70-växtkub mot alla odds?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Japp, planen lutar däråt iaf. Förhoppningsvis ger HSB med sig så flyttar jag ett skåp i vardagsrummet och då kommer karet jämte mitt 900 liters.
    Att det får stå i ett hörn gör det hela lite lättare med då innerhörnet kan bli lite högre bevuxet utan att det ser dumt ut, och då kan tekniken vara i det hörnet med.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #17
      Ursprungligen postat av ansjo
      Japp, planen lutar däråt iaf. Förhoppningsvis ger HSB med sig så flyttar jag ett skåp i vardagsrummet och då kommer karet jämte mitt 900 liters.
      Att det får stå i ett hörn gör det hela lite lättare med då innerhörnet kan bli lite högre bevuxet utan att det ser dumt ut, och då kan tekniken vara i det hörnet med.
      Det som är roligt med att den står i en hörna är att det förbryllar sinnen(ögat)att det ser större ut än vad det ärdu kan inte tänka dig att bygga upp hörnet som går in mot väggen med rötter?då kan man även gömma tekniken bakom där,kan även tipsa att det är göööörsnyggt med långa rötter som går upp lite ifrån karet mot väggen
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Nja, jag är vanligtvis väldigt förtjust i rötter, men i växtkuben är risken att rötterna tar för stor plats. Men det kommer rötter i karet då malarna gillar att gnaga på dessa men inte i någon jättestor utsträckning.
        Men det kanske blir så till slut ändå, det blir inte alltid som man planerar!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Väl hemkommen från Max.B efter en liten shoppingrunda idag på sådär en 60 mil har jag fått fyllt på fiskbeståndet en del.
          Ett stim Kolglödstetra till Ap.kuben så de får lite annat att tänka på än att bara flirta omkring och försvara sitt lilla bo, men det primära var att kolla efter lite fisk till kuben som numera står i bakskuffen på bilen.
          Jag fick med mig 1+2 Apistogramma viejita och 1+2 Apistogramma panduro, 15 st Corydoras axelrodi samt ett gäng vinkeltetror.
          Växter blev det dåligt med, känns lite som lågsäsong just nu men det gör inte så mycket eftersom jag inte vet riktigt hur jag ska plantera karet. Kanske en liten växtbeställning från Tropica skulle sitta fint!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #20
            Japps - det var en lång dag och biltur, men så fort tiden gick!

            15 toksöta pygmécorydoras blev det i räk-kuben - och en del växter... Vad hette dessa nu igen Ansjo?

            Och dom där Ap. Panduro.... Ja, jädrar vad granna dom är. Det blir såna här också, lite senare!

            Tack skall du ha för idag Ansjo - Trevligt och helkul, som alltid!

            Kommentar

            • Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

              #21
              Ursprungligen postat av ansjo
              Väl hemkommen från Max.B efter en liten shoppingrunda idag på sådär en 60 mil har jag fått fyllt på fiskbeståndet en del.
              Ett stim Kolglödstetra till Ap.kuben så de får lite annat att tänka på än att bara flirta omkring och försvara sitt lilla bo, men det primära var att kolla efter lite fisk till kuben som numera står i bakskuffen på bilen.
              Jag fick med mig 1+2 Apistogramma viejita och 1+2 Apistogramma panduro, 15 st Corydoras axelrodi samt ett gäng vinkeltetror.
              Växter blev det dåligt med, känns lite som lågsäsong just nu men det gör inte så mycket eftersom jag inte vet riktigt hur jag ska plantera karet. Kanske en liten växtbeställning från Tropica skulle sitta fint!
              allt nöjd va?! Mysigare hobby en Akvaristiken får man ju leta länge efter!

              När jag blir stor har jag bestämmt mig för att bli som er proffsamatörer här på zoopet, basta!

              fick bara impulsen att skriva det Ska bli kul att se lite bilder på karet när det mognat till lite?

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #22
                Ursprungligen postat av ansjo
                Jag fick med mig 1+2 Apistogramma viejita och 1+2 Apistogramma panduro, 15 st Corydoras axelrodi samt ett gäng vinkeltetror. !
                Ap-febern sprider sig

                Hoppas nu bara att du har fått tag på en snäll Panduro hanne, de kan vara lite stygga mot andra Ap.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #23
                  Ursprungligen postat av c90368
                  Ap-febern sprider sig

                  Hoppas nu bara att du har fått tag på en snäll Panduro hanne, de kan vara lite stygga mot andra Ap.
                  Det är det den gör, Ap-febern, och det är fruktansvärt trevliga fiskar det där!
                  Jaja, skulle Pandurohannen vara lite grisk så finns det några andra kar att välja mellan som de får flytta till...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #24
                    Ursprungligen postat av Albinfiskare
                    allt nöjd va?! Mysigare hobby en Akvaristiken får man ju leta länge efter!

                    När jag blir stor har jag bestämmt mig för att bli som er proffsamatörer här på zoopet, basta!

                    fick bara impulsen att skriva det Ska bli kul att se lite bilder på karet när det mognat till lite?
                    När jag blir stor, den meningen kan jag leva länge på!
                    Bilder på karet dröjer nog några dagar då jag jobbar 12-timmars i helgen och då blir det inte myckat annat än äta, jobba och sova.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #25
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Det är det den gör, Ap-febern, och det är fruktansvärt trevliga fiskar det där!
                      Jaja, skulle Pandurohannen vara lite grisk så finns det några andra kar att välja mellan som de får flytta till...

                      ... i Göteborg. Jag väntar spänt på att Pandurohanen skall bli redit' grisk!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #26
                        Ursprungligen postat av MaxB
                        ... i Göteborg. Jag väntar spänt på att Pandurohanen skall bli redit' grisk!
                        Den historian var roligast idag, trots att varken Kal eller Ada var med
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          #27
                          Ursprungligen postat av MaxB
                          ... i Göteborg. Jag väntar spänt på att Pandurohanen skall bli redit' grisk!
                          Hmm, en utsocknes fattar nada
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #28
                            Mats gillade dessa A.panduro skarpt, och om de inte skulle funka hos mig vill han gärna adoptera dem, svårare än så är det inte.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              #29
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Mats gillade dessa A.panduro skarpt, och om de inte skulle funka hos mig vill han gärna adoptera dem, svårare än så är det inte.

                              OK, faktiskt är panduro en av mina favoriter oxå, men jag har haft en hanne som var värsta taliban, han sökte upp alla andra hannar och gick till skoningslöst anfall. Handlade inte skit om att hålla revir, var ren terror!
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #30
                                Han hette inte Pelvicachromis i förnamn?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...