dit i februari med Zoopetväst.
                                Att deras MH-lampa sedan var på 14000K gör inte saken bättre då det blir för blått ljus för mina ögon det med.
                                Ja God Jul på dig, det börjar ju brännas nu

                                Men på något sätt har du ett problem i din kub! Jag har använt PMDD och CO2 i över tre år och aldrig haft problem med algpåväxt på rutor, inte mer än normalt alltså.

                                Men orsak och verkan har jag ingen teori om
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...