Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Som sagt vad för fisk kan man ha i en vas och då inte rör Räklingarna??
    Jag har Corydoras pygmaeus, Boraras brigittae, Danio margaritatus och Boraras urophthalmoides i mina kar tillsammans med räkor och mig veterligen har de inte tagit några räklingar, iaf inga mängder!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag har Corydoras pygmaeus, Boraras brigittae, Danio margaritatus och Boraras urophthalmoides i mina kar tillsammans med räkor och mig veterligen har de inte tagit några räklingar, iaf inga mängder!
      Men går det att ha det eftersom det är bara 35cm imellan eller det funkar?
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Denna hade varit fint att ha några av som du nämde,jag har för mig att jag har hållit denna art innan men jag vill ha det osagt känner igen den dock
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Galaxyn som du länkade till är väl den fisken som är störst storleksmässigt av de jag tippsade om, men vilken av vaserna är det du ska ha fisken i?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Ursprungligen postat av ansjo
            Galaxyn som du länkade till är väl den fisken som är störst storleksmässigt av de jag tippsade om, men vilken av vaserna är det du ska ha fisken i?
            Jag vet intevågar jag kasta ner den till den största så gör jag det men jag skulle vilja testa på den lite mindre först om det är nån som passar till denoch den är väl hälften lite mindre kanske såg jag nu
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Boraras urophthalmoides är nog den som är minst i storlek, mina är nästan fullvuxna nu och mäter kanske max 2 cm så de skulle nog få plats i din lilla vas.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Denna då i den lilla vasen??http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1112&SOK=1ska denna gå att få tag i lätt för jag har då aldrig hört tala om den men satan vilka färger på en sån vacker fisk.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Galaxyn har jag tänkt att lägga i - det är möjligt att räkyngel kommer att gå åt, men definitivt inte halvvuxna och vuxna
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Boraras urophthalmoides är nog den som är minst i storlek, mina är nästan fullvuxna nu och mäter kanske max 2 cm så de skulle nog få plats i din lilla vas.
                    Du har nog stavat fel på firren för jag får inte upp den på art beskrivningen
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Alla fiskar finns inte i Zoopets artbeskrivningar ännu!

                      Boraras brigittae har jag ett 40-tal i min ena kub och är som du säger riktigt snygga. Jag vet att affärer som handlar av Imazo kan ta hem denna och även Boraras urophthalmoides som båda finns i deras sortiment.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Galaxyn har jag tänkt att lägga i - det är möjligt att räkyngel kommer att gå åt, men definitivt inte halvvuxna och vuxna
                        Ja dem är fina dem också men nja jag vet inte,synd om Småttingarna går åt men det kommer lite hela tiden så sorgen försvinner efterhand kanskeGalaxyn ynglar dem lätt av sig Kjell?
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Alla fiskar finns inte i Zoopets artbeskrivningar ännu!

                          Boraras brigittae har jag ett 40-tal i min ena kub och är som du säger riktigt snygga. Jag vet att affärer som handlar av Imazo kan ta hem denna och även Boraras urophthalmoides som båda finns i deras sortiment.
                          Påminner lite som micro Glödbandstetrordem var riktigt snygga
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det är de som är på de första bilderna, de förväxlas tydligen ibland med varandra. Jo, de är snygga.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det är de som är på de första bilderna, de förväxlas tydligen ibland med varandra. Jo, de är snygga.
                              Det får väl bli att jag kommer och våldgästar dig med en massa påsar till hands
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Du är välkommen!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...