Tanganyika - 240l. med hemmagjord bakgrund..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hlafk
    • August 2007
    • 202

    #91
    mja det är 6 stycken multisar där nu tillfälligt...så det blir nog inte så bra ändå...men men får hoppas jag får fler kullar...
    det sprattlar lite i munnen då henne nu...rätt stora yngel ändå kan ju inte få plats mer än 3-4 styccken känns et som...
    Vad vet jag...

    Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

    Kommentar

    • hlafk
      • August 2007
      • 202

      #92
      nu är en sandlekare bort...en hona.
      spårlöst försvunnen...dom var 4 igår och 1 är borta idag.

      får väll ha lite is i magen coh hoppas hon ligger o deppar nånstans där jag inte kan se henne och att hon kommer fram och är starkare än nånsin..
      frågan är bara om jag ska köpa fler isåfall...inte bra med enstaka nya individer i karet men inte bra med 2 hanar och 1 hona när det gäller mundruvare heller...
      Vad vet jag...

      Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #93
        Ursprungligen postat av hlafk
        mja det är 6 stycken multisar där nu tillfälligt...så det blir nog inte så bra ändå...men men får hoppas jag får fler kullar...
        det sprattlar lite i munnen då henne nu...rätt stora yngel ändå kan ju inte få plats mer än 3-4 styccken känns et som...
        på Neonen?

        jag lyckades klämma ur 5st ur min, men då hade hon ändå någon kvar.

        synd med sandlekaren:/

        Kommentar

        • hlafk
          • August 2007
          • 202

          #94
          ja på neonen...dom är rätt stora ynglena men det brukar ju få plats mer än vad man kan tro i munnen på dom...
          får hoppas jag får se någon simmandes...dom har ju gulesäcken kvar det har dom väll när dom släpps också fast bara lite va?

          sandlekaren kom plötsligt tillbaka...
          jag rotade lite i akvariet flyttade om och så och dom är inte så skygga dom var framme och tuggade på sanden vid min hand när jag flyttade stenar och sand o grejer..
          fast det var en som la sig emellan två stenar och spelade död såg ut som nått grässtrå först men jag har ju inget sånt i mitt kar så jag antog att det var en fisk men det gick o klappa på den o den rörde sig inte ur fläcken men kom fram igen efter ett tag (säkert nått sånt hon pysslade med när hon var borta)

          jag ska nog åka och köpa fler idag faktiskt, 2 honor till blir det nog...kanske att jag får för mig att jag ska köpa 4 till eftersom det är specialpris men det är nog lite mycke för akvariet...
          Vad vet jag...

          Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

          Kommentar

          • Limmet
            • December 2003
            • 217

            #95
            Spännande med nytt!

            Hoppas på yngel hos sandlekarna då! Du ska inte slänga ut jullarna så du kan ta bort grottor och ersätta med sandområden? Så är chansen större du får lek på dem!
            Mitt Tanganyika-projekt
            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124408

            Kommentar

            • hlafk
              • August 2007
              • 202

              #96
              mja jag har funderat lite på nått sånt...men dom är relativt små nu alla fiskar så jag avvaktar lite, det ser ut att fungera bra nu, jag har tagit bort lite sten och byggt om lite till opch satt in lite vallisneria också (hemskt vad växter piffar upp ändå).
              men tanken är väll att jag om ett tag har större fiskar och att jag gör nånting då...
              tex ta bort en art eller kanske tar bort så jag bara har ett par julalr och ett par calvus osså dom andra eller kanske så tröttnar jag på alla dom här också och köper en haj istället vad vet jag
              Vad vet jag...

              Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

              Kommentar

              • hlafk
                • August 2007
                • 202

                #97
                Jaha nu var det ett tag sen sist igen...upptäckte idag dubbellek.

                Det är Callochromis Pleurospilus som leker, dom har pysslat såhär i vad jag vet 20 minuter nu. Och man kan se en något deformerad hakpåse på honan och hon tuggar så nog är det lek!

                Har även noterat lite annorlunda beteende på mina calvus, trodde ena honan var död först men hon är väldigt lättskrämd men oftast ligger hon bara utanför en snäcka och när man tittar lite snett in så sitter det ett antal ägg på väggen där inne. Så även här har vi lek!

                Jag låter nog alla leka och släppa ungarna vart dom vill så får jag se i framtiden när det blir lite större och bättre kullar om jag sparar nått då...

                Bild 1-3. Callochromis Pleurospilus - lek
                Bild 4. Clavushona vaktar
                Bifogade filer
                Vad vet jag...

                Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

                Kommentar

                Arbetssätt...