Jobbakvariet - mitt asienkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Undrar hur det gick med bärhjälpen? Han kanske gick till gymmet istället för att skaffa bärhjälp.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Det är min son som hjälper till. Urstark kille. Jag har redan karet i bilen som står 3 meter från fönstret men tar den bilen och hämtar honom vid tåget kl. 15:20. Vi bollar in karet på jobbet, sliter av kartongen, ställer upp karet, klart. Men nu shoppar jag plantor, limklämmor etc. etc. Så att jag kan kicka igång det hela. Möjligen släpper jag i några regnbågar om jag hinner.
      Det bökiga är ju när karet står på golvet. Man kan tycka att 50 kg inte är mycket, men de första 2 centimetrarna var lite stånkiga. När man väl går med karet är det ju enkelt. Men karet är ju extra bökigt nu i kartongen. Så fort man plockar ur det går det lättare.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av ElinR
        Gott att det löser sig [emoji4] Här blir det en tur till Hornbach för att köpa färg [emoji19] och glo på deras discusar [emoji1].
        Hoppas du fotar en massa också så vi andra kan följa med i skaparprocessen. Känn ingen press nu [emoji6]
        Tycker du ska glo länge på diskusarna och tänka ....en dag är ni mina....
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • ElinR
          • September 2014
          • 370

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Tycker du ska glo länge på diskusarna och tänka ....en dag är ni mina....
          [emoji1] men jag ska skaffa lite rutin först, är ju nöjd med att platys och groda mår bra. Om 10 år, när barnen är större och kan tvingas tvätta sand [emoji23]

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Det är min son som hjälper till. Urstark kille. Jag har redan karet i bilen som står 3 meter från fönstret men tar den bilen och hämtar honom vid tåget kl. 15:20. Vi bollar in karet på jobbet, sliter av kartongen, ställer upp karet, klart..
            Du får passa på att provfylla när det står i bilen
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Elin, tänk på att jag själv väntade i 40 år på Diskus. 10 år är en kakbit.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Du får passa på att provfylla när det står i bilen
                Ja du det skulle vara nåt det Men det suger att glo på ett kar så nära och ändå så långt bort. Nä nu drar jag iväg och shoppar lite. Här kan man inte sitta och sega och fjantdeppa
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Men det är å andra sidan alla som åker runt med ett 450 på sightseeing
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1412852061.770234.jpg
Visningar: 1
Storlek: 265,8 KB
ID: 2163966
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Haha vilken lyx att ha barn man kan utnyttja när man behöver hjälp med sina tokiga idéer.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Nu är han lika prillig som jag. Och visst är det en lyx att ha någon man älskar som man dessutom kan leka med
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Skönt att det löste sig! Eller håller på att lösa sig! Fast anubias är ju inte såååå värst Asien. Java skulle du ha kört på! (Om man nu ska vara petnoga. Men varför ska man vara det för? )
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Jag vet att anubias inte är asien, men vill att karet ska vara lättskött och har då tänkt igenom vad som passat vattnet och mina kar bäst här i Västerås och då är det anubias som gäller Av något mystiskt skäl växer bara Microsorum i mina kar med Co2. Mystiskt. Men de ser ut att komma från asien (vilket iofs L095 och alla liknande gör också)

                          Sedan kan jag säga att jag ändå går och sneglar på praktbotiorna varje gång jag är i butiken. De har fått in en stor sändning småttingar. Så vi får se....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Vi fick en grupp praktbotier levererade till jobbet idag.. Stora och fina
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Klart L-gänget kommer från Asien. Var annars? :P

                              Anubias är dessutom fint. (Har ju själv det i mitt sk Asien. )
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Vi fick en grupp praktbotier levererade till jobbet idag.. Stora och fina
                                Hoppas på bilder sen!
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...