Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Om jag ska svara på den frågan så är mitt svar inte en aningvet bara vad jag använder och har och det funkar tydlingen och vad det är så är det nog mellan-tinget där måste jag sägamen i den andra vasen så går där Körsbärsräkor och det är ingen rörelse alls eller nån pump och det funkar och funkade också men dem ynglade inte av sig,det gjorde dem när det blev lite liv i Luckan så att säga
    Ja, det är ju det jag har sagt hela tiden... Jag tycker att jag har märkt samma sak..

    Sen växer alla växter som sjutton i mina räkkar.. Jag vet inte om det beror på att man matar så mycket eller om räkorna bryter ner födan i bättre beståndsdelar för växterna än fiskar??!!
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • sting
      • September 2007
      • 481

      Du kan köpa "bambun" på ikea för 7-15:- Rufert

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Ursprungligen postat av sting
        Du kan köpa "bambun" på ikea för 7-15:- Rufert
        Det är där jag har köpt mitt
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • sting
          • September 2007
          • 481

          hehe ikea är bra till mycket köpte med en sån där "kvist" där för nån månad sen till min regnskog..

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            Ursprungligen postat av Katharina
            Ja, det är ju det jag har sagt hela tiden... Jag tycker att jag har märkt samma sak..

            Sen växer alla växter som sjutton i mina räkkar.. Jag vet inte om det beror på att man matar så mycket eller om räkorna bryter ner födan i bättre beståndsdelar för växterna än fiskar??!!
            Matar man mycket i räk-kar? Något jag har missat?

            Kommentar

            • sting
              • September 2007
              • 481

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                Ursprungligen postat av Johanski
                Matar man mycket i räk-kar? Något jag har missat?
                Ja, det gör jag iaf... Annars blir det ju inga bebisar.. Jag matar utefter hur de beteer sig. Om de är rovgiriga och kastar sig på maten och sliter i den så matar jag mer men om de knappt kommer fram när man matar eller att det ligger kvar länge så matar jag mindre.. Men det blir knökfullt med sniglar så visst slutar det med övermatning..
                Jag har iaf inte hjärta att se småttingarna bli utan även om de riktigt små hittar rester..
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Gammal vas får nytt utsende

                  Idag var jag och bytte lite Endles mot lite saker för detta fick jag en Luftpump,bottenfilter och lite sten att ha i botten.Allt detta skulle gå till min gamla vas som det gick Räkor i som jag aldrig fick tag i det var väl en 10 Körsb..och 2 CR men denna gång fick jag upp dem konstigt nog i en back under tiden.

                  Jag var lite imot Bottenfilter på grund av att den dagen det ska rengöras så kommer det att bli ett problem,men eftersom hon inte hade annat så fick det bli det ,plus det var gratis så det blev ett sådant plus en gratis Luftpump och sten till det hela som jag sköljde innan,och sen åkte Bamburören i en tredje vas mest för att Njaaa roligt kanskeså här blev det i alla fall
                  Bifogade filer
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Bottenfilter i räkkar funkar riktigt bra, jag har det själv och det är iaf inga yngel som försvinner av den anledningen.
                    Du får snart döpa om dig till Patrik Vasberg eller Vasrik eller nåt annat fyndigt!
                    Vasman kanske...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Bottenfilter i räkkar funkar riktigt bra, jag har det själv och det är iaf inga yngel som försvinner av den anledningen.
                      Du får snart döpa om dig till Patrik Vasberg eller Vasrik eller nåt annat fyndigt!
                      Vasman kanske...
                      Patrik Vasberg hade jag inte tackat nej tillDet kanske kommer en till som är stor för Gula räkor eller om dem går i den store vasen ändåvet inte riktigt jag är rädd för att det då slutar med en massa vaser istället och det ska jag helst undvikaatt bottenfilter är sämre för räkor tror jag inte,men den dagen det ska slamsugas är jag rädd för att det blir lite invecklat historia av det hela men det får man se när det kommer
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Galne-Gurra
                        • April 2008
                        • 1080

                        ROFL,en av vaserna ser ut som ett grogglas med tre sugrör,kanske det som kallas räkcoktail...
                        Snygga grejer Patrik,hoppas att du fortsätter att utveckla vaserna och posta bilder...
                        http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Tempen till Räkor??

                          Jag fick en liten Doppvärmare av NIC här på Zoopet som jag har satt i den stora vasen,men vad kräver Räkorna för temp i vattnet som nu håller det 24 Grader är det ok eller ska det vara mindre eller kanske lite mer??
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                            ROFL,en av vaserna ser ut som ett grogglas med tre sugrör,kanske det som kallas räkcoktail...
                            Snygga grejer Patrik,hoppas att du fortsätter att utveckla vaserna och posta bilder...
                            Tack för dem uppmuntrade orden
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Lite nya bilder på det hela den tredje vasen är nu mer en termometer-vas eftersom dem är slitna på sugproppen så får dem gå där i och guppaOch sen en liten Räkling som är nog nån millimeter stor bara som råkade ha vägarna förbi
                              Bifogade filer
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                I den stora vasen växer det på bra som bara den,skulle vilja ha hjälp med vilka växter som är på bilderna? det skulle vara tacksamt och det är dem som är i Centrum på bilderna och inte det omkring
                                Bifogade filer
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...