Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Otroligt vacker med sin röda färg Johan (jag älskar rött i alla dess former)

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Det är väl schysst med litet huvud, det har säkert många fördelar. Huvudstorleken varierar bland regnbågar, dessa ligger i mittenligan. Här är en bild på dem som fullvuxna.



    /Johan
    Senast redigerad av Marten64; 11 November 2016, 15:03.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    va fina dom är så där små.. innan kroppen växer och huvet blir så litet

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Lägger in en bild på en av mina senaste Regnbågar, Melanotaenia Parva. Hoppas och tror att de kommer färga ut än mer och starkare när de blir lite äldre och större, de är endast ca 5 cm. Har tre honor och tre hanar.

    .

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    det ser lite kallt ur, men du gör det tappert =D för ett fotot i vart fall.. den där dammen kommer bli helt suverän... då den har så mycket med sig av stenen som fanns där naturligt =D

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Dammen är redan mycket populär, kanske inte helt oväntat





    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag beundrar er alla som har så fina dammar, vilket jobb det måste vara - först att gräva med allt vad det innebär, sen att ha kunskapen att sköta om den :-)

    //Inger

    Det värsta är att jag inte har kunskapen (ännu) och det är delvis anledningen till denna slowstart.
    Senast redigerad av Marten64; 12 September 2016, 21:20.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Kommer du att ha växter i dammen innan dess?
    Nej det har jag inte tänkt men det kanske jag borde för att undvika allt för mycket alger. Jag får återkomma med besked.
    Senast redigerad av Marten64; 12 September 2016, 21:28.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo

    Till våren/sommaren ser jag framemot att få se den live på en zoopet-träff/ Gcas träff
    Ja, så får det bli.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag beundrar er alla som har så fina dammar, vilket jobb det måste vara - först att gräva med allt vad det innebär, sen att ha kunskapen att sköta om den :-)

    //Inger


    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Tack för er positiva respons. Visst är det en heldel tuffa arbetstimmar nerlagda men jag har haft god tid på mig och jobbat med dammen då jag haft tid över. Nu kan jag mer eller mindre andas ut eftersom mitt mål för i år var att få i vatten och det blev gjort innan kylan kom. Nu kommer jag färdigställa marken runt dammen, först nästa år blir det fisk och filter.

    /Johan
    Kommer du att ha växter i dammen innan dess?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Tack för er positiva respons. Visst är det en heldel tuffa arbetstimmar nerlagda men jag har haft god tid på mig och jobbat med dammen då jag haft tid över. Nu kan jag mer eller mindre andas ut eftersom mitt mål för i år var att få i vatten och det blev gjort innan kylan kom. Nu kommer jag färdigställa marken runt dammen, först nästa år blir det fisk och filter.

    /Johan
    Till våren/sommaren ser jag framemot att få se den live på en zoopet-träff/ Gcas träff

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Ser fint ut. Kommer blir bra

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    Servfram emot se mer om den

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Tack för er positiva respons. Visst är det en heldel tuffa arbetstimmar nerlagda men jag har haft god tid på mig och jobbat med dammen då jag haft tid över. Nu kan jag mer eller mindre andas ut eftersom mitt mål för i år var att få i vatten och det blev gjort innan kylan kom. Nu kommer jag färdigställa marken runt dammen, först nästa år blir det fisk och filter.

    /Johan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...