Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ICC
    svarade
    Nandos foto gillas. Hoppas du fick ta i lika stark fjärilsgen som dina förra

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Japp, det har blivit en del tittande på mina nya ! Nu släcks dock mina kar så jag får fota imorgon.

    Vad bra att du fick tag på amanoräkor! Och väldigt bra att du skriver i olika trådar - jag gillar att läsa nya inlägg!

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Jättekul Nando! Då sitter du där ikväll och tittar på dina nya fjärilar och räkor antar jag. Jag gör det samma nämligen. Eller nästan samma. Köpte själv amanoräkor men inga fiskar idag. Kan du snälla lägga upp lite bilder? Alltid kul att se andras bilder tycker jag.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Amanoräkorna var till lillkaret. Gillar räkor och amanos är även hyfsade algätare.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Idag har jag varit utanför Akvarielagret och handlat! Ringde in min beställning, swishade betalningen och hämtade sedan upp en välpackad kasse utanför butiken. Smidigt och smittfritt! Jag har ju fortfarande symtom och vill inte riskera någons hälsa.

    Förutom levande- och frysfoder köpte jag amanoräkor och några ytterligare fjärilar. Jag har tagit bort hanen som åkte på stryk, han blev inte bättre tyvärr, och behövde nu jämna ut könsfördelningen lite eftersom en av de nya honorna lekt med den gamla honan. Vi får se hur gruppen utvecklas.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Plejaderna!

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Hoppas på att du blir symptomfri snabbt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag håller på att bli tokig av uttråkning hemma. Längtar verkligen efter att gå tillbaka till jobbet men väntar ut mina två dagar som symtomfri först. Ett kort tag övervägde jag faktiskt att spontanköpa dvärgkulfisk till mitt nano. Men jag har besinnat mig nu. Nanot är för litet för fisk. Och jag vill inte ha dvärgkulor.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Okej, tack!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Jag har haft dem i ett 150 liters med flytväxter som täckt halva ytan. Har också haft dem i ett 105 liters med väldigt tät växtlighet från botten till flytväxter. Det funkade bäst i 150 liters. Jag tror att ditt 120 liters bör funka bra. Kan bara hanarna stundtals komma utom synhåll för varanda så ska det funka.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hm, blir nog viss väntan på att få smyckestetrorna. De avvaktar med att beställa från Ruinemans några veckor nu och på Imazo fanns inga inne för tillfället.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det tycker jag med! Men tror du att 120l blir för trångt för dem? Kanske borde de gå i mellankaret ändå...

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ska bli hur spännande som helst

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj då, nu har jag visst råkat mejla iväg en beställning på 12 stycken nannostomus mortenthaleri. Så kan det gå

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: A8313374-3072-466D-9C91-C335208D4E8E.jpeg
Visningar: 213
Storlek: 530,0 KB
ID: 2415028 Så här ser det ut efter att en massa växter rensats bort.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...