Björnsitsens projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • björnsitsen

    • December 2006
    • 133

    Dom är coola tycker jag! I dag möter jag upp en kille längs E4 och får en leverans av 5st Geophagus Winemilleri. En lite större variant än dom Red Heads som är på bilden. Har bestämt att Praktbotiorna får flytta och dom hämtas i morgon. Roliga fiskar men lite intensiva och passar inte in i biotopen. Börjar bli mycket fisk oxå…..

    Kommentar

    • björnsitsen

      • December 2006
      • 133

      Så då har jag hämtat några Geophagus Winemilleri. Tyvärr klarade en inte resan. 4st välmående individer i karet iaf. Mäktiga stora fiskar. Fick rensa ut lite i scapen för att göra lite simutrymme.

      Dom förra kungarna i karet Geophagus Tapajos Red head är uppenbart nervösa och stimmar som små tetror och är rejält nervösa
      Bifogade filer

      Kommentar

      • björnsitsen

        • December 2006
        • 133

        Som referens så är min Cacaduahanne inringad??
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6059

          Men jädrar, vilka monster! (Och vilken snygg kakaduahane, trots att han knappt syns bredvid jätten!)

          Kommentar

          • björnsitsen

            • December 2006
            • 133

            Ja plötsligt känns inte 920L så stort

            Kommentar

            • björnsitsen

              • December 2006
              • 133

              Sonen köpte 10 Guppys till sitt kar och redan är det fullt med yngel. En av dom blå räkorna har plötsligt blivit kolsvart. Och dom nya jordätarna spänner sig och kampar konstant. Inga allvarliga angrepp men det är iaf solklart fighter om revir och den eller dom honor som finns. Jag vet fortfarande inte om det är en eller två honor kvar i livet…. Verkar iaf som den största hanen eventuellt roffat åt sig båda honorna… han står och vaktar ett litet område och håller dom två bakom sig medans en annan försöker komma in…. Så det är livat i akvarievärlden.

              själv har jag svårt att släppa tankarna om Tanganyika även om jag valde bort det i 180 karet för Sajicorna. Svårt sugen på Princessor eller kanske Jullar. Men verkar svårt kombinera Princessor med annat i små kar. Och ngt stort har jag inte ledigt i nuläget. En tanke på sikt är att byta Malawi mot TA.

              Jag ska ut på tur snart igen. Hämta ett nytt kar. 180x60x60. Det blir inte fler utan kommer byta ut 375an. Sonen har lyckats förhandla till sig det. Så Malawi får flytta till större Lya….

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6059

                Vad roligt med ett nytt, jättestort, kar! Ska bli skoj att se hur du inreder det!

                Kommentar

                • björnsitsen

                  • December 2006
                  • 133

                  Ja det blir kul! Det kommer ju bli ett Malawi till en början iaf. Sen får vi se hur sugen jag är på Tanganyika om jag växlar över dit. Jag har mkt olika paneler och stenbakgrunder liggande så kommer sannolikt använda dom och sen bygga upp lite stenrösen med natursten. Jag ska hämta 3 ytterfilter samtidigt med karet och även en del fisk längs vägen. Bland annat ett gäng coola malar. Även 2 Princessan av Burundi. Är ett kar som ska tömmas så passar på att prova dom i mitt 140L. Det är två stycken men okänt om det är ett par eller samma kön. Det kommer absolut att märkas i ett så litet kar iaf så spännande att se.

                  Kommentar

                  • björnsitsen

                    • December 2006
                    • 133

                    Sonen ska få överta mitt gamla 375L. Planeringen pågår redan…. #torrinredning….
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Det där är en underbar fas! Kul att se!

                      Kommentar

                      • björnsitsen

                        • December 2006
                        • 133

                        I helgen gjorde vi en 13-timmars resa söderut och kom hem med fullpackad bil och släp. Hämtade ett 680L med möbel och en massa tillhörande prylar. Bland annat 3 ytterfilter modell stor och två flyttkartonger med prylar. Sen stannade vi till på väg hem och köpte 6 nya malar och ett par princessor. Vi fick även tömma det 720 kar som dom bodde i på växter och rötter. Några ordentligt stora mangroverötter och massa Anubias bland annat.

                        hade extrem tur som hittade så många roliga malar på ett och samma ställe. Blue Phantom, Green Phantom, Kaktus, Royal, leopard samt en grenmal modell stor.

                        Nu är det kaos hemma med prylar överallt och två akvarium som är i uppstarten. Sonen inreder mitt gamla 375 för Sa och jag det nya 680 för Malawi. Ska prova ha Princessorna med Malawi tills 140L kan göras iordning för dom.

                        Kommentar

                        • björnsitsen

                          • December 2006
                          • 133

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6059

                            Vad roligt att höra om nya kar och fiskar! Det låter som ett mycket positivt kaos! Posta gärna fler bilder, det är alltid kul att se vad du (och sonen) hittar på ?

                            Kommentar

                            • björnsitsen

                              • December 2006
                              • 133

                              Green Phantom med ett gäng Sajica yngel.

                              Kommentar

                              • björnsitsen

                                • December 2006
                                • 133

                                Sonens nystartade 375a. Eheim Pro ytterfilter, några paneler som är kvar sen förra bygget. Bara sniglar än så länge. Väntar på fisk.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...