Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • åheim
    svarade
    Riktigt snygg damm!!!! Har du inte funderat på musselblomman i din damm? Den förökar sig snabbt och flyter runt så där trevligt! Blir det för mycket är det lätt att bara rensa lite...
    Senast redigerad av åheim; 12 June 2017, 20:30.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    hualigen så fint det vart =D

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Det kan du lita på att de gör. De sprider sig fint och välter inte, när de kommer igång med sina breda rotsystem.
    Tror det var en bra idé att sätta dom i en klunga, så har du liksom samlat ihop dom nu till en början - sen skall du se.
    Riktigt roligt att kunna bidra till ditt fantastiskt fina dambygge. Skall bli kul att se hur det utvecklar sig!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Tack för Vattenhyacinterna Mats! Än så länge hamnade de på den grunda delen av dammen i ett knippe. Jag band ihop dem med ett snöre, förhoppningsvis snor rötterna sig samman så de kan glida ut på de djupare delarna utan att välta.



    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    fin hund i vart fall ser söt ut å som om den var full av spring =D

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    det är ju bra när det stänker lite på ormbunkarna lite hela tiden =D just dom där tvis väl när det är lite halvskugga å lite lagom vått.... men endel gillar ju stark sol å torka med ... jag kan ju ha fel ;-) Fin hund, ser ut som en blandning mellan king chavalier spanniel å en bordercollie på nå vis =D
    Nedrans fint blir det i vart fall... sitta där en jummen sommarkväll å njuta av mat å dryck... eller bara läsa en bok =D
    Det är en Hollänsk Kooikerhondje, vall och gårdshund. En underbar hund.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Vad skönt att få lite motion

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    det är ju bra när det stänker lite på ormbunkarna lite hela tiden =D just dom där tvis väl när det är lite halvskugga å lite lagom vått.... men endel gillar ju stark sol å torka med ... jag kan ju ha fel ;-) Fin hund, ser ut som en blandning mellan king chavalier spanniel å en bordercollie på nå vis =D
    Nedrans fint blir det i vart fall... sitta där en jummen sommarkväll å njuta av mat å dryck... eller bara läsa en bok =D

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Idag har jag lagt några timmar på att få till stenläggningen runt vattenfallet samt att dölja/gräva ned elkablarna.



    Vår hund Triton är intresserad och följer dammbygget, här är han lite regnblöt.



    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    så stort är det tyo 400 eller mer det där ? ... det är fint ... lagom med plantor =D
    Tack, det är 720 l, 200x60x60.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    så stort är det tyo 400 eller mer det där ? ... det är fint ... lagom med plantor =D

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ok - nu ser det ännu bättre ut

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ser trevligt ut, men skulle gärna sett lite fler höga växter vid gavlarna
    Bilden du kommenterade tog jag på kvällen, då under cirka en timma är endast den lite kortare belysningen igång och utkanterna av karet är mörkt.



    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ser trevligt ut, men skulle gärna sett lite fler höga växter vid gavlarna

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade


    Alla nöjda efter vattenbyte och stundande långhelg. Gamlingarna i karet har fått sällskap av sex yngre Glossolepis Wanamensis.

    /Johan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...