Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Hej! Du som har koll på apistogramma! Vart köper man det bäst i Stockholm. Har såklart tänkt på lagret, men tänkte om du hade nåt annat insidertips?
    Återfallsakvarist.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg

Ja, då är jag med på noterna.
      Apistogramma Atahualpa blir ganska stor, speciellt hanarna som kan närma sig decimetern om karet har rätt förhållanden. Detta är också en Apistogramma som i jämförelse med mer timida apor är relativt aggressiv, alltså lite mer bitsk mot artfränder och annan fisk som finns i karet - det har du säkert redan märkt.
      Stora ytor är att föredra så att honornas kringvandrande revir vid yngelvårdande kan hållas med rejält utvidgade gränser, det var därför jag funderade på den andra honan och hennes beteende.
      Jag tycker du har lyckats fantastiskt fint med denna, lite mer krävande Apistogramma.
      Om det är någon här på forumet som fixar vildfångade Apistogramma Atahualpa, så är det du, Nando!
      Ja, vi får se hur det går. Om det blir bråkigt mellan honorna har jag ju möjlighet att flytta en eller fler apor till storkaret. Kanske att alla tre får gå där på sikt ändå när det är omgjort. Det är bra att ha en reservplan

Kommentera

Ursprungligen postat av ampe Visa inlägg
        Hej! Du som har koll på apistogramma! Vart köper man det bäst i Stockholm. Har såklart tänkt på lagret, men tänkte om du hade nåt annat insidertips?
        Jag har tyvärr inga insidertips. Köper alla mina fiskar från lagret. När det gäller Apistogramma har jag ibland fått beställa från deras lista och så har fiskarna kommit en tid senare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg

Jag har tyvärr inga insidertips. Köper alla mina fiskar från lagret. När det gäller Apistogramma har jag ibland fått beställa från deras lista och så har fiskarna kommit en tid senare.
          Attans! Jag tänkte det kanske fanns nån liten obskyr djuraffär nånstans som helt otippat råkade ha massor av apistogramma hemma för att personalen gillar dem. Då får jag åka till lagret o spana igen! Men sist kom jag ju hem med 3 oplanerade malar istället!
          Återfallsakvarist.

Kommentera

Haha, det kanske finns en sådan butik som jag har missat! På Lagret har de ju alltid en hel del apor inne men kolla deras fisksöklista på hemsidan också - det går att beställa fler sorter än de som finns i butiken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
              Haha, det kanske finns en sådan butik som jag har missat! På Lagret har de ju alltid en hel del apor inne men kolla deras fisksöklista på hemsidan också - det går att beställa fler sorter än de som finns i butiken.
              Ja jag kollar deras listor var o varannan dag, mest malar såklart men även allt från apor till fiskar jag inte ens vill ha. #knäpp
              Återfallsakvarist.

Kommentera

Sparar...
              X