Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    själv tänker jag skaffa ett par dvärgtandkarpar i min framtida vas.

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Ursprungligen postat av Kensa
      själv tänker jag skaffa ett par dvärgtandkarpar i min framtida vas.

      .
      Du har ingen länk som du vill dela med dig om
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        jodå, två stycken t.om



        http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1337&SOK=1


        den finns konstant att tillgå på St.Knuts i Malmö.

        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ok tack
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Zone
            • February 2004
            • 680

            Väldigt inspirerande tråd! Det får nog bära av till IKEA i dagarna tror jag minsann
            MVH.
            Tommy.

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              FrÅga!!!

              En liten fråga vad är det optimala för Räkorna vattenbyte var vecka eller varannan vecka??eftersom jag kör vattenbyte veckovis för karen ska jag ta vaserna då också eller räcker det att jag kör varannan vecka
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Kom på där ska Syd-Gänget den 13 då får man väl kolla in lite och kanske köpa några
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  ett eländigt skit att min mor fyller 65 då............


                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    Ursprungligen postat av Patrik Steen
                    En liten fråga vad är det optimala för Räkorna vattenbyte var vecka eller varannan vecka??eftersom jag kör vattenbyte veckovis för karen ska jag ta vaserna då också eller räcker det att jag kör varannan vecka

                    jag skulle nog kört veckovis.....cirkus 20%.

                    mina gillade bra vatten, samt att det äör sådan liten volym
                    i små kar att när det är på gång åt h-e...så går det snabbt.

                    samt att det kan inte ta mer än typ 4 min att byta 20% i alla vaserna
                    du har på bordet....

                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av Kensa
                      jag skulle nog kört veckovis.....cirkus 20%.

                      mina gillade bra vatten, samt att det äör sådan liten volym
                      i små kar att när det är på gång åt h-e...så går det snabbt.

                      samt att det kan inte ta mer än typ 4 min att byta 20% i alla vaserna
                      du har på bordet....

                      .
                      Det går kvick att byta på demdet är inte det mest att jag undrade om man måste byta var vecka det känns mer som ett tvång att byta vatten än att det ska vara roligt att göra det,det brukar komma av sig lite det därjaja jag får väl byta vatten då
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Jaha då bär det av till IKEA idag för kanske ett inköp ev en ny vas funderar då skarpt på den som är 45 cm skall tydligen finnas en sådan med det måttet,och då har jag alla storlekar härlig syn..=)och en liten fråga går det att skarva luftslangen så jag kör två bottenfilter på en luftpump,nu är luftpumpen inte den starkaste utan en billig variant eller den förlorar kraft för mycket då??vad säger ni andra om denna saken.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det skulle kunna funka men du måste ha någon form av strypning på slangarna så du kan reglera luftflödet. Skulle inte pumpen orka trycka ner luft till bägge vaserna är det kanske ändå dags att köpa en ny luftpump.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Det skulle kunna funka men du måste ha någon form av strypning på slangarna så du kan reglera luftflödet. Skulle inte pumpen orka trycka ner luft till bägge vaserna är det kanske ändå dags att köpa en ny luftpump.
                            Jag har ingen sorts strypning på slangarna det är fullt blås,om jag köper en ny så får jag tre stycken och det var inte tänktjag glömde jag har alltid luftpumpen till dammen den hade nog räckt att driva nån 100 kar men det är kanske overkill till en vas
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Varför du behöver en strypning är för att kunna reglera luftflödet om du förgrenar slangen med ett T-kors. Luften tenderar att ta enklaste vägen och du kommer att få den mesta luften där du har minst mottryck.
                              Stryper du däremot den slangen så kan du justera luften så den orkar trycka även till din andra vas.
                              Hoppas att du hängde med vad jag menar, det låter nog lite snurrigt.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Guest

                                När jag körde min syrepump till dubbla kar så använde jag nåt sånt här: http://www.pwss.nu/product.php?produ...&cat=30&page=1

                                Inte exakt den modell jag använde men funktionen är densamme.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...