Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tanteva
    svarade
    jätte fina guld skimrande å inte så stora knicksar till det lilla huvet =D jag håller helt klart på att vänja mig =D

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade

    Två kompisar Melanotaenia Boesemani och Melanotaenia Splendida den ena från Nya Guinea den andra från Australien.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Mysteriet här på Zoopet är ju att inte fler väljer att ha dessa lyckliga skönheter.
    Traditioner är starka, kanske var det pappa eller den tuffa killen i kvarteret som inspirerat till akvariehobbyn. Då och nu gäller ciklider, tetra och guppy, vilka iof sig är mycket fina.....

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    ursnyggt =D
    Tack.
    Jag har faktiskt redan planer på att bygga ut dammen.....

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så vackert det blivit! Gissar att du hänger en del där. Blev det så mysigt att ha damm som du tänkte?
    Det är faktiskt bättre än vad jag tänkte, dels har resan/byggandet som det så ofta är varit härligt och på köpet tar vi tag i och får ordning på en del av trädgården som bara varit en börda.
    Till en början var jag även skeptisk till att bara kunna se fiskarna från ovan, kunde det vara något? Det är det verkligen och Koifisken är mycket roande, jag handmatade dem redan efter cirka två veckor och har säkert växt 5-6 cm på de två månader jag haft dem. De är riktiga kelgrisar. Damm rekommenderas.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Parva är mycket vacker men även den har sina tristare stunder, yrvaken, osminkad och kanske rent av bakis....

    Trött Parva


    Glad Parva
    Mysteriet här på Zoopet är ju att inte fler väljer att ha dessa lyckliga skönheter.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    ursnyggt =D

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Så vackert det blivit! Gissar att du hänger en del där. Blev det så mysigt att ha damm som du tänkte?

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Nu blommar det åter i dammen, efter att den Gula näckrosen blommat ut.

    Mats Vattenhyacinter kommer fint i mängd.

    Vattenaloe eller Dyborre.

    De vackra blommorna luktar skunk och har riktat in sig på flugor som pollinatörer.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Parva känns som ett givet val. Ursnygg!
    Parva är mycket vacker men även den har sina tristare stunder, yrvaken, osminkad och kanske rent av bakis....

    Trött Parva


    Glad Parva

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Parva känns som ett givet val. Ursnygg!

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    ja mycket =D

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Är det hälsosamt när ens nattduksbord ser ut så här?



    /Johan
    Absolut

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Är det hälsosamt när ens nattduksbord ser ut så här?



    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Riktigt snygg damm!!!! Har du inte funderat på musselblomman i din damm? Den förökar sig snabbt och flyter runt så där trevligt! Blir det för mycket är det lätt att bara rensa lite...
    Tack så mycket! Jag hade musselblommor tidigt i våras men då var det nog lite för kallt och näringsfattigt i dammen. Jag hade inga fiskar då. Jag får göra ett nytt försök, jag har dem i akvariumet.
    /Johan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...