Håller med de andra, blev riktigt riktigt bra. Bra att du var envis och inte gav dig innan du blev nöjd!
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Efter att ha ägnat lillkaret rätt mycket utrymme i tråden på sista tiden borde jag väl skriva något om de andra karen också. I nanot händer inget utöver att de gula räkorna förökar sig. Det är positivt eftersom jag vill ha ett gäng sådana i lillkaret och slipper köpa.
I mellankaret har Inkaynglen vuxit. De är fyra-fem cm nu. I augusti/september flyttar de hemifrån. Fjärilsparet mår bra. Det blir inte alls samma typ av jagande på honan nu som det kunde bli i lillkaret när de var i ”otakt”. Här finns mer plats och fler andra fiskar att sprida aggressionen mellan. Boliviantanterna får ta en del kaxande från både herr och fru fjäril. I samband med att ynglen flyttar hoppas jag kunna fiska upp och lämna bort ancistrusen och siameserna. Sedan ska jag fokusera på fjärilsciklider i detta kar och på sikt inreda mer efter deras behov.
Storkaret har varit igång i nästan exakt ett år nu. Det tuffar på utan problem. Inkorna munruvar igen och scalarerna har rom. Kakaduorna leker ibland men det är svårare att se resultatet eftersom honan har valt stenpartiet långt in i karet som lekplats. Då och då ser jag små yngel. Ett yngel har vuxit upp. Tyvärr är det en hane. Tror att en vuxen hona har dött också för jag ser bara en. Så nu har jag tre hanar och en hona vilket väl inte är optimalt men funkar. Den dominanta hanen håller undan de andra två väldigt effektivt. När honan dör kommer jag nog att testa en annan sorts apisar. Jag uppskattar verkligen kakaduorna men vill, på sikt, pröva på något nytt.
Kommentar
-
Hänt mycket här sen jag hade möjlighet att titta in, men det blir en till alltMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
Kommentar