Vackert!
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Lika tjusigt som alltidBlir mer och mer sugen på discus igen. Och jag önskar att jag kunde få till det lika algfritt och rent
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Har du testat med siamesiska algätare Shepard, om de nu går ihop med övriga invånare i karet.
Skickat med Tapatalk från min mobil.Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.Kommentar
-
Jag har en handfull av dessa varelser i karet och visst gör dem nytta men kan tyvärr samtidigt uppleva dem som något enerverande eftersom de också gillar att rida på diskus ryggar. "Hästen" i detta rodeo är inte lika förtjust.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Hehe. Det visste jag inte. Kul att man lär sig nytt helar tiden.
Skickat med Tapatalk från min mobil.Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.Kommentar
-
Mitt första Diskusakvarium
En del fiskar med sugmunnar kan få för sig att äta av andra fiskars slemskikt vilket är klart irriterande för den andre. Så kolla var ryttaren har munnen är ett tipsKommentar
-
Det ultimata vore ju att slippa algerna även utan siameser. Visst, i måttlig mängd kan algerna t.o.m vara rätt dekorativa, men har de väl etablerat sig, så brukar mängden snabbt överstiga måttlig.Senast redigerad av Shepard; 15 December 2014, 13:54."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Munkorg?Kommentar
-
Siameser har väl inga sugmunnar som så, utan mer "gnagmunnar"Tror inte de kan sätta sig fast och suga på andra fiskar, som t.ex sugmalar och kinesiska algätare.
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
Kommentar