Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Kul att höra nyheter om ditt kar Tommy. Trivs du alltjämt med dina diskusar?Kommentar
-
Att jag dessutom att den turen att under hela min resa fått ha starka och friska djur har ju inte gjort det sämre.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Ja verkligen. Känns som jag hittade hem när 720 karet kom på plats. Fanns plötsligt inte längre något behov av att hela tiden utveckla karet, att hela tiden justera för att få till den visionen jag hade bakom pannbenet men som defacto var teknisk omöjlig att åstadkomma helt enkelt eftersom karet var för litet (något jag då själv inte insåg). Nu är min vision på plats, det blev precis som jag tänkt mig och Cupidosarna blev som en extra bonus.
Att jag dessutom att den turen att under hela min resa fått ha starka och friska djur har ju inte gjort det sämre.Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.Kommentar
-
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
-
Det blev helt klart bättre med större kar, många fina färger dina diskusar har. Hur ser skötseln av karet ut för dig nu?https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.Kommentar
-
VB på ca 1/3 en ggr per vecka. Använder Easylife i samband med VB
Klipper Valle när den dragit iväg för mycket (typ var tredje vecka)
När jag upplever att ett filter börjar gå trögt då gör jag rent det.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Ja det är smidigt, kör samma med kallvatten.
Använder du kallvatten eller tempererat?https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Grym bild! Jag har 8 st sånna nu.Eller 9? 8... Vetifan, spela roll. Några ganska små, typ som den och några som inte är jättelångt från fullvuxna. Det tråkiga är att det är nästna omöjligt att få tag i honor så jag har bara hanar.
Korvfest i mitt kar.
Kommentar
Kommentar