Det här karet gillar jag verkligen! Kul att läsa och se bilder på dina olika akvarium!
Björnsitsens projekt
Kollaps
X
-
-
Ingen som har någon åsikt om filterlösning i Malawikaret? 375L med några bakgrundspaneler. Filtermaterial typ kuber av ppi 10 eller ytterfiltret?
har även funderat på en skiva ppi 10 som grovfilter innan insuget till ytterfiltret. Känns som ytterfiltret borde kunna gå ordentligt länge utan rengöring då…..Kommentar
-
Man kan ha åsikter att du ska ha ytterfilter och åsikter att du ska ha filtermatta bakom BTN bakgrund, så i slutändan handlar det enbart om vad DU vill ha! För båda lösningarna fungerar för att filtrera ditt akvarium... Kan du inte bestämma dig så är det väl lättast att börja med att köra ytterfilter (om du redan har ett förstås) och gillar du inte det så kan du gå över till att göra ett BTN filter.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
true…. Enda som gjorde att jag började fundera är att det liksom är slöseri med sånt stort outnyttjat utrymme😅. Och jag skulle isf kunna sätta över ytterfiltret i 900 baljan. Har ett Fluval fx6 i det nu. Det är ett långt akvarium så tänkte det kunde va bra med mer filtrering i andra ändan oxå…. Jag ska börja prova ut bakgrunden om nån vecka och får se sen hur det kommer passa ihop med allt!
Man kan ha åsikter att du ska ha ytterfilter och åsikter att du ska ha filtermatta bakom BTN bakgrund, så i slutändan handlar det enbart om vad DU vill ha! För båda lösningarna fungerar för att filtrera ditt akvarium... Kan du inte bestämma dig så är det väl lättast att börja med att köra ytterfilter (om du redan har ett förstås) och gillar du inte det så kan du gå över till att göra ett BTN filter.Kommentar
-
Karet börjar gå till sig lite och är väl rätt komplett med innevånare. Eventuellt ska jag komplettera med fler Rosentetror över tid. Men annat får komma före.
jag kommer inte överens med led belysningen och ska komplettera med lite spotlights som jag har liggande.
jag har börjat bygga upp Malawikaret nu och det känns jäkligt kul. Ska väl fyllas upp närmsta veckan tänker jag.Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like Bjornsitsen.Senast redigerad av björnsitsen; 08 December 2023, 22:43.Kommentar
-
-
Tack för alla fina kommentarer!
Jag har fixat vidare med Malawikaret. Nu är det inrett och det simmar några få fiskar i det. Ser fram emot att fylla på med fler. I nuläget är det 4 Golden och 2 röd zebra hanar(tror jag iaf). Ska i första hand försöka få tag på typ 5 zebra honor. Sen kanske några Golden till oxå. Sen får vi se om jag fortsätter med två arter eller satsar på en till.
gällande filterlösning så körde jag med ytterfilter med insug och utblås bakom bakgrunden. Går väl komplettera med lite filterkuber där bakom senare om jag vill….Kommentar
-
Nån vänlig själ som kan artbestämma dom två blå😅. Tänkte utöka beståndet lite…Kommentar
Kommentar