Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av cambru
    Du har ett väldigt fint kar och fiskar i solljus tycker jag är något av det vackraste som finns!
    Tack! Ja det är verkligen mycket fint med en stunds solljus, tyvärr är det på kvällen strålarna når mitt akvarium. I och med att jag har Regnbågar hade det varit fint med lite morgonstrålar då de är som mest utfärgade och på gång. Visserligen verkar kvällsstrålarna få dem att gå igång ett andra pass.

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Du har ett väldigt fint kar och fiskar i solljus tycker jag är något av det vackraste som finns!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Tack Inger! Men vägen dit har varit tuff, två längre mörkläggningar, ett slängt Avenboksträd, Algin-extra och ett antal täta vattenbyte.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Oj, en tuff väg...

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade


    Glossolepis Wanamensis i solljus.




    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Så snyggt karet har blivit Johan

    //Inger
    Tack Inger! Men vägen dit har varit tuff, två längre mörkläggningar, ett slängt Avenboksträd, Algin-extra och ett antal täta vattenbyte.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    https://youtu.be/tgZb_IzkUvI

    Även i det mindre karet råder balans, jag skall snart plocka bort de större snabbväxande växterna.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Så snyggt karet har blivit Johan

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade


    Även i det mindre karet råder balans, jag skall snart plocka bort de större snabbväxande växterna.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Mina Koi som övervintrat i ett förråd mår fint. Idag fick de två nya fjällösa kompisar. Jag funderar på att bygga ut dammen med några kvadrat/kubik.






    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av hivemindhermit
    Spännande landskap du fått till! Det är fascinerande att se vilken otrolig variation folk åstadkommer i sina kar... Det är precis som med trädgårdar, trots att vi jobbar med samma grundprinciper och -element blir det helt olika stil och uttryck.
    Helt sant så är det verkligen. Skönt att karen är små och behändiga, ibland är det tufft att klippa gräs, häck och rensa ogräs....

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Det är en riktigt snygg scape i det karet. Gillar speciellt att du hållt dig till kerritetrorna och trädet är häftigt och fint!
    Tack! Kul att du gillar det. För tillfället ändrar jag om i karet, jag fick tyvärr ingen ordning på Avenboksträdet, jag hade problem med alger och utfällningar och fick slänga det. Tror det var för mycket färsk ved i liter kar.... Nu blev det köperötter istället, den på bilden ovan tänker jag skall vara en typ av hamlad Pil. Kerritetrorna är jag riktigt nöjd med, vackra och tåliga.

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Det är en riktigt snygg scape i det karet. Gillar speciellt att du hållt dig till kerritetrorna och trädet är häftigt och fint!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade


    Kerritetra...för oss som gillar rosa.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • hivemindhermit
    svarade
    Spännande landskap du fått till! Det är fascinerande att se vilken otrolig variation folk åstadkommer i sina kar... Det är precis som med trädgårdar, trots att vi jobbar med samma grundprinciper och -element blir det helt olika stil och uttryck.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Äntligen börjar jag få stabilitet i mitt 140 kar. Jag hade alldeles för bråttom inledningsvis och åkte på en rejäl grön algblomning troligen orsakad av höga mängder ammonium.

    Efter en mängd vattenbyte och en tre dygns lång total mörkläggning har jag nu sedan några veckor stabilitet i akvariet.



    /Johan


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Snyggt kar och bilden är bara så himla fin

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    det är inte bara dammar du gör vackra det är kar med =D vart ju kanon det där =D

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...