Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Nu har det hänt en ny vas ett nytt Projekt är på G...=)det blev en 45 cm så nu har jag alla storlekarna---Tripp-Trapp-Trull.och en ja vad kallar man den lille fjärde vasen termovas kanskeså nu kommer problemet filtrering Bottenfilter kanske??förslag

    Ljuset??hade tänkt mig att använda en spot till den lilla vasen och köra med armaturen till den mellersta för då kommer vaserna i turordning allt annat vore tabu ju

    Bottenmaterial??här skulle jag vilja testa nåt nytt kanske lite förslag??
    Växter??vad...vad...vad skulle passa??jag hade även kunnat tänka mig en riktigt tunn smal spretig rot i hela och kanske skippat växterna förutom nån mossa den är given i en Räk-Vas enligt mig.Och kanske Äpplet flyttar tillbaka om ni kommer ihåg han och då med lite kompisar som jag har blivit lovat att få

    Och i den hela skapelsen ska det gå Gula-Räkor och inga andra ,så Cyber-Nettan dags att skynda på dem i växtenKanske..Kanske en slimline om kjelle skänker en liten bit till mig för mer behövs inte ju,sa jag skänker en bit mest för att påminnaLite bilder på den tomma vasen mest som bevis
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Patrik Steen; 07 December 2008, 15:12.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Ursprungligen postat av ansjo
      Varför du behöver en strypning är för att kunna reglera luftflödet om du förgrenar slangen med ett T-kors. Luften tenderar att ta enklaste vägen och du kommer att få den mesta luften där du har minst mottryck.
      Stryper du däremot den slangen så kan du justera luften så den orkar trycka även till din andra vas.
      Hoppas att du hängde med vad jag menar, det låter nog lite snurrigt.
      Jag är med Andersvad du menarmen tror du den lilla pumpen jag har räcker till två vaser?
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Ursprungligen postat av Anettejt
        När jag körde min syrepump till dubbla kar så använde jag nåt sånt här: http://www.pwss.nu/product.php?produ...&cat=30&page=1

        Inte exakt den modell jag använde men funktionen är densamme.
        Ok typ då en t-Koppling i mitt fall
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Guest

          Ursprungligen postat av Patrik Steen
          Och i den hela skapelsen ska det gå Gula-Räkor och inga andra ,så Cyber-Nettan dags att skynda på dem i växten
          De är färdigväxta. Bara att komma...

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Ursprungligen postat av Anettejt
            De är färdigväxta. Bara att komma...
            Få då komma när vasen är klareller kanske innan hör av mig på PM när det närmar sig
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Lite svar på lite frågor hade varit helt ok!!!
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                Stene, vilken vasjunkie du har blivit avverkar stort för att fylla på med smått..
                Om du vill ha lite sand till vasen så är det bara att säga till, har en hel del över. (samma sand som jag har i kuben)

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Ursprungligen postat av NIC
                  Stene, vilken vasjunkie du har blivit avverkar stort för att fylla på med smått..
                  Om du vill ha lite sand till vasen så är det bara att säga till, har en hel del över. (samma sand som jag har i kuben)
                  Jag tackar för det
                  NIC men det behövs intehar en del sjösten över sen kuben
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Patrik Steen
                    Jag är med Andersvad du menarmen tror du den lilla pumpen jag har räcker till två vaser?
                    Det är en annan sak, beroende på vad det är för luftpump du har.
                    Bottenmaterial tycker jag du kan testa Aquaclay som jag tycker funkar super! Nackdelen är att det är så lätt och kan vara svårt att plantera i, men det är snyggt och växterna trivs kanon i det!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Det är en annan sak, beroende på vad det är för luftpump du har.
                      Bottenmaterial tycker jag du kan testa Aquaclay som jag tycker funkar super! Nackdelen är att det är så lätt och kan vara svårt att plantera i, men det är snyggt och växterna trivs kanon i det!
                      Man kanske skulle testa det om affären har det hemma det vill säga,annars så får det nog bli Vanlig sjösten,sen kom jag på att jag köpte ju en liten innerfilter till mitt yngelkar som man nog kan möblera om lite så det kommer på en tät skumpatron på insuget,men då ser man allt uppe vid ytan och det är inte så snyggt
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Nu har man legat och tänkt hela natten vad man ska ha för inredning och inte kommit fram till ett skit...=)Ha Ha men jag tror jag kör med det lilla innefiltret jag hade men ska till Affären och kolla om dem säljer en yngelsäkert skumpatron till den som man kan sätta på annars har jag en hemma nån stans.

                        Får se också om dem har nån tufft sten som man kan ha i botten nån rolig färg kanske,det skulle vara perfekt om dem har en rot också men det kom jag på NNN på Zoopet har en sån i sina kar så det blir väl av att ringa han och knycka den kanske.Kommer väl nån Rapport ikväll vad det har blivit.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          stod på IKEA igår....fingrade på en 65cm vas,,,,,skulle prexis lyfta ner den
                          i vagnen när en överordnad "myndighet" ställde en liten fråga....

                          - om du köper den, varför tror du att du då får sova bredvid mig ?

                          - men älskling, jag ska ju bara....

                          - nej, svara på frågan, vart ska du sova ? för bredvid mig sover du inte
                          om den står i vårt hus med en massa fiskar

                          - men det är inte till fiskarna ju

                          - nähä, vad ska du då ha den till ?

                          - till räkorna (fiskarna hade jag tänkt ta som en "uppgradering")

                          - du har inga räkor

                          - nä just det, måsta man ju ha

                          - ok, du köper den, när vardagsrummet är klart, när vi har lyse på toan,
                          när det inte läcker in på ovanvåningen, när min bil funkar som den ska !!!!

                          - ok







                          känner mig som en toffel......


                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • Martingibbis
                            • October 2008
                            • 72

                            Ja där fick du en liten "att göra" lista men vem har inte de? =) ..
                            //martin
                            ja, de är inte svårare än vad man gör det.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Kensa
                              känner mig som en toffel......
                              Inte nog med det - du ÄR en toffel
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Inte nog med det - du ÄR en toffel

                                tack, det gör att det känns mycket bättre........................


                                ska genast länka detta till "myndigheten" och fråga om
                                hon vill ha en toffel eller inte därhemma......


                                finns kanske en viss risk att jag inte helt gillar svaret jag kommer att få...




                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...