Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Roligt. Inte så farligt då.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      En kort sommarhälsning från karet:

      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Faltaren
        • July 2005
        • 1453

        Snyggt :-)
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av Faltaren
          Snyggt :-)
          Tack


          Skickat från min iPhone med Tapatalk
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Fisk via Frasse
            • April 2015
            • 7

            Tack!

            Vackert o inspirerande vykort..

            Kommentar

            • HeidiH
              • October 2014
              • 629

              Snyggt!

              Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Otroligt vackert, Tommy. Ett gäng harmoniska diskusar som gruppar. Helmysigt filmat. Blir det inte jobbigt utan stativ till din iPhone? Gissar att du får kramp [emoji6]
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Otroligt vackert, Tommy. Ett gäng harmoniska diskusar som gruppar. Helmysigt filmat. Blir det inte jobbigt utan stativ till din iPhone? Gissar att du får kramp [emoji6]
                  Nä faktiskt ingen fara. iPhone har som tur är en väldigt kompetent bildstabilisator
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                    En kort sommarhälsning från karet:

                    https://www.youtube.com/watch?v=L7j4zbRMn9k
                    Riktigt härlig film, så harmoniskt karet ser ut. Tummen upp!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Riktigt härlig film, så harmoniskt karet ser ut. Tummen upp!
                      Tack Pia .
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Var länge sedan jag skrev så varför inte en kort uppdatering.

                        Egentligen finns där inte mycket att skriva om eftersom karet lunkar fram i stilla takt. Tanken jag hade med karets inredning, olika zoner etc har fungerat väl. Gör inte så mycket mer än att klippa Valle när den växer till sig lite för mycket samt byta vatten. Har under en tid gått i tankarna att även stänga ned CO2 systemet för att se om det verkligen behövs, karet skulle i så fall köras helt utan några som helt tillsatser eller teknik mer än filter/pump och doppvärmare.

                        Har de senaste veckorna gått från två till ett VB i veckan och kan inte se någon som helst påverkan på karet. Testkör ett tag till med observanta ögon för att kanske permanenta detta. SÅ himla skönt med ett stort kar med massor av filtrering och ett väl fungerande inredningstänk, stabilt som bara den.

                        Lekparet leker fortfarande regelbundet men det blir aldrig sprattel, har heller ej än kunna identifiera boven till varför äggen försvinner men det ger sig tids nog.

                        Nästa vecka har jag planerat utökning i karet med en grupp Biotodoma Cupido vilket för mig är en ny art så det skall bli superspännande. Möjligen så kommer det hem även ytterligare ett gäng pandor.

                        Även saltnanot tuffar på bra, ett jättekul litet projekt som jag varmt kan rekommendera.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Kul att det fungerar så bra Tommy! [emoji106]
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            Hur går det Tommy?

                            Har inte sett dig i inlägg på länge och du har inte skrivit här på länge och jag (och säkert många andra) undra ju hur det går med det stora karet och fisken samt saltkaret.
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Ursprungligen postat av Webo
                              Hur går det Tommy?

                              Har inte sett dig i inlägg på länge och du har inte skrivit här på länge och jag (och säkert många andra) undra ju hur det går med det stora karet och fisken samt saltkaret.
                              God afton. Jo allt rullar på fintfint. Diskusarna mår prima, äter, gnabbar och leker. Även om det med just leken är samma status som tidigare, dvs det blir aldrig mer än ägg. Diskusarna har även sedan några veckor tillbaka fått nya rumskompisar i form av en grupp Biotodoma Cupido. Det komplementet i karet blev verkligen helt klockrent.

                              Saltnanot rullar också på bra. Såväl fisk som korall mår prima. Jag gör i praktiken ingenting med det karet mer än att byta vatten sådär varannan vecka. Så experimentet med att köra ett salt low tech får man säga varit framgångsrikt.

                              Vad som däremot är lite knepigt är att jag inte alls noterat att du skrivit i tråden, får inte längre några aviseringen. Hade självklart svarat dig tidigare annars. Kollar upp det med en gång.
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Gott att se dig Tommy!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...