Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Visionen med växtkaret växer sakteligen fram. Fick dessutom förmånen att få addera några helt underbara växter i veckan, faktiskt så kan man bli lika lycklig över en ny växtart precis som om det vore en fisk. Det var två olika varianter av Bucephalandra som flyttade in.
Christian Brams bloggar om Bucephalandra:
Kommentar
-
Ja det är extra kul när man har siktet lagt på att åstadkomma en specifik sak, som i detta fall ett djup i karet, för att sedan känna att man faktiskt lyckades.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Karet utvecklar sig fint även om jag känner att jag inte har hundra kontroll på balansen mellan växt och alg.
Vad gäller fiskvalet så får jag säga att jag, trotts en lite halvt fördomsfull och skeptisk inställning till denna fisk, totalt har vänt på den fronten. Betta Splendens är en fisk med stor personlighet och ett rörelsemönster/beteende som skiljer sig stort från många fiskarter (känns ibland mer som en orm eller en ödla än en fisk) Den är dessutom näst intill helt orädd av sig. Det gäller att vara observant när man klipper och ansar så att jag inte nyper han i nosen.
Håller tummarna för att jag kan bibehålla balansen i karet.
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Jisses... måste jag säga, ytterligare en gång. Otroligt fint!
Jädrar vad många snygga kar man har fått njuta av här på forumet idag!
Kommentar
-
Nu är jag tyvärr inte en världens bästa fotograf men tycker ändå att det är himla kul att få följa ett projekt genom bilder. Att se hur både karet utvecklare sig, hur växter tar sig men också hur man själv är där och pillar och justerar för att få till det lite bättre. Man sätter dit den där extra växten som man känner saknas eller den där grenen man tror kan bidra till lite extra djup.
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Håller verkligen med dig Woods! Det som fascinerar mig är att du Tommy levererar hög klass hela vägen oavsett vad du ger dig på inom akvaristiken.Kommentar
-
Shit pommes frites .. riktigt snyggt !!
När jag är klar med alla tekniska prylar får jag anlita dig o omdekorera här hemmaKommentar
-
Tror inte jag missat någon växt här:
Anubias Petite
Micranthemum Monte Carlo
Alternanthera reinecklii mini
Marsilea Hirsuta
Marsilea SPP
Marsilea Angustifolia
Heteranthera zosterifolia
Bucephalandra wrinkle leaf reddish
Bucephalandra motleyana mini green
Bucephalandra Kedagang mini
Vesicularia ferriei Weeping moss
Sagittaria subulata
Bolbitis heudelotiiProud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Tack snälla för alla fina kommentarer. Jag har verkligen haft tur som fått njuta av mina kar med så lite problemProud member of Aquascapers of SwedenKommentar
Kommentar