Björnsitsens projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • björnsitsen

    • December 2006
    • 136

    En mastig grenmal?

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6059

      Vad fina malar, Grenmalen är ju riktigt stor! Din sons akvarium ser redan bra ut. Det ska bli roligt att följa utvecklingen!

      Kommentar

      • björnsitsen

        • December 2006
        • 136

        Vi har redan utvecklat hans kar för han var inte nöjd. Jag håller väl med om att det saknades ngt. Nu har det blivit lite syren som hänger ner uppifrån och en rot fick flytta ut. Tror det blir fler ändringar framöver.

        Grenmalen är nog närmare 25cm?

        Ursprungligen postat av Nando
        Vad fina malar, Grenmalen är ju riktigt stor! Din sons akvarium ser redan bra ut. Det ska bli roligt att följa utvecklingen!

        Kommentar

        • björnsitsen

          • December 2006
          • 136

          Malawikaret börjar klarna oxå. Behöver lite mer fisk bara. Hämtar 3 Delfiner på söndag förhoppningsvis.

          Kommentar

          • björnsitsen

            • December 2006
            • 136

            Så hämtade 3 Delfiner som numera trivs i karet. Jag blev väldigt nöjd hur karet blev. Ska fixa lite bilder framöver. Reflekterar så mycket nu när det aldrig är mörkt ute…. Ska försöka fixa mörkläggningsgardiner till rummet så man kan se in i Karen tror jag….

            jag fick med två Princessan av Burundi när vi hämtade malarna. Tanken var att ha dom själva i 140L som jag har stående. Har länge varit sugen på Tanganyika och framför allt Princessor. På grund av allt stök med ommöblering och uppbyggnad av nya kar stoppade jag ner dom på chans i Malawikaret. Det har funkat än så länge och tror dom får gå kvar där ett tag. Jag vet att det är Tabu och att man kan bli bränd på bål av att blanda. Jag är själv emot det oxå. Men det ör intressant att se skillnaden i beteende mot Malawi. Princessorna har lagt beslag på en stor sten med en grotta under. Där håller dom sig. Malawina rör sig planlöst runt i karet hela tiden och håller sig mest runt öppningen där jag matar. När jag matar rör sig Princessorna inte långt från reviret utan väntar på att maten ska komma dit. Jag vet inte vilket kön dom har. Men dom håller sams och håller sig bredvid varandra hela tiden. Inget bråk alls. Säljaren hade ingen aning om dom hade lekt eller kön. Hade haft dom flera år med Amerikanska ciklider och malarna.

            Kommentar

            • björnsitsen

              • December 2006
              • 136

              Sonens kar som vi uppgraderat med lite Syrenkvistar och nån mer växt. Går in sig med några Gyppys och Ancistrus i nuläget. Ska i några Sajica och två Geophagus Red head senare samt en massa snygga malar

              Kommentar

              • björnsitsen

                • December 2006
                • 136

                Kommentar

                Arbetssätt...