Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    jag har gjort som han gör över sand med... rört runt å sugit där det vart dimmigt... men det snurrar iväg med strömmen så det är snart över allt =P

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Om du nu inte sköljde sanden så blir det ändå allt mindre sand-damm så småningom. Det skapas inte nytt "damm" utan det du ser i karet är det som fanns med när du hällde i det. En dag är det slut. Ge dig inte nu Eva. Juni 2019 kommer det banne mig att vara kristallklart! ;-)
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        ha ha ha du är väl för söt =D

        men anfående snäck döden så tror jag det beror på för lite rörelse i sanden... mer snäckorsom gräver å våga satsa på häxmal iaf då =P

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Sedan ingen ståltråd i karet Eva. Aja baja.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            okej då jag får väl använda sytråd då =P
            attans jag inte kan använda min tiger tråd den är ju vaxad =P men den är stark =D

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Det var några sidor att läsa ikapp här. Och många bilder! Vad fint det ser ut.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                tack =D

                Kommentar

                • Gurkguppy
                  • April 2016
                  • 6

                  Ang guppys
                  Jag har ett 100l akvarium och detta är mitt första egna jag har 1 mal och 5 guppys jag vet dock inte hur mång guppys jag kan ha i mitt akvarium (behöver svar)
                  Jag har 2 hanar och 3 honor en av dom är redan "gravid" men då undrar jag hur många ungar guppys brukar få förstår att det är olika men jag kan ej så mycket hehe
                  Jag såg på youtube att guppys fick 50 st yngel per hona!? Kmr det gå i mitt 100l
                  Vore glad om någon kunde svara på alla mina frågor

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    hej gruk guppy nu vart detta postat i fel tråd =) Jag kan inte så mycket om just guppys men kanske kan du kopiera å klistra in dina frågor på underrubriken för just guppys

                    Men du har gott om plats för fler guppys det kan jag iaf förstå =) det kommer nog gå fint där i 100 liter =)

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      Uppdatering på lowtech 54an ;

                      Det går framåt, nu efter en vecka ser man att växterna börjar få näring och så sakterliga börjat växa både här å där =D
                      Efter det att den andra honan vart så stressad där inne och det nu vart 2 hanar å 1 hona verkar inte vart ett dåligt beslut. Det rullar på fast den något udda gruppen på 3 är där. Frågan är om hon kan komma tillbaka efter lite vila, när det växt till sig bättre kanske när det finns mer att gömma sig bakom. Dom äter alla 3 så alla får mat trots allt annat =)
                      Reflektor var ett bra inköp för jag tror det gjorde väldigt mycket för växterna, vilket jag antar är viktigt för det nya kretslopp som skall bli där i. Inte vill jag suga upp en massa bajs heller, då får dom ju ingen näring. Jag vill få det till att nyttobakterierna bryter ner det och att växterna ta vara på näringen, utan så mycket spill. Men jag kan ju vara ute å segla på djupa vatten om hur det funkar ;-)

                      Båda hanarna är spretiga å fint svarta om nosen, och kämpar vidare om en donnas gunst. Frågan är om det ens blir någe, hade vart kul. Men det som sker det sker.

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        jag sitter här å gapar... i förrgår fann jag de andra honan död i 114 .... och hade lite sorg för detta.
                        Idag när jag ser in i lowtechen så ser jag hur det rör sig lustigt vid vattenytan.... då jäklar är det yngel där.. 10 dagar ny start... å yngel.... gap gap gap

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          infusorier kan det vara det jag fått i mitt 114 kar... hmm grumligt och med partiklar.... hmm jag har nog tänt för länge så jag tar det som orsak...
                          men vad är det egentligen ? skall jag ta det vattnet och hälla i där jag just upptäckt yngel...då hört det är yngel mat

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            jadå fanns yngel idag med =D mindre bubblor men yngel finns det kvar =D

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av tanteva
                              infusorier kan det vara det jag fått i mitt 114 kar... hmm grumligt och med partiklar.... hmm jag har nog tänt för länge så jag tar det som orsak...
                              men vad är det egentligen ? skall jag ta det vattnet och hälla i där jag just upptäckt yngel...då hört det är yngel mat

                              Bild skulle vara bra!

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av tanteva
                                jag sitter här å gapar... i förrgår fann jag de andra honan död i 114 .... och hade lite sorg för detta.
                                Idag när jag ser in i lowtechen så ser jag hur det rör sig lustigt vid vattenytan.... då jäklar är det yngel där.. 10 dagar ny start... å yngel.... gap gap gap
                                Grattis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...