Discus akvarium 720 Liter =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    Har du möjlighet att ha scalarerna i ett annat kar? Låter som att discusarna mår bättre utan dem.

    Kommentar

    • smajlet
      • January 2018
      • 1374

      Ursprungligen postat av Inger H
      Så tråkigt med Discusarna Smajlet, ser att någon har tuggat på en stjärtfena också, är det någon av Skalarerna?

      //Inger
      något sådant tror jag, scalarerna blir inte snälla av att lägga sin rom. då är dom på huget.

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Ursprungligen postat av Nando
        Har du möjlighet att ha scalarerna i ett annat kar? Låter som att discusarna mår bättre utan dem.
        i dagsläget så är det nog bättre att göra sig av med scalarerna tyvärr, då jag haft dom sen dom var små gulliga stimfiskar =)

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          Kanske är en kille som kommer och hämtar scalarerna under morgondagen.

          Den Enna diskusen som såg small och tråkig ut är framme och äter, dom andra är åxå framme och visar sig.

          Ändrade lite i akvariet.

          Sänkte ner den stora roten och plockade bort den på höger sida.
          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        88037CEC-9DCB-445E-A7CD-3D2C212CFBFE.jpeg Visningar:	0 Storlek:	445.0 kB ID:     	2408920

          Hoppas verkligen han hämtar scalarerna.
          Sålda för 300kr.

          Det kändes lite men vill bara mina discus väll

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6059

            Hämtade han scalarerna? Förstår att det måste kännas tråkigt att göra sig av med dem men förhoppningsvis mår dina discusar bättre då. Hur går det för de mörka och smala discusarna?

            Kommentar

            • smajlet
              • January 2018
              • 1374

              Ursprungligen postat av Nando
              Hämtade han scalarerna? Förstår att det måste kännas tråkigt att göra sig av med dem men förhoppningsvis mår dina discusar bättre då. Hur går det för de mörka och smala discusarna?
              Han hörde inte av sig igen.
              Dom tyckte det var långt att åka 4 mil för att hämta dom.

              Diskusen som ser tråkiga ut är nyfikna och äter lite
              mvh

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                För hoppningsvis kommer en kille från Uddevalla och hämtar scalarerna på onsdag.

                Börjar bli tomt på växter i karet nu, har rensat ut rejält med växter

                Mera simyta åt diskusen

                Klicka på bilden för större version

Namn: FDC30009-07FA-4523-B87F-EA609BC6C49D.jpeg
Visningar: 158
Storlek: 451,5 KB
ID: 2409034

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6059

                  Oj, vad du har rensat på växter. Hoppas du blir av med scalarerna nu.

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Den här diskusen kan inte ha många dagar kvar
                    Klicka på bilden för större version

Namn: FE769170-2B47-41C8-AD4E-7D4179D6ACC5.jpeg
Visningar: 189
Storlek: 304,8 KB
ID: 2409129

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Oj, vad du har rensat på växter. Hoppas du blir av med scalarerna nu.
                      Jag hoppas verkligen killen som ska komma imorgon inte får förhinder.

                      Hade ju en annan som var intresserad men hörde inte av sig.
                      Så jag bestämde med killen som kommer imorgon.

                      Då hör plötsligt killen från helgen av sig och undrar om det är ok att komma idag.

                      Tröttsamt att sälja saker när dom velar så.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6059

                        Ja, det kan verkligen vara tröttsamt att sälja saker.

                        Discusen på bilden ser verkligen dålig ut. Du ska inte ta och göra pinan kort?

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Ja, det kan verkligen vara tröttsamt att sälja saker.

                          Discusen på bilden ser verkligen dålig ut. Du ska inte ta och göra pinan kort?
                          Jag hade hoppats på att den kommer fram mer när scalarerna är borta.

                          Den är framme vid rutan när man kommer fram och är på maten lite.

                          Så jag vill avvakta lite till för att se om det blir förändring.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            På något konstigt sätt är diskusar båd känsliga och tåliga på samma gång, de blir lätt sjuka om något litet är fel, men när de är sjuka känns det som de kan komma tillbaka med rätt vård.

                            Äter den är det ju hoppfullt men något stämmer ju inte då de är mörka och står i ett hörn. Med tanke på att du hade flera som var väldigt smala skulle jag nog flytta dessa och mata på ordentligt så de kommer ikapp de andra. Tänk på vattenbyten bara, lite högre temperatur brukar ju också göra susen. Det som brukar vara förödande är att vänta och inte göra någonting.

                            Att sitta och titta på fisken varje dag, titta på varje diskus för sig liksom, är nog det bästa råd jag kan ge då märker du tidigt om någon håller sig undan eller magrar av. Utåt från dina pigga friska diskus och tänk så skall de här också se ut.

                            Lycka till

                            Kommentar

                            • smajlet
                              • January 2018
                              • 1374

                              Scalarerna hamnade hos helt rätt man

                              Han hade lika mycket akvarium som en mindre butik har
                              Han var medlem i akvarieföreningen i göteborg åxå

                              Troligen samma som du är Thomas.

                              Så nu är det inga vilda fiskar som slås om matten.

                              Diskusen som var värst har nu gömt sig bakom förfiltret i akvariet

                              Har ju inte möjligheter att plocka ur någon fisk nu, jag har sålt av det mesta jag hade i akvariumväg.

                              Har ett tretioliterskar men det käns väldigt litet.

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                En av tre vågar sig fram det är den mindre cobolten.

                                Klicka på bilden för större version

Namn: 3CA4B13C-9D85-46B2-B760-9AC0F274BA81.jpeg
Visningar: 166
Storlek: 323,0 KB
ID: 2409173
                                den är inte så mörk igentligen. Det är vinkeln mot ljuset som gör det orättvist

                                Kommentar

                                Arbetssätt...