Projekt - "Multimediabaljan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hambli
    • December 2004
    • 508

    Ursprungligen postat av Guppy_nisse
    Jag gjorde som det stod på Haack´s PMDD sida, häll allt i en flaska, så jag antar att man ska göra det...

    Citat:
    "3. Mäta och måtta är inte Er grej, men fylla på vatten i en läskflaska och hälla i är enkelt."

    var stod det att man skulle hälla allt i samma flaska?

    Kommentar

    • Guppy_nisse
      • April 2003
      • 641

      Ursprungligen postat av hambli
      var stod det att man skulle hälla allt i samma flaska?
      Det kanske inte stod på orden, men det va så jag tolkade det... Och det är så det är i min lilla mix nu iallafall...

      Edit; Det står inte heller att allt ska blandas i separat flaskor...
      Senast redigerad av Guppy_nisse; 08 September 2007, 18:17.
      //Tobias
      DIY Is The Shit!
      Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

      Kommentar

      • Olivin
        • July 2006
        • 573

        Det är hursomhelst meningen att man ska använda separata flaskor för att undvika risken för utfällningar. Förbrukar du flaskan snabbt och förvarar den kallt minskar den risken. En del gör så, men som sagt det som garanterat funkar är att köra med olika flaskor.

        Lycka till, har följt ditt projekt med stort intresse och det ska bli kul att se hur det utvecklar sig!
        Medlem i VAAF www.vaaf.se

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          Hej

          Japp meningen är att man skall använda seperata flaskor, i de fallen man varit osäker har de flesta frågat men jag har nog tydlig gjort detta på sidan =O)

          Nu är det ingen större fara då du kör med micro+ att blanda dem i en flaska men rekomendation är

          Kno3 skall blandas i en egen flaska.
          Kh2po4 Skall blandas i en egen flaska.
          Micro + K2so4 i en flaska.

          eller när det är nutrisi

          Kno3 skall blandas i en egen flaska.
          Kh2po4 Skall blandas i en egen flaska.
          Citronsyra + Nutrisi + K2so4 i en flaska.
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            verkar lite lurigt, står lite olika överallt ju:
            pmmd.se:
            7 teskedar (35 ml) KNO3 blandas i en halvlitersflaska med vatten
            3 kryddmått (3 ml) KH2PO4 blandas i en halvlitersflaska med vatten
            2 teskedar (10 ml) NutriSI blandas i en halvlitersflaska med vatten


            1,Blanda 50 gram KNO3 i den första flaskan (ca 8 tsk)
            2,Blanda 8 gram KH2PO4 i den andra flaskan (ca 8 krm)
            3,Blanda den tredje flaskan med surt vatten t.ex batterivatten, tillsätt 1 tsk citronsyra och skaka om, tillsätt 2 tsk NutriSi/Mikromix (ca 8 gr) i den tredje flaskan och skaka igen
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • Guppy_nisse
              • April 2003
              • 641

              Oki, tur då att det inte är så stor fara för mitt paket att blanda... Måste säga att det ser rätt gott ut... Men det gör sig ifall det är något som går tok.. Jag kommer som sagt att hålla er uppdaterade...

              peterhaack; Ja, det kanske inte va i tydligaste laget, så jag smällde ihop allt, men det är ju tur att det inte är allt för stor fara då....
              //Tobias
              DIY Is The Shit!
              Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

              Kommentar

              • Guppy_nisse
                • April 2003
                • 641

                Idag blev det lite nytt i akvariet, städpersonal...! 8st Caridina gracilirostris - Näshornsräkor.
                Bifogade filer
                //Tobias
                DIY Is The Shit!
                Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                Kommentar

                • Guppy_nisse
                  • April 2003
                  • 641

                  Jaha, då har jag tagit ett beslut att göra en total mörkläggning av karet. Jag har en känsla av att jag har fått "infusorier" eller vad det nu heter, med tanke på att vattnet vägrar klarna efter ett X antal vattenbyten, utan det bihåller sitt mjölkiga utséende... Så nu ska jag låta det stå fram till lördag morgon iallafall innan jag tar av övertäckningen på karet för att se om det har hjälpt. Får hoppas på det bästa!

                  Bild 1; Karet inpackat i flera lager av handdukar, filtar etc...

