Kjells akvarier
Kollaps
X
-
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt -
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter saltKommentar
-
Ett foto till.
Jag har sågat till några "klippmoduler" och hängt upp provisoriskt. Det blev rätt hyfsat tycker jag - även om kortet blev väldigt platt pga av att blixten är slagen framifrån.
Nu kommer jag inte att kunna göra så mycket mer innan jag vet vad det blir som hamnar på gaveln längst in.
Jag har också specialbeställt 3 stora rötter från en grossist i Tyskland som jag förhoppningsvis har här inom ca 14 dagarKommentar
-
Det ser ok ut... Skall rötterna vara till höger? Ser lite tomt ut där just nu...
Var det de modulerna du hade beställt, eller har du ändrat dig? Du pratade ju om en specialbeställd bakgrund förut....?Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
-
Jepp och den kommer nog att få förbli där - den är förövrigt utplacerad enligt det gyllene snittet för att skapa balans i akvariet. Dock är det ju än så länge ingen balans direkt efterom det är tomt på högersidan.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kolla t.ex. på de "vågräta" små inbuktningarna i den "stående" stora stenen till vänster - dessa inbuktningar har jag i så hög grad som möjligt försökt anpassa till inbuktningarna i de bägge liggande stenarna till höger om den.
Samma princip med de "lodräta" inbuktningarna i de två liggande stenarna - dessa har jag försökt att få någorlunda så att de motsvarar varandra i de bägge stenarna
Angående gyllene snittet så har du ett bra exempel i nedanstående akvarium (tillhör Jesper Taustrup i Danmark). Här har det upprättstående stenen till höger placerats i det gyllene snittet - hade den inte funnits där så hade inte akvariet alls sett lika trevligt utAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Kjellan Hur bad du dig åt för att räkna ut med gyllene snittet vart stenen skall stå då?
Gyllene snittet är en spiral som aldrig tar slut va? som även finns med i nästan precis allt tex snäckans skal osv osv?
Nu när du har ett sådant fint kar så måste du ju lägga lite tid på det runtomkring också, du måste ju spika fast lampsladden i taket och vad gör tomten där till vänsterkan du inte posta en bild på bara han också
Senast redigerad av Fiddan; 15 July 2007, 23:39.skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.Kommentar
-
Kjellan Hur bad du dig åt för att räkna ut med gyllene snittet vart stenen skall stå då?
Gyllene snittet är en spiral som aldrig tar slut va? som även finns med i nästan precis allt tex snäckans skal osv osv?
Nu när du har ett sådant fint kar så måste du ju lägga lite tid på det runtomkring också, du måste ju spika fast lampsladden i taket och vad gör tomten där till vänsterkan du inte posta en bild på bara han också
Vad gäller elen så kommer jag nog inte heller att ha eltrådar stickande ut från dosan i taket eller i väggen heller när jag är klar. Belysningen blir det sista jag fixar till när jag vet hur inredningen skall bli.
Det är ingen tomte - det är en fisk. Det syns väl tydligtAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter saltKommentar
-
Vad läckert! Är jag lite efter eller är det ovanligt att du startar trådar och visar bilder på dina projekt Kjell? Hursomhelst kommer det blir roligt och spännande att följa!Kommentar
Kommentar