                  Bild 2; Lekte lite med ljuset, stängde av 23 wattarna och lät enbart växtbelysningen vara på, blev en rätt så cool effekt...!
                  Bifogade filer
                  //Tobias
                  DIY Is The Shit!
                  Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                  Kommentar

                  • lmo
                    • June 2007
                    • 189

                    Fasen vad kul att följa alla projekt här på zoopet

                    Ska erkänna att jag liksom fiddan var lite allergisk mot neonljuset därför har jag inte följt tråden

                    Nu fick jag lite tid över och har läst igenom den måste bara säga kanonfint jobb, jag är impad av alla ideer och ditt utförande.

                    Måste även säga att du tar fina bilder, vad har du för kamera? Nu kanske det inte bara hänger på kameran om det blir bra bilder men ändå

                    Slicka i dig av allt beröm och fortsätt med det fina arbetet
                    mvh
                    LMO
                    Min Zoon

                    Kommentar

                    • Guppy_nisse
                      • April 2003
                      • 641

                      Ursprungligen postat av lmo
                      Fasen vad kul att följa alla projekt här på zoopet

                      Ska erkänna att jag liksom fiddan var lite allergisk mot neonljuset därför har jag inte följt tråden

                      Nu fick jag lite tid över och har läst igenom den måste bara säga kanonfint jobb, jag är impad av alla ideer och ditt utförande.

                      Måste även säga att du tar fina bilder, vad har du för kamera? Nu kanske det inte bara hänger på kameran om det blir bra bilder men ändå

                      Slicka i dig av allt beröm och fortsätt med det fina arbetet
                      Det finns många delade meningar ang neonljuset, en del gillart, en del inte.. Själv tycker jag att det är en del av möbeln, det är inte för utmärkande men ändå inte för deskret.

                      När det gäller idéer så får jag ständigt knäppa idéer, en del testar jag och en del blir det mycket grunnande på ifall det är värt att testa och en del blir tyvärr aldrig av... Jag har som sagt sett hela detta projekt som ett experiement från första början.

                      För övrigt så ska man inte dumma ett projekt ut ifrån små detaljer som man inte gillar.. Det kan ju faktiskt bli bra i slutändan..

                      Nja, bilderna kunde ha blivit mycket bättre, men tack vare vattnet så blir jag inte nöjd med mina bilder.... Jag vill ha kristallklart vatten innan jag blir nöjd med bilderna..

                      Till kamera har jag bara en Canon Digital IXUS 700 - 7,1megapixels
                      Men den duger iallafall..
                      //Tobias
                      DIY Is The Shit!
                      Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                      Kommentar

                      • Klinten
                        • July 2007
                        • 1313

                        - Gillar din inpackning av akvariet
                        * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                        Kommentar

                        • Guppy_nisse
                          • April 2003
                          • 641

                          Ursprungligen postat av Olof Loklint
                          - Gillar din inpackning av akvariet
                          Hehe, visst är den snygg?! Ska nog sätta på en ettiket också; "Öppnas tidigast efter Kalle Anka på Jul...!"
                          //Tobias
                          DIY Is The Shit!
                          Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                          Kommentar

                          • Klinten
                            • July 2007
                            • 1313

                            - Sitter du och vänta på svar i denna tråd?
                            * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                            Kommentar

                            • Guppy_nisse
                              • April 2003
                              • 641

                              Ursprungligen postat av Olof Loklint
                              - Sitter du och vänta på svar i denna tråd?
                              Haha, ja vet... Man kan nästan tro att jag gör det.. Men det brukar ploppa upp ett mail så fort man får svar, har hotmailen i mobilen också, så den säger till när det kommer ett mail... Ser man att det är från sin egna tråd kan man ju bara inte låta bli att titta vad någon har skrivit... Så ja... Hehe, man kan nästan tro att jag bor i datorn...
                              //Tobias
                              DIY Is The Shit!
                              Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                              Kommentar

                              • Helena_o_Mattias
                                • November 2004
                                • 378

                                måste säga jag är imponerad kör på !!! fick mig ett litet skratt dock då jag såg handukarna och inbäddningen av karet får mig att tänka på xbox360 handukstricket om man fått Red Ring Of Death hehe men säger bara fortsätt slunga upp bilder vill se mer
                                Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